ik ben hier nieuw,ben (hopelijk) zwanger van mijn 2de kindje,ze weten nog niet precies hoelang maar denken zo rond de 5 weken.nu heb ik sinds afgelopen donderdag,steeds licht bruin tot zwart bloedverlies,enkelt bij het afvegen,en 3 keer nu iets meer bij afvegen,voor de rest geen krampen,beetje buikpijn maar weet niet of het van mijn darmen afkomt of noet,omdat ik ook een moeilijke stoelgang heb..ik heb 2,5 jaar op deze zwangerschap moeten wachten.ik ben zoo bang dat het mis gaat,voel me zwanger,misselijk pijn mijn borsten moe enzo..maar ik heb het gevoel dat het misgaat,in mijn ogen hoort bloed niet bij een zwangerschap,bij mijn zoontje(nu bijna 10) had ik dat allemaal niet..gyno zegt dat ik me niet druk moet maken en dat het vaker voor komt zolang het niet heel veel bloed is..
Hoihoi, Je gynaecoloog heeft gelijk, we zien het zeer regelmatig. Bloedverlies in de jonge zwangerschap is afkomstig van de zeer goed doorbloede maar daar door kwetsbare baarmoedermond. Er kan dan zomaar een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft. Harde ontlasting,gemeenschap en sporten kan het triggeren. Dit betekent niet dat je het niet meer kan of mag doen, maar dit geeft wel aan dat het vaker voor kan komen. Probeer veel te drinken en vezelrijk te eten, lijnzaadoliecapsules werken heel goed om je ontlasting zacht te houden! imke