voelt zwanger, maar kan nog geen test doen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door blessed, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessed

blessed Nieuw lid

1 apr 2007
    3
    0
    0
    hallo,

Wie heeft er ook zo sterk t gevoel zwanger te zijn, terwijl je de zwangerschapstest nog niet kunt doen? Ik moet nog ongeveer een week wachten. Ik heb al een dochter van 6, en weet hoe t voelt om zwanger te zijn. Ook heb ik een heel lijstje met symptonen : flink misselijk al meer dan een week, strak gevoel in de borsten, heeeeeel moe, krampjes in mijn baarmoeder (vanaf innesteling?), zwaar gevoel in de benen, emotioneel (kan zomaar de drang krijgen om een potje te huilen).
    Ben wel eigenwijs geweest en heb toch vast een test gedaan, de horizontale lijn was daarbij scherp en de vertikale heel erg licht te zien.
    Zie je die lichte lijn altijd, ook als je dus niet zwanger bent? Of is het gewoon echt te vroeg om de test te doen?
    Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen.
    Groetjes ongeduldige mama.

2. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Dag ongeduldige mama.
    Ik heb dinsdag mijn nod (cyclus 26 dagen). Heb het gevoel zwanger te zijn. Gister'middag' een test van matcare (6 dagen voor nod te testen) gedaan en lichtpositief. Vanmorgen weer lichtpositief.

Zou het? Ik heb al een dochter van 19 maanden (25-08-2005) dus ook ik weet hoe het is om zwanger te zijn!
    Heb duidelijk zichtbare aderen op borst en tepelhof. Borsten/tepels gevoelig.

Toch blijf ik onzeker (heb ook al een aantal miskramen gehad) en wil ik afwachten tot zeker 5 april!

Groetjes
    Kreeftje72

3. blessed

blessed Nieuw lid

1 apr 2007
    3
    0
    0
    Hallo kreeftje,
    Spannende dagen! Ga morgen eerst even langs de huisarts. Zoals jij ook zegt je weet nu hoe t voelt om zwanger te zijn, maar 't is zo moeilijk om nog geduld te hebben tot je de test echt kan doen. O ja, meerdere mensen in mijn omgeving hebben me óók al gezegd dat mijn gezicht straalt, ook één van de kenmerken van een mammie. De symptonen zijn er alleen wel een stuk sneller dan toen ik zwanger was van mijn dochtertje.
    Succes de komende dagen! We houden elkaar op de hoogte !
    Groetjes ongeduldige mamma.

4. jazzadelic

11 feb 2007
    10
    0
    0
    Zo herkenbaar! Ik zou mijn NOD pas dinsdag hebben, maar had al de hele tijd het gevoel zwanger te zijn. Gisteravond had ik een feestje en ik wilde weten of ik lekker aan de wijn kon of niet. Dus ik dacht, ik gooi er gewoon een test tegenaan. Ik heb de digitale test van Clearblue gedaan en daar stond: Zwanger. Nu vraag ik me af of het wel echt klopt, omdat ik eigenlijk pas dinsdag mijn NOD heb? Misschien later deze week nog maar eens testen.

Ik kan het nog niet echt bevatten!

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat heb jij voor symptomen? Omdat je al het gevoel had dat je zwanger bent?

6. jazzadelic

11 feb 2007
    10
    0
    0
    Ik wist zoiezo dat ik vruchtbaar was gedurende het klussen. Een dag of 2/3 daarna had ik iedere kleine steekjes in mijn onderbuik. Ook was ik vaak een beetje duizelig. De steekjes verdwenen na een week. Toen was het dag of 4 rustig en daarna kwamen een soort van krampjes voor in de plaats. Een beetje vergelijkbaar met ongi worden, maar toch nét anders. Moeilijk te omschrijven waar dat verschil dan precies in zit. Ik vond met name de steekjes en het duizelig zijn heel typerend (in mijn geval).

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Oke! Gefeliciteerd he! Je lichaam maakt wel snel HCG aan zeg, dat je al zo vroeg positief test!

8. jazzadelic

11 feb 2007
    10
    0
    0
    Daarom durf ik het ook nog niet echt te geloven. Die testen zijn tenslotte niet 100% betrouwbaar hè. Maar volgens mij geven ze eerder een als negatief resultaat dan een vals positief. Maar toch over een dag of 3 nog maar eens testen.

9. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Hallo Jazzadelic,

Ik durf het zelf ook niet te geloven. En ik moet morgen ongesteld worden, maar denk niet dat ik het ga worden, heb zaterdagmiddag en zondagmorgen een (licht)positieve test gehad. En het hele weekend voelen mijn borsten aan als ballonnen. Raar, vanmorgen wat minder maar ze zijn wel erg gespannen. Ook wat gerommel in mijn buik. Steekjes en ook steekjes in mijn schaambot.

Als het echt zo is zijn we gelijk zwanger! Maar ik durf er nog geen zwangerschapsbanner neer te zetten!

10. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    De clearblue digitale test geeft een positief resultaat die méér dan 99% betrouwbaar is, dus....Volgens mij ben jij gewoon zwanger meid!

11. jazzadelic

11 feb 2007
    10
    0
    0
    Wat spannend! Doe je liever niet zo'n digitale test? Dan komt er namelijk in beeld Zwanger of Niet Zwanger. Dat vond ik zelf wat duidelijker dan die streepjes. Ik zal voor je duimen [-o< ! Laat maar weten als je meer nieuws hebt.

12. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Ik denk dat ik morgen zo'n digitale cb test ga halen en mocht ie weer positief zijn woensdagmorgen naar de huisarts voor bevestiging.

Ja, ik weet dat het stom is maar vanmiddag een testje gedaan van Kruidvat enne weer positief!

13. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik voel me ook zwanger. heb vandaag een test gedaan zonder resultaat! Denken jullie dat ik te vroeg ben. Ik had namelijk ook geen indroog lijntje. Of kan het nu nog dat het over twee dagen wel oke kan zijn?

Kus

14. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Dit klinkt erg bekent, ik heb ook verschillende tekenen zoals opgezette borsten zeurende onderrug. Steken onder in de buik en misselijkheid plus een hogere tempratuur al 8 dagen. Wel al een test gedaan maar nog negatief. Ik zal wel meer geduldt moetten hebben :rolleyes: :) Nog vier dagen wachten :)
    Groetjes en succes.
    Jessie33[/list]

15. blessed

blessed Nieuw lid

1 apr 2007
    3
    0
    0
    Wat een heerlijk gevoel, ik ben dus echt zwanger. Heel gek, maar ineens ben ik sinds gisteren ook minder misselijk. Kan niet wachten om 't ons dochtertje van 6 te vertellen, maar 't is verstandiger om nog eventjes te wachten, toch ?
    Uitrekendatum is 12-12-2007 ! :D :D :D

16. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    So gefeliciteerd!

17. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127