Lampie: hartstikke goed! ~Elke dag wordt het makkelijker hoor meid. Respect! Het spijt me maar het hele kosten-verhaal snap ik niet zo goed... sigaretten kun je wel betalen maar middelen om te stoppen niet? Een pakje per dag kost ca. 4 euro, is 120 euro in de maand. Dat zijn 2 pogingen met acupunctuur
hahahha weer zo'n topic nou ik zit klaar met de popcorn hahah nou ik heb ook gewoon gerookt tijdens de zwangerschap en heb een prachtdochter gekregen die kerngezond is dus tja het is slecht maar nee het hoeft niet altijd slecht af te lopen. maar ook ik heb het geprobeerd en rookte echt wel minder tot dat we te horen kregen dat mijn vader terminaal kankerpatient was ja toen ging ik weer in de oude gewoonte trug door de stress en advies van de dokter toen niet stoppen door roken want stress is erger... nou ben benieuwd naar de reakties
knap dat jullie exact weten wat ik zou moeten betalen aan accupentuur de mener di ik gesproken heeft en waarvan ik weet dat hij goed werk vericht vermelde mij dat ik 4 a 5 behandelingen nodig heb van 60 euro per stuk ik kan dat dus simpelweg niet betalen en ik rook geen pakje per dag maar doe er 2 a 3 dagen mee dus geen 120 euro per maand en elmo dat dat berichtje in me mailbox moet staan dat snap ik lol maar hij is niet aangekomen dat bedoelde ik lol
@ lampie:Maar ja goed dat het je is gelukt. En dat geestelijke stukje wellicht blijft dat op vaste momenten. Hah hoor van ex rokers om me heen dat bijv met name met kerst na het eten ff naborrelen en dan normailter een sigaretje erbij...maar volhouden!!!! Super dat je stopt bent! @ sweetdushi: Ook helemaal top dat je gestopt bent!
Zucht..... weer iemand met zo'n argument..ik zit klaar met mn zakdoekjes! In tegenstelling tot de popcorn die jij pakt Daar gaat het ook niet om! Ik bedoel het hoeft niet slecht af te lopen nee. En als het goed is gegaan heb je lekker mazzel gehad, wellicht komen er echter nog problemen als je kindje wat ouder is. Dat zie je namelijk ook vaak. Mensen die roken gaan ook niet niet allemaal dood aan longkanker nee, maar feit is en blijft dat het dus wel mega mega schadelijk is. Dus kom please niet aan met die argumenten: ik heb gerookt en mn kind heeft niets...want dat is niet erg steekhoudend in mijn ogen! Maar das mijn mening he, wat je doet/hebt gedaan moet jezelf weten zolang je maar niet aan struisvogelpolitiek gaat doen
Sinds ik weet dat ik zwanger ben kan ik juist heel goed van de sigaretten afblijven!Had al eerder poging gedaan om te stoppen maar lukte niet.Nu ik zwanger ben lukt t dus wel,heb er totaal geen moeite mee. Ken ook zat mensen die wel roken tijdens hun zwangerschap.Het is een keuze die je voor jezelf maakt...
sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik nu typisch een zgn succes verhaal van een roker.......wat is het moraal van dit verhaal? wat probeer je hiermee te zeggen? Nogmaals: vrouwen die zeggen dat ze teveel stress krijgen als ze stoppen met roken.....als je stopt met roken denk je dan echt dat je 9 maanden lang stress hebt? Of zou dat na een week of 2 duidelijk gaan afnemen? Is een week of 2 een beetje stress (want het valt echt wel mee hoor meiden) dan niet beter dan een maand of 9 je kind vervuilen? Nogmaals: waarom zijn er niet veel meer vrouwen die gestopt zijn op het moment dat ze besloten zwanger te willen worden?
ik heb het hier al vaker gehoord, en mede daardoor is het mij idd ook gelukt: het boek van Allan Car! Echt een aanrader! succes stoppers!
