Zwanger en rust moeten houden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wupsie, Jan 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Zijn hier meer meiden die dit hebben?

Al vanaf 2 maanden zwangerschap werkte ik nog maar 65% en vanaf 2 weken 100% in de ziektewet.

Maar ik voel me soms zo nutteloos. Ik mag amper wat doen, maar probeer toch elke dag iets in huis te doen, beetje om goed gevoel te hebben:p

Nu merk ik dat ik toch hard achteruit blijf gaan en zo nog minder mag doen, dus die 2 nuttige uurtjes worden steeds minder..

Iemand een idee wat je aan dat knuddige gevoel kan doen?? Ik ben normaal niet iemand die stil kan zitten..

Haha, weet trouwens niet of ik hier goed zit:):D

2. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Nutteloos? Je bent een kind aan het maken! :D Dat is op zich al een meer dan fulltime baan. ;) Ik snap je gevoel wel hoor, heb het zelf ook gehad. Ben van gekkigheid maar foto's gaan ordenen en inplakken en dat soort dingen.

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Het lijkt mij ook heel vervelend als je zo weinig nog mag/kan doen en toch alles een beetje bij wilt houden, nog moeilijker om het uit handen te geven lijkt me....
    Probeer wat zittende bezigheden te vinden, mooie boeken lezen, handwerken, eindelijk je foto´s inplakken, mooie films huren enz....
    Veel tips tegen het knuddige gevoel kan ik je ook niet geven maar probeer het een beetje naast je neer te leggen en de feiten te accepteren, het is tenslotte voor een goed doel nietwaar) ;)
    Succes!!!

4. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Hoe stom het ook is maar jouw lichaam geeft al aan wat je wel of niet kan.. Als je lichaam stop zegt, moet je per direct rust nemen!!

Eerste 5 maanden heb ik gewerkt fulltime (horeca) en aangezien ik veel moest lopen + bukken is er gevolgen geweest, spoedopname in het ziekenhuis: Urineweg infectie..Had al dagen ervoor last van buikpijn en rug gehad maar had het genegeerd en mn werk deed er zelf niks aan ben ik daarna niet meer gaan werken! Had ook 50% gewerkt maar dat was niet genoeg en omdat mn contract toch niet meer verlengt zou worden, bleef ik maar 100% in de ziektewet..

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Bij mijn 1e zwangerschap mocht ik vanaf 6 maanden niets meer, alleen nog, zoals de artsen het zeiden, "op de bank zitten en thee drinken" ivm (hele) hoge bloeddruk. Ik kreeg flink wat medicijnen en daar werd ik ontzettend duf van, dus had ook niet meer de puf om veel te ondernemen. En ik ging gewoon lang doen over dagelijkse dingen. Broodje smeren voor manlief (om een dagritme te houden), douchen, ontbijten, krantje lezen, deed ik heel de ochtend over. Dan lunchen en op internet surfen (zwangerschapspagina...) en alles over zwangerschap gelezen wat los of vast (of op het web) zit. Vervolgens langzamerhand eten koken, eten, tv kijken en proberen te slapen.
    Verveeld heb ik me niet, vreemd genoeg, terwijl ik van tevoren al tegen mijn gewone zwangerschapsverlof had opgezien. Onthaasten. Wel heb ik sociale contacten erg gemist en me alleen gevoeld. En ik ben nog nooit zo bang geweest; ik was verschrikkelijk bezorgd over de gezondheid van mijn baby (en mijzelf).

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

hahaha panda wat een super reactie!!

@ kari; meerendeel van die dingen heb ik dus al gedaan. Heb geen rust genoeg in mijn kont om lekker te gaan lezen! Zo stom. Zelfde voor tv kijken, maar ik moet wel! Haha. Fotos zijn aardig bij, ja van dieren niet maar ga niet honderden fotos bestellen. En heb ik zoveel dingen ook geen zin (schaam)

@mariiyelle; vanaf 12 weken zit ik al met dit probleem. en vanaf 5 weken zwangerschap had ik extreme zwangerschapsmisselijkheid. Ik moet gewoon rust houden, voor het ziekenhuis mij wil houden.. Nou dan word ik gek!!!

@ agatha; dat dagritme is al moeilijk voor mij. Omdat ik soms de trap niet opkom of mijn eigen sokken niet eens kan aantrekken wegens de vele harde buiken. Als je amper wat kan, ga je ook nadenken bah.

