Zwanger en schildklierpatiënt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamerfly, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier dezelfde kwaal als Priscilla.... :) alles bijgelezen, maar het was zoveel dat ik niet meer precies weet wat ik nou tegen wie moet antwoorden.
    Zal het kort samenvatten....voor iedereen die (redelijk) stabiel is: toppie! :)
    Voor de mensen die meer pech hebben (en ik zag allerlei verschillende troubles voorbij komen): jongens, balen zeg! :(

@Dreamerfly, wat ben jij er vaak vroeg bij zeg. Ik draai me meestal nog maar een keer om. Maar herken het wel hoor. Slaap de laatse weekjes ook wat minder lekker.

@Dana. Pittig zeg, een studie naast je werk en je kids. Heel veel succes daarmee.

@Corina. Spannend hoor! Bij nummertje 1 had ik met 35 weken elke nacht wee-activiteit. Hij is uiteindelijk met 41 weken geboren ;) Maar als je echt je slijmprop kwijt bent zal het waarschijnlijk niet al te lang meer duren.

@Priscilla. Veel plezier met je echo!

Hier vannacht maar weinig geslapen. Mijn buik was net een bowlingbal zo hard. Madammeke lag ook continu te draaien en schoppen. Maar vandaag op de echo ook gezien dat ze nu niet meer in stuit ligt!! Hopelijk blijft ze nu ook in hoofdligging dobberen.

Mijn schildklier was ietsjes verbeterd (TSH 0,85 en Ft4 15) Suiker ook nog steeds onder controle. Wel elke week op controle daarvoor. Gelukkig nog steeds geen insuline nodig gehad. Nog even 8 weekjes volhouden :p Bij week 36 gaan we wel verder horen wat de precieze plannen nu zijn. Maar die hangen natuurlijk sterk samen met hoe groot ons meisje is, of ze niet meer in stuit ligt en hoe de suiker zich de komende weken verder ontwikkelt.
    Op naar het einde met zijn allen :)

2. Dana

Dana Niet meer actief

klinkt goed Pebbles, inderdaad nog even 8 weekjes volhouden voor jou! :)

ik ben vandaag vrij en op de dagen dat ik vrij ben komt er niks uit mijn handen, ik ben dan zo ontzettend moe, ik ben al gedeeltelijk ziekgemeld maar het helpt nog niet, het lijkt wel of alle moeheid er op mijn vrije dag uitkomt. herkenbaar?

3. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    @Pebbles:fijn dat alles goed lijkt te gaan! Ik kan haast gelijk met je aftellen;)
    Ja echt drama dat slapen bah! Maar dat is al ruim 7 maanden zo. Ik heb geen nacht gehad dat ik kon doorslapen. Breekt wel op moet ik zeggen nu omdat het alleen maar zwaarder wordt. Nouja op naar m verlof zo!!!

@Dana: mn pa kan gelukkig gewoon op de dagbehandeling terecht. Is een questie van een ruim half uur per keer. Dus dat valt gelukkig mee. Hij is alleen de 1e keer, gisteren, weg gevallen een paar minuten. Waarschijnlijk door alle stress van alles.

Herkenbaar. Op mn vrije dag(delen) kan ik er wat meer aan toe geven (lees: bankhangen;))maar ben ik er ook zo aan toe om dat te doen...Gelukkig kan mn meiske het nu ook volhouden om even tv te kijken, zodat ik dan relaxed even kan zitten. (al snak ik soms naar een dutje maarja).Maar wil haar er niet steeds voor hebben;) Zodra ik zit of lig zak ik in. Al voel ik het ook wel als ik bezig ben.

Zat er vanmiddag echt even door heen. Oppaskids over de vloer gehad vanmorgen. Nu zijn die heel makkelijk maar toch lichamelijk vraagt het natuurlijk wat. En mn dochter ongelukjes mbt wc gaan (misschien ook wel omdat ze het een en ander aan voelt qua spanningen) Dus in tranen stond ik haar te wassen. De lieve schat aan het kusjes geven en vragen of ik verdrietig was, het is gewoon pure vermoeidheid. Dus haar op bed gelegd en heeft ze zich even vermaakt. Nu nog even een filmpje voor haar op de bank en dan houd ik het wel weer vol tot vriendlief thuis is. Hopenlijk vroeg.
    Nouja waait wel weer over, soms bereik je gewoon een grens.

4. Dana

Dana Niet meer actief

och Dreamerfly, dat even "op" zijn is voor mij nu met 24 weken al herkenbaar, laat staan met 30 weken, misschien ook omdat mijn schildklier niet goed is ingesteld. ik kan ook huilen uit pure vermoeidheid.
    laat die traantjes dan ook maar lekker rollen toch? opkroppen is helemaal vermoeiend.

fijn dat je vader naar huis kan na elke behandeling. gelukkig was hij in het zkh toen hij weg viel, dan schrik je je toch ook een ongeluk!

5. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Kan heel goed doordat je schildklier nog steeds niet op peil is. Hormonaal sowieso veel aan de gang;)en dan die klier er bij...
    Maar idd gewoon maar laten gaan!
    Ja gelukkig was hij in het Zkh! Kwamen ook meteen met toeters en bellen aan zetten maar gelukkig leek het onschuldig.

@Priscilla Hoe was je 3d echo???:DBen heel benieuwd, ook naar je plaatjes:D

Vandaag beginnen met mn staaltabletten, niet te hopen dat het mn darmen meer gaat stoppen!

En weer eens beneden, vaak wakker (en dat al voor 2.00 weer een nieuw record), snurkende man, Zucht!!!!!!! Ben op de babykamer gaan liggen maar kon de slaap niet vatten. Mag wel even klagen hier he;)
    Maar de dame in de buik houd mij wel gezelschap:cool:Was zonet lekker aan de hik (vaak bij jullie ook) hihi.

