ik kom even mee lezen.. ben ook zwanger ca 27 of 28 weken... Heb ook een traag werkende schildklier. Ik heb er ook medicijnen voor kreeg 50mg maar bleef zo moe dat ik echt niets kon!! Viel zelfs lopend door het huis bijna in slaap ... heb nu 75mg gekregen. Ik weet het nog niet zo heel lang dat ik dat heb, dus altijd fijn om ervaringen te kunnen lezen... Maar de beeb maakt het goed want mocht vandaag en gister proefkonijn zijn bij een nieuw echo apparaat... altijd leuk hihi
ja daar zit wel wat in natuurlijk, donderdag moet ik weer naar de internist en dan leg ik het ook even bij haar neer. vreselijk meid dat je je zo gevoeld hebt.
welkom Suzy nou mijn waardes zijn nog steeds niet goed, het is niet ernstig en de internist maakt zich voor de baby niet druk, ik voel het alleen wel, die krop in mijn keel wat een vervelend gevoel zeg, herkent iemand dat? medicatie is wel weer verhoogd en opnieuw over 6 weken bekijken hoe het dan is. ik heb nog even gevraagd hoe het zit met rust houden en de hormoonproductie vd schildklier, rust houden hoeft niet maar we hebben wel afgesproken dat ik niet meer overwerk vanaf volgende week, hopelijk vatten ze dat goed op want ik zou overwerken tot het eind vh jaar en nu moeten ze iets anders verzinnen, altijd lastig.
Hey dana, vervelend zeg!! Hopen dat deze ophoging genoeg is! Hier zo blij.. Kleintje weer gezien en schilklier nog steeds stabiel!! :-D
Nu maar hopen dat je waardes straks goed zijn dana. Ah mooi priscilla en fijn van je waarden. Hier ook goed nieuws, vanochtend controle en bloeddruk gedaald naar 90, door gaan met rust dus in ziektewet. Zo blij dat ik niet hoefde te logeren in het ziekenhuis Volgende week controle hopelijk is het dan nog lager. Aankomende maandag weer een ritje ziekenhuis voor de glucose test met een vieze drankje he bah, 3 uur in het ziekenhuis blijven op nuchtere maag. En dan heb ik het eerst wel weer gezien de ziekenhuis ritjes.
hey meiden weer even een berichtje van hier: het gaat allemaal super de kleine heeft afwisselend een drukke en een rustige dag XD eigen willetje haha of het komt dat ik de ene dag drukker ben dan de andere kan natuurlijk ook.. afgelopen zaterdag een pretecho gehad en geslachtsbepaling.. en het is een knulletje!!!!!!!!!!!!!!!!!! helemaal blij en in de wolken en zn papa helemaal want die heeft vanaf het begin dus gelijk gehad 2 januari de 20 weken echo en 5 januari weer controle bij de gyn hoe gaat het verder met jullie??
Hallo allemaal, Ik ben 5 jaar lang Graves patiënt geweest. Maar nu al iets meer als een jaar medicatie vrij! Ik loop nog wel onder de endo en we hadden de afspraak mocht ik zwanger worden, dan gelijk contact opnemen. Dit heb ik ook gedaan. Iedere 3 weken moet ik bloed prikken. Afgelopen maandag ben ik geweest en morgen krijg ik hiervan weer de uitslag. Ik voel me verder goed. Af en toe moe, maar dat hoort ook bij zwangerschap. Dus ik denk dat mijn uitslag morgen wel weer positief is!
Goedemorgen, Een tijdje geleden heb ik hier ook al gepost. Op 23 sep kwam ik erachter dat ik te trage schildklier had TSH >100 en vrije t4 7,2 toen in 6 weken opgehoogd tot 0,075 toen weer bloedprikken TSH 11 en vrije t4 17 in de tussentijd mochten we niet zwanger worden maar doordat ik zo goed was gezakt hoefde we geen extra maatregelen.Wel 1 pil extra 0,100 Ik voelde me vorige week al misselijk enzo en vrijdag eerste positieve test meteen gebeld voor afspraak bij de huisarts maandag bloed laten prikken, dinsdag dig. Clearblue zegt 'zwanger' en naar de huisarts me waardes nu TSH 12 en vrije T4 15 ze zegt hij is redelijk stabiel voor zekerheid 1 pil extra dus nu0,125 heb het idee veel te weinig ga vrijdag al naar internist had gezegd zo snel mogelijk want maak me zorgen, ik ben heel blij dat we zo snel nu zwanger zijn maar ben bang voor miskraam. Mijn vrije t4 is wel goed dat is toch wat de baby gebruikt en die pakt toch eerst ik krijg de restjes... weten jullie hoe grootvde kans is op een miskraam en op risico's voor de baby? Sorry voor het lange verhaal ik hoop dat jullie me
alle complicaties en de kans op een miskraam liggen alleen hoger bij een onbehandelde schildklierafwijking, jij wordt behandeld dus dat is goed! mijn schildklier is mijn vorige zwangerschap de hele zwangerschap niet goed geweest en elke 6 weken is opgehoogd met medicatie, nu deze zwangerschap hetzelfde verhaal, maar mijn internist zegt duidelijk dat , ook al zijn je waarden niet goed, de kans op complicaties alleen groter zijn bij een onbehandelde schildklierafwijking. gefeliciteerd met je zwangerschap! misschien heb je wat aan deze links: http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/5602.pdf http://www.nvog-documenten.nl/uploaded/docs/richtlijnen_pdf/34_schildklierenzwangerschap.pdf Vrouwenarts | Schildklierziekte