Hallo, Ik ben er sinds 27 september achtergekomen dat ik zwanger ben.. Nu ben ik er heel erg onzeker over omdat we het zo graag willen ik een prolactionoom en slik daardoor dostinex en moest er puregon voor spuiten om zwanger te kunnen worden.. Nu kon dit de laatste tijden niet vanwege chaos in ons leven en door vakantie was ik ook de dostinex vergeten mee te nemen en was dan ook verbaasd dat ik zwanger ben.. Hartstikke blij natuurlijk en probeer er ook echt van te genieten en hoop zo dat het goed gaat Maar nu als ik gemeenschap heb met mijn man heeft hij soort 'korreltjes' aan zijn geslachtsdeel zitten aan de buiten kant van mijn vagina is niks te zien, ook ben ik opeens erg snel droog terwijl hier nooit sprake van geweest is, is dit normaal?? Ik dronk altijd ongezonde dingen mijn verslaving is echt de frisdrank cola/energiedrank en dat soort dingen hier ben ik gelijk mee gestopt en drink nu zuivel/water en af en toe 7-up (mij is verteld dat dat geen kwaad kan?) maar hoeveel ik ook drink elke ochtend sta ik op met een beetje buikpijn en mijn urine is donker of hartstikke geel van kleur waar kan dit van daan komen? Ik heb 15 oktober een afspraak bij de gynacoloog maar hoop dat u mij kan helpen. Hartstikke bedankt, Webje.
Hoi, De huishouding van de vagina veranderd in de zwangerschap. Hierdoor kan je sneller droog zijn van binnen. Ook ben je gevoeliger voor een schimmelinfectie wat zich ook wel uit in witte korreltjes en jeuk en buikpijn. Je zou dus voor de zekerheid even langs de huisarts kunnen gaan om het te laten nakijken. Het is dan heel makkelijk te behandelen. Goed dat je minder frisdrank drinkt. Waarschijnlijk drink je nu te weinig, want donkere urine is vaak een teken van te weinig vocht. Als je gewoon normaal drinkt, 1,5-2 liter per dag, zou ik even de urine laten controleren op een blaasontsteking bij de huisarts. Je bent hier namelijk door de zwangerschap ook gevoeliger voor. Groeten Evelien ps. je kan ook light frisdrank drinken, dat is geen enkel probleem! Of crystal clear.