Gister was ik bij de VK, en daar werd gemeld dat iedereen vanaf 15 weken zwangerschap tot de risicogroep behoort en dus de inenting voor de mexicaanse griep kan gaan halen bij de HA. Ik heb dit besproken met de VK, ik twijfel namelijk heel erg. Ik wil eigenlijk niet, gewoonweg omdat je niet weet wat de risico's en consequenties zijn voor mijn kleine spruit. Maar dan ga je weer denken, stel dat ik wel de griep krijg? wat dan? Maar ik ben eigenlijk nooit ziek en normaal totaal niet vatbaar voor griepvirussen, maar zeg nooit nooit. Ik ga er ook niet vanuit dat als ik het krijg dat ik dan dood ga, ik bedoel, ik denk dat ik gezond genoeg ben om de Mexicaanse griep uit te zieken. Mijn VK rade mij aan om te wachten tot de inentingen er zijn met mijn beslissing. Ze komen ws pas eind november. MIjn VK zegt dat ik tegen die tijd moet kijken in hoeverre de mexicaanse griep zich versprijd en hoe erg het is, en op basis van die gegevens dus pas volgende maand een beslissing nemen. Verder kon ze mij niet mee helpen met mijn beslissing, maar ze vertelde wel dat je nooit weet wat zo een inenting met je kindje doet, er schijnen eiwitten in te zitten en die zijn zowiezo niet goed. Maar ze zei ook dat een baby die net geboren is ook bij een maand al zijn eerste inenting krijgt en die kan het ook aan.... Wat doen jullie? Wel of niet???? kus miek