Vredes-snoepjes..okeeee mag ook! ..alhoewel zit suiker in en wordt je dik van hahaha is ook niet verantwoord
..chocolade! Of rolmopsen. Sinds kort verslaafd aan Dank meiden voor de interessante discussie en een fijn weekend!
Heeft er iemand ooit t boek van Allen Carr gelezen? http://www.allencarr.nl/ Ben er heel lang geleden ooit aan begonnen, toch weer eens opzoeken.. Maar daar staat heel mooi beschreven hoe rokers in alle valkuilen trappen en zichzelf voor de gek houden met smoesjes. En echt, zoals t in t boek staat, zo is t ook echt. Zoals bv dat rokers t goedpraten omdat t zo goed is voor de stress, hij schrijft daarover..als eens een roker zien stressen die zijn peuken vergeten is? Dat is stress veroorzaken..
Ik zie dat ik wat gemist heb vanavond Maar hier wil ik ook nog wel ff op reageren .... Ik heb niemand gedwongen naast mij op mijn bank te gaan zitten toen ik rooktte...in mijn huis, of op het werk in het rookhok of in mijn auto, lief van mij he En sorry, maar ik heb toch meer een band met het kindje in mijn buik dan de persoon die toevallig aan het tafeltje naast mij zit in het restaurant of op het terras (waar trouwens ook niemand je dwingt te gaan zitten) dus dit is natuurlijk een vergelijking van niks. Daarbij komt dat dit topic gaat over roken tijdens de zwangerschap. De discussie over het wel of niet roken in zijn algemeen is een ander onderwerp.
Meiden, Graag ontopic blijven. De vraag van de TS is, of er meerdere meiden zijn die nog roken, en het moeilijk vinden om te stoppen. Ik zag dat Elmo en Natas ook al hadden gereageerd met het verzoek het ontopic en netjes te houden. Elvira
wil nog ffies snel reageren op millie die vroeg of alles nu wel goed gaat ik was toen 20 en heb een hoop meegemaakt maar toen mijn zoontje 14 maanden was heb ik een geweldige vent ontmoet en ben daar alweer 5 jaar mee samen en nu dus zwanger van de 2e met mijn zoontje gaat ook alles super. helaas geen contact met ex schoonfamillie en als het er is dan is het ruzie maar goed dat is nu eenmaal zo. ben geen haatdragend persoon maar sommige dingen kan je niet vergeven vind ik ik ga vanaf nu gewoon elke dag weer opnieuw proberen om niet te roken en er zal snel een dag komen dat het me lukt voel het moet alleen nog steeds iets meer doorzettingsvermogen krijgen en doe me best meiden fijn weekend allemaal en aan het weer zal dat niet liggen
Wat mij opvalt als ik de reakties van de nog rokende (aanstaande) moeders lees,er is er niet 1 die verteld wat ze allemaal geprobeerd heeft? Als het niet lukt op eigen kracht zijn er toch echt een aantal hulpmiddelen die zeker weten dat extra steuntje kunnen geven waardoor het wel gaat lukken.
karola weet je wat het is dingen zoals nicorrete als ondersteuning om af te bouwen enz en mag je niet gebruiken tijdens zwangerschap en heb contact opgenomen met een accupenturist maar dat kan ik niet betalen ook heb ik me aangemeld bij stivoro en zou dagelijks een stimulerende mail krijgen om te stoppen maar ontvang niks dus ga ze nog amar eens mailen . verder geef ik me sigaretten aan mijn partner zodat ik niet teveel rook en ik probeer echt elke ochtend het moment dat ik rook zo lang mogelijk uit te stellen en dat op te bouwen en krijg er wel steeds minder behoefte aan ik die echt me best millie thanx voor je PB maar zie hem nergens
Ik heb meegekregen dat die pleisters en zo nog meer nicotine bevatten dan een sigaret, dus wat moet je er dan mee als ik vragen mag? Ik heb het zonder hulpmiddel gedaan, had op een dag alles weggegooid en niet meer aangeraakt. In ons nieuwe huis wil ik het rookvrij houden, dus voor familie-leden die van ons roken, gaan maar buiten staan
Het lijkt mij heel logisch dat als ik het over een hulpmiddel heb ik niet denk aan middelen die nicotine in je lichaam stoppen. Het is trouwens niet zozeer de nicotine die veel problemen geeft,dat is na 1 week al volledig uit je lichaam,het blijft de geestelijke verslaving/gewenning die zorgt voor problemen. Lees het boek van Alan Carr(10,-),acupunctuur (kost je 1x 60,-),voor mensen met wat meer geld kan je een workshop bijwonen van Alan Carr. Via de huisarts kan je een persoonlijke coach krijgen. Tijdelijk valeriaan gebruiken als je toch heel erg nerveus bent als je net stopt. Dat zijn toch een aantal ideetjes?
De gedachte aan mijn baby en aan zijn gezondheid deed me alleen al stoppen. En rookte behoorlijk veel zeker een pakje per dag. Nog slimmer is om alvast voor je uberhaupt zwanger word te stoppen. Ben alvast gaan minderen tijdens het zwanger raken en toen ik zwanger was helemaal gestopt.
Hier ook een hopelijk ex roker Sinds de test gestopt en helaas een nieuwe verslaving: lollies. De nicotine verslaving is zo weg maar de geestelijke verslaving is het ergste Het is voor mij puur de handeling die je normaal 20x op een dag doet, die het me lastig maakt. Dus manlief naar de winkel gejaagd voor een berg lollies Maar ik blijf erbij het is verrot moeilijk, en ik kan ergens wel snappen dat mensen het niet kunnen laten.
karola, je zegt wel heel makkelijk accapunctuur 1x 60,00, dat weet jij toch niet..Er zijn zat mensen die meerdere malen moeten. Ik ben er ook diverse keren geweest, 1x was niet genoeg. (uiteindelijk niet geholpen bij mij, helaas) Overigens ben ik heel lang geleden wel ooit gestopt met roken, 1,5 jaar lang niet gedaan, ook met behulp van accapunctuur, maar dan wel een heel andere soort dan overal in Nederland toegepast wordt. Ooit zal t me lukken om weer te stoppen. VEROOQ...bel je verzekering eens, de meeste verzekeringen vergoeden een groot gedeelte van accapuntuur e.d. Sowiso kun je aan je verzekering vragen wat hun doen om stoppen met roken voor elkaar te krijgen, mijn verzekering biedt diverse vergoedingen aan om hulp te betalen.
Mijn moeder heeft pil gekregen van de dokter, ze moest 1 week slikken en stoppen met roken, is haar ook gelukt, maar ze besef dat ze wel kan en dat ze spijt van heeft dat ze niet eerder had gestopt met roken tijdens zwangerschap, ze was zo trots op mij dat ik gestopt was met roken bij zwangerschap van Myrna en deze zwangerschap.