Nijntje dekbedovertrek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veraenroy, 22 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Gisteren heb ik bij hart in aktie op sbs 6 zo'n leuk dekbedovertrek van nijntje gezien (fel groen, en fel groen met blauw). Weet toevallig iemand waar die te krijgen zijn? En wat ze kosten?

Groetjes Vera

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Mischien bij Prenatal die verkoopt meer spullen van nijntje

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    iemand een idee waar je een winnie the pooh dekbedovertrek kan krijgen (voor baby ledikantje??)

hehe sorry even in dezelfde topic :)

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja hehe had het al gevonden..is die ook geschikt voor een baby ledikantje?? volgens mij voor alleen grote bedden..

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    1.00x1.40 is voor een ledikantje
    1.40x2.00 is voor een 1 persoons bed

Groetjes Vera

6. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    je kan ook op marktplaats kijken daar heb ik ook en dekbedovertrek voor een ledikant gekocht van winnie was iets goedkoper okee was dan wel tweedehands maar dat zie je er niet van af

7. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dekbedjes in babyladikantjes mogen toch niet dames ...

ivm wiegedood enzo

8. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Dekbed niet, maar overtrek met gewoon dekentje erin weer wel (volgens de kraamzorg bij mij, want die kwamen van te voren controleren)

9. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    bij mij mocht het ook gewoon en overtrek met een dekentje erin

10. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij mogen volgens de maatergelen van de gg en gd op de creche GEEN dekentjes in dekbedovertrekken, want een deken in overtrek geeft hetzelfde effect als een dekbed, het kind kan zich erin verstikken. Wij mogen volgens de nieuwe protocollen i.v.m slapen alleen nog losse dekens met losse lakens, dat schijnt het veiligst te zijn.
    Vind het altijd vreemd, want ook kraamhulpen moeten diezelfde veiligheidsmethoden toepassen, vooral zij, want zij werken met de echt pasgeborenen!
    Maar hierbij zeg ik wel wat ik weet en niet wat ik vind dat je moet doen, want iedereen doet het toch op zijn/haar eigen manier!! ;)

Groetjes Carry

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ga ook een dekentje gebruiken..met daaronder een lakentje..(dekentje kietelt zo denk)
    Maar als het kindje wat groter wordt dan kun je toch wel gewoon een dekbedovertrekje gebruiken?

12. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je een laken met deken of een dekbedovertrek met deken gebruikt. t Is hetzelfde effect.

13. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Trouwens, momenteel gebruik ik alleen maar slaapzakjes, omdat mevrouw alles lostrappelt :p
    Het was alleen de eerste 3 mnd.

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou mij was verteld lakentje...en daarna dekentje...van dat kun je tussen het matras stappen ofzo. Ik snap het sowiezo niet echt..wat is het verschil tussen een deken en een gewoon dekbedovertrek?
    Je hebt sowiezo in Turkije geen regels wat dit betreft. Gaan ze in Nederland echt controleren hoe je je kindje toedekt?

15. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk niet dat het hier om controleren gaat, maar gewoon puur om het feit dat het veiliger moet zijn, omdat Nederland toch een hoog sterftecijfer heeft wat betreft wiegedood.
    Nu moet ik zeggen dat ik genoeg weet wat betreft veiligheid van het slapen ivm met mijn werk, maar ik hier thuis ook geen acht op sla, daarom vermelde ik ook eerder dat ik alleen zeg wat ik weet wat het veiligst is en wat geadviseerd wordt door de instellingen die proffessioneel hier naar handelen.
    Ik heb zelfs al een dekbedje voor Lynn gebruikt (ze ligt nu wel weer onder een deken ivm met het betere weer) Maar ik vond haar met die losse dekens en lakens aldoor zoooo koud!! En door de kou werd ze snel wakker dan! En met het dekbed voelde ze gewoon iets warmer aan!
    Ik deed alleen met het dekbed dat ik het dan heeeeeeeeel kort opmaakte, en daarbij ligt Lynn bij ons op de slaapkamer en hoor ik elk zuchtje/kreuntje/huiltje, dus maak ik me weinig zorgen daar over.

Liefs Carry

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Stel dat ik een trappelzak of slaapzak (hoe heet zoiets hehe) koop...en mijn kindje daar in laat slapen heeft ze dan alsnog een dekentje nodig??

En wat wordt er normaal gesproken geadviseerd dan? Het bedje wat wij hebben gekocht is toch vrij groot al..het is geen wiegje.. is het dan het beste om het kindje zo dicht mogelijk tegen het voeteneind te laten liggen en dan een lakentje (als je geen slaapzak ofzo gebruikt) erover heen te doen en dit lakentje goed instoppen tussen tussen het matras? en dan een dekentje en dat op dezelfde manier?
    Ik snap er werkelijk niets meer van..en er zal niemand bij me zijn om te helpen dus ik wil wel goede info eigenlijk heeh :)

17. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=2
    Hier vond ik info over veilig slapen op google. Hierin staat best veel beschreven!! Hoop dat je er wat aan hebt, maar uiteindelijk moet je het toch doen zoals jou het beste lijkt!
    Ik vind alleen een slaapzakje aan vaak koud, en doe dan alsnog weer een dun dkentje erbij over, ik heb vrij veel verschillende dekns voor verschillende soorten weer en sommige gebruik ik ook weer in de kinderwagen of erbij in de box als ze in slaap is gevallen, ik vind het altijd handig om verschillende soorten dekens te hebben!!
    Hoop dat je er uit komt Gulay!!
    Groetjes Carry

18. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Je hebt ook dikke slaapzakjes, voor de winter. En dunne voor de zomer. Er hoeft geen dekentje of lakentje meer overheen dan. Maar dat moet je zelf bekijken. Voor pasgeboren baby's moet het misschien iets warmer. Isa slaapt momenteel in romper, pyjama en dunne slaapzak. Mocht het weer warmer worden, dan laat ik de pyjama uit, of alleen de pyjamabroek. Het hangt er een beetje vanaf.

Deel Deze Pagina