Dit is onze eerste zwangerschap, en we weten soms even niet wat we moeten of wat het nou precies is. Ik heb 2 dingentjes. We hebben poosje terug al kraampakket gekregen, met matraszeiltje en onderleggers. Wanneer moet dat erop? En is dat voor als de vliezen breken, of ook voor de bevalling ( of alleen voor de bevalling ) We moeten een 1persoonsbed bestellen, want ons bed is een waterbed geweest en kan dus niet omhoog gebracht worden met klossen vertelde de mevrouw van de kraamzorg.. moet nou het zeiltje met onderlegger wel op ons bed, of op het bed voor het geval we thuis bevallen ( want was ons idee om wel gewoon in het ziekenhuis te bevallen, maar je weet maar nooit natuurlijk ) Ik had eregister geloof ik al een onderwerp geplaats, met dat ik het wat vochtig vond voelen tussen me benen. Dat is nu inmiddels afgelopen.. voel me ook niet meer zo heel slap. Maaar; ik voel wel onderin mijn buik een aparte buikpijn.. this niet een buikpijn wat je wel eens hebt, of een menstruatiepijn.. tvoelt wat anders ( niet echt uit te leggen ) Ik heb het vanochtend wel wat vaker, en had het gister ook wel.. maar de VK d8 dat het een spiertje was waar de beeb tegen aan schopt, maar lijkt me nu een beetje overdreven.. als dat zo'n pijn doet. Nu ben ik natuurlijk ook al bijna 30 weken inmiddels.. ligt het dan aan de buik die dan ineens zo zwaar wordt.. of is het iets anders??
Antwoord op je eerste vraag: Ik heb vanaf ongeveer 35 weken met een onderlegger in mijn bed geslapen, voor het geval 's nachts mijn vliezen zouden breken. Tijdens de bevalling hebben we het zeil pas op het bed gelegd (en nog heel veel meer onderleggers toen de vk de vliezen brak). Je kunt dat dus gewoon op het bed waarop je gaat bevallen doen, op het moment dat het zover is (als je tenminste thuis wilt bevallen, haha!) Het is natuurlijk puur bedoeld om je bed schoon te houden, en je kunt wel raden op welk moment ze dus het hardst nodig zijn, haha! Antwoord op je tweede vraag: Is het niet gewoon bandenpijn?
Oke dankjewel, doe ik het inderdaad gewoon op mijn eigen bed.. op het matras schoon te houden.. haha! Nee, die pijn ken ik wel.. dat zit meer aan de zijkant.. die zit nou laat maar zeggen 5cm onder mijn navel.. zeurende pijn, wat niet heeel heftig is. Maar wel vervelend met lopen.. op dit moment is het weg, maar het kan ook zo weer beginnen.
Zou het het begin van indalen kunnen zijn? Kan rond deze termijn al beginnen, en hoewel ik het meer in de vagina zelf voelde.... En anders inderdaad misschien een spiertje dat door de ligging van je kindje niet helemaal lekker zit? Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken, zolang de pijn op 1 plek zit (en bijvoorbeeld niet je hele baarmoeder zeer gaat doen)
Uitleg over het zeiltje en de onderleggers heb je al gehad Ik denk idd dat die pijn komt van het zwaarder worden icm de bewegingen van je kindje.
Bedankt voor alle reacties.. Ik krijg ook wat meer last van mijn onderrug.. Maar voel de beeb in iedergeval goed, en het zit gewoon onderin. Dus het zou dan inderdaad wel het indalen zijn. Het hoofdje heeft vanaf de 3D echo die we hebben gehad met 26 wkn.. flink op mijn blaas lopen drukken ( helemaal onderrin dus ) zou daar dan inderdaad wel mee te maken hebben. Als mijn baarmoeder ( stel; ook boven de navel zeer aan gaat voelen ) neem ik contact op met de VK. Maar zit beetje links, onderin.. maar voelde gister ook wel vreemd gevoel bij mijn vagina.. dus kindje zou wel flink aan het drukken zijn daaronder..
Ik heb vandaag de waterdichte molton op ons bed gedaan voor als de vliezen in de nacht mochten breken Die zeiltjes en zo die in het kraampakket zitten doe ik er pas op als de bevalling is begonnen aangezien die dingen kraken en niet lekker liggen.
Nee die zeiltjes uit de kraampaketten slapen echt VRESELIJK! ze zweten en kraken en schuiven, bluh! ik heb een extra badhanddoek onder mn molton gedaan. maar vliezen zijn uiteindelijk in ziekenhuis gebroken. Heb 2 kraampaketten bijna helemaal intact kunnen laten want kraamhulp heeft er niet uit gebruikt behalve de alcohol Die pijn, heb je al laten testen op blaasontsteking? Die voelt heel anders in een zwangerschap. Ik kwam er de laatste keer pas achter toen er al een fikse ontsteking zat en toen twijfelde ik zelf nog of ik wel moest laten testen... En idd bandenpijn daar zul je nu ook wel flink last van hebben...
Ik zou idd ook denken aan indalen. Bij controle met 32 weken was ons meisje al ingedaald, dus dat kan er best begonnen zijn. Ik heb er trouwens niet echt opvallend veel last of pijn van gehad. Wel merk ik dat nu m'n buik echt dikker wordt ik met staan/lopen ook meer last van onderbuik krijg.