Hallo, Ik ben gelijk na hsg onderzoek zwanger gerkaat gelukkig! hsg onderzoek heb ik op de vijfde cyclus dag gedaan(7 dagen voor eisprong) maar ik heb gehoord dat als je gelijk zwanger wordt dan is het niet goed voor je baby..klopt het?? ik heb ook gehoord dat baby krijgt afwijkingen ivm foto's van hsg onderzoek. mijn gynocoloog heet niks over gezegd !!help ik ben beejte ongerust! groetjes,
Nog nooit van gehoord! Wel dat je kansen op zwangerschap hoger zijn na een hsg onderzoek..ik was ook zwanger na een hsg, helaas wel een missed abortion, maar dat kwam door wat anders ws.
Ik ben ook zwanger geworden meteen na de hsg. Door een korte cyclus zelfs drie dagen na de hsg. Het kan echt geen kwaad, meteen na de hsg zwanger worden. Als het echt niet kon had de gynaecoloog het echt wel duidelijk gezegd! Lekker van je zwangerschap genieten meid!
Hier idem dito ook 3 dagen na HSG en heb gevraagd aan gyn of het mocht, was geen probleem, hoef nu nog maar 2,5 wk ongeveer dus geen zorgen
Bij mij werd er enkelt gezegd dat ik pas weer mocht vrijen als de lichte bloeding voorbij was na het onderzoek. Ze schatte max 2 dagen en dat het geen kwaad kon, ze moedigde ons juist aan.