De weeenremming begint weer minder te werken, ondanks de hogere dosis en dat is best beangstigend. Vandaag toch nog kast uit gedaan, morgen de keuken. Maar dan plof ik neer en doe mijn ding. Maar dat mag eigenlijk ook niet:p

Kleine moet minimaal nog 5 weken blijven zitten en daar doe ik mijn best voor!!

Ben blij dat jullie het gevoel niet raar vinden, voel me echt soms een nutteloze oen:D

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Owja en het slechte slapen helpt ook niet mee!! Ukkepuk houdt van 1 spelletje.. Wat blaasje leegtrappen heet:( :p:p

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik werkte ook al heel snel niet meer, wegens veel bloedingen en veel rugpijn. Met 22 weken had ik ontsluiting en be toen geopereerd. Heb vanaf die tijd bedrust gekregen. En dat is ind heel erg moeilijk. Maar ik had er wel alles voor over dat het niet een extreme vroeg geboorte zou worden. Helaas zijn mijn jongens wel 3 maanden te vroeg geboren.

Ik zou echt luisteren na wat je arts zegt. Ze zeggen het niet voor niks. En ik kan je vertellen dat het echt niet leuk is om een extreme vroeggeboorte mee te maken. Dus ook geen kasten enzo schoonmaken hoor :D . Hoe moeilijk het ook is, en is maar een aantal weken en misschien een paar maanden. Het zegt denk ik wel genoeg dat de weeenremmers minder werken. Teken dat je toch een heel stuk rustiger aan moet gaan doen, hoe moeilijk het ook is!

Succes met alles!

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jup, ook hier al maanden rust. gisteren toch eigenwijs geweest en naar de ah gegaan. zat een half uur later bij de ha met hyperventilatie.
    maar herken het hoor, ik kan normaal gesproken ook echt niet stil zitten, maar moet nu wel.

van middagdutjes gaat de tijd sneller voorbij, zp en kijk of je ergens dvdboxen van iemand kan lenen?

10. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Daarom lekker thuis blijven en lekker aan jullie 2tjes denken! laat de rest lekker stikken ;)

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    BIj de 20 weken ben ik minder gaan werken omdat ik last had van mijn bekken en rug, werkte toen nog maar 3 x 3 uur in de week....
    Sinds 2,5 week volledig in de ziektewet omdat ze bang waren voor een vroeggeboorte (veel harde buiken, bloedverlies en krampen) en ik mag nu dus eigenlijk ook niks meer behalve rusten, wat t.v kijken, computeren, koken en een keertje met de hond een rondje lopen!
    Als ik weer meer ga doen dan worden die harde buiken waarschijnlijk weer erger en dan wakker ik de kans op een vroeggeboorte alleen maar aan dus dat doen we maar niet!!

12. Trees

Trees Niet meer actief

Hier nog zo knuddige zwangere ;)

De eerste drie maanden mocht ik maar 50% werken ivm een verhoogd risico op een miskraam. Vervolgens had ik vakantie en heb ik daarna weer een week fulltime gewerkt. Nu moet ik alweer 50% in de ziektewet vanwege een lage placenta.

Ik voel me ook best wel schuldig ten opzichte van mijn werk en collega's. Thuis mag ik ook niet zoveel doen, al jeuken mijn handen! Naast lezen, tv/ series kijken zat ik te denken om stomme computerspelletjes op de playstation te gaan spelen. Uhm misschien nog leren breien, thuisstudie hihi ;).... pfff probeer ook van alles te bedenken.

Het gevoel van nutteloos zijn is in ieder geval heel herkenbaar :D

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zit al vanaf week 6 thuis.... Verschrikkelijk!
    Maar, moet zeggen dat het lijkt te wennen. Tot de 20 weken ongeveer was ik soms half depressief omdat ik me zo verveelde. Verschillende keren ook platte rust moeten houden en werd helemaal gek. Maar nu ben ik gewend en vind ik het heerlijk. Stom he? Als ik nu een 'druk' dagje gehad heb (en een drukke dag is voor mij bijvoorbeeld boodschappen doen...) dan kijk ik echt uit naar de volgende dag, dat ik de hele dag de deur niet uit hoef.
    En idd wat ik hiervoor ook al las, over alles doe ik nu véél langer. En ik doe wel wat huishoudelijke klusjes voor zover dat lukt.

Share This Page