Ik wil echt niet veel zeggen, maar het dochtertje van me nicht, is chronisch verkouden of hoe je het ook schrijft, ook doordat me nicht gewoon door heeft gerookt. Heeft de dokter haar verteld, omdat zij naar hem toe ging met de klacht dat haar dochtertje iedere keer ziek was.
Meiden, Voor de laatste keer, ontopic. We blijven weer vallen in goed, slecht en hier vroeg de TS niet om. Negeer het topic als het jullie niet bevalt. Elvira
Er zijn zat mensen die longkanker krijgen, ook die nog nooit gerookt hebben. En zo zijn er ook kinderen met astma waarvan de moeder nooit gerookt heeft. Het is geen garantie dat je "iets" dan niet krijgt. Feit blijft dat roken heel slecht is, dat weet iedereen en daar is iedere roker zich bewust van. En volgens mij wil IEDERE moeder stoppen als ze zwanger is/wil worden. Maar helaas lukt t niet iedereen. En natuurlijk speelt wilskracht een hele grote rol, maar dan nog... Sommige praten heel makkelijk...stelt niks voor, je moet t allen willen. Vind ik onzin. Er zijn mensen die nu eenmaal mensen die makkelijk kunnen stoppen. En ook mensen bij wie t niet lukt. Als t zo simpel zou zijn om van een verslaving af te komen waarom zijn er dan zoveel klinieken en hulp groepen om van je verslaving af te komen.. In dit topic gaat t over roken, maar eigenlijk gaat t gewoon over verslaving. Er worden genoeg huwelijken ontwricht omdat de partner niet van zijn gokverslaving/alcoholverslaving/sexverslaving...(verzin zelf maar iets) af komt, en dat is echt niet omdat ze niet willen. Dat heet nu VERSLAVING, het wel willen, maar t wil niet lukken..
Ja maar je kunt toch juist door te onderbouwen hoe slecht roken is, en mensen die ex-roker zijn die dat heeft geholpen, stoppen met roken? Of zie ik dat nu niet goed? Mag je dan hier alleen zeggen in antwoord op TS: Ik ben zwanger, en ja ik heb het moeilijk met stoppen met roken? of: Ik ben zwanger en ben zo gestopt met roken? Nou ja sorry in ieder geval als dat de bedoeling is...
Vanaf het moment dat je zwanger bent, ben je verantwoordelijk voor je kindje, tot aan je dood. Roken is niet goed voor de ongeboren vrucht, maar ook niet voor jezelf, als moeder. Ik begrijp het niet zo goed, nu je vader kanker heeft en je van dichtbij meemaakt wat een vreselijke ziekte dit is, jij toch door blijft roken (zelfs meer dan je deed) terwijl je weet dat roken ontzettend kankerverwekkend is! Het is absoluut niet te hopen, maar besef je wel dat later misschien je eigen dochter aan jouw ziekbed kan staan wanneer jij aan terminale longkanker lijdt..? je zegt dat het niet altijd slecht hoeft af te lopen, maar in mijn ogen doet het dat wel, one way or the other...
oh oh oh het blijft altijd wel weer een onderwerp he de niet rokers zijn altijd al mega tegen en de mensen die meteen gestopt zijn vragen om veren in de kont ik ben het eens met @crisje . en croky over mijn va hoef je niet te beginnen of te misbruiken zolang jij nooit in zon situatie hebt gestaan dan zeg ik alleen maar ssssssstttt weten jjullie wel wat je met je voedsel binnen krijgt ? daar zit bijna net zoveel kankerverwekkende stoffen op als een sigaret dus either way ook mensen die niet roken krijgen stoffen binnen. dit is zon eindeloze discussie en zal nooit ophouden vandaar dat ik lekker relax blijf en de katten mij lekker niet uit mijn vel krijgen. bij deze stop ik er nu ook mee stond er versteld van dat er alweer een topic voor geopend was vandaar mijn reactie en idd die popcorn smaakt me wel daarna lekker een sigaretje nee hoor we moeten allemaal zelf weten wat we doen roken of niet roken en zo ook met andere dingen.