Krijg met het liggen steeds meer last van de heupen/bekken, draaien draaien draaien!
    Gister zo vaag sochtends aan een oog ineens allemaal rare vlekken, haast wat flitsend. Zal wel iets migraine achtigs zijn, al heb ik dat al tijden niet meer gehad. Even een druk gevoel op hoofd er na en daarna na liggen weg getrokken:(.

@Corina: ben heel benieuwd of het rommelen heeft door gezet, al mocht het nog wel even wachten he!

6. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    @Priscilla: Zag net je avater en even bij je profiel gekeken. Kan helaas de foto's alleen klein zien maar volgens mij zijn het hele mooie plaatjes geworden:D Hoe kan ik ze groot zien?

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik ben ook benieuwd priscilla :D

ben je nog aan het werk Dreamerfly? want dit lijkt me echt niet vol te houden voor je, de nachten worden steeds korter zo.

8. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Ja ik werk 2 middagen ma/wo middag. Totaal 9 uurtjes.( 1 op 1 ouderenzorg, lees: vooral zitten thee drinken en praten;)) En mn 2 oppas kids (tweeling van 2 jaar) 2 ochtenden do/vr.

Het is dat ik 29 feb met verlof ga (buitenshuis) en mn oppaskids tm 2 maart. Ik ben er lichamelijk idd aan toe, bewust met 34 weken vanwege die nachten.

Trek jij het nog door te werken?

9. Dana

Dana Niet meer actief

heel goed om met 34 weken met verlof te gaan, ga ik ook doen.
    gelukkig nog een paar weken voor je, de laatste loodjes gaat voor jou echt wel op, die zijn echt heel zwaar. sterkte ermee meid ;)

voor mij is het werk nu ook heel zwaar, ik probeer zolang mogelijk vol te houden, hopelijk lukt dat tot mijn verlof.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden... sorrrrrrrry helemaal vergeten hier te reageren na de echo :O zijn ook zo druk met verbouwen!!

als je op de foto in mn album klikt dan worden de foto's groot!! en anders even vriendjes worden ;)

echo was super leuk!! echt genieten ben helemaal verliefd op onze knul! lag de hele tijd met zn hand voor zn gezicht haha en voetje voor zn hoofd maar uiteindelijk enorm mooie plaatjes kunnen schieten.. wil verderop in de zw nog een keer voor 3d echo omdat hij dan meer vet op zn lijf heeft.. nu lijkt zn neus ietwat groot maar komt omdat er amper vet op zn wangetjes enzo zit.. hihi maar vind m nu al zo mooi!!

ben nu helemaal gesloopt moest vanochtend vroeg op om glucose dag curve test te halen.. moest nuchter dus amper geslapen.. zo misselijk en buikpijn enz..

hoe is het verder bij jullie??

corina word t al zwaar zo richting t end?

dreamer lekker al bijna met verlof!!

dana hoe gaat t met je schildklier??

hiern og 8 weekjes werken en dan verlof!! en tot nu toe hou ik het de volle 32 uur vol :D

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Fijn dat je hebt genoten van je 3d echo pris! En idd die vetjes moeten nog komen..

Ik vind het nog steeds balen dat beeb eigenlijk al vanaf 31 wk naar beneden zakte, dus ik heb helaas geen 3d beeld, maar gelukkig hoe ik niet lang meer te wachten hihi.

Hier nog steeds voorweeen, soms zeggen manlief en ik tegen elkaar zouden ze vannacht eindelijk gaan doorzetten? Maar elke ochtend nog geen beeb.
    Het breekt me zo langzamerhand op, het is echt waar, de laatste loodjes zijn een hel, bleh.
    Amper slaap, geen energie, inmiddels begin ik te waggelen voel me net een eend haha
    Soms is mijn zelfmedelijden ontzettend groot komt vast door alle hormonen.
    Ach ja ondertussen mega veel nesteldrang dus alles moet schoon inclusief de sierplinten van laminaat, verwarmingsbuizen noem maar op.
    alle kleertjes zijn 2 x gewassen en gestreken en weer opgevouwen, en verveel me dood. Zo ff een stukje klaagmuur, maar voor de rest geniet ik nog elke dag van die kleine in mijn buik, op de flinke schoppen in mijn rib na dan, elke dag precies zelfde tijdstip BAM. :p
    ohja een flinke groeispurt gehad kwa buik, gelukkig niet in kilo's. Ben nu een kleine 7 kilo gegroeid, best netjes... :$

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hihi corina echt op en top zwanger dus!!! ;)

13. Dana

Dana Niet meer actief

Ik hoop met je mee Corina! :)

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd Priscilla, dat moet ik toch even van dichtbij bekijken, leuk! :D

Volgende week moet ik weer bloedprikken voor mijn schildklier, dit keer gaan ze het in een team overleggen (omdat het nog niet stabiel is geweest sinds ik zwanger ben) en ik krijg om die reden pas een week later de uitslag, nog even afwachten dus ;)

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik heb je trouwens ook toegevoegd pris.

en dana, ik duim!

ik heb trouwens 2 buikfoto's geupt. ;)

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    Heb jullie geaccepteert meiden! Net zulk rot nieuws gehoord vriendin van mn ex heeft gister te horen gekregen dat hun kindje bij ruim 27 wk zwangerschap is overleden..

16. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Aangezien ik savons vaak geen puf heb te reageren, komt het wat dat betreft zo wel mooi uit die nachtbraakuurtjes;). Was t zat zo vaak al weer wakker geowrden voor 3:45. Lig nu met minilaptop in bed en een vent die gewoon doorslaapt:Dvolgens mij kan ik de tv ook gerust aan zetten;)

@Priscilla: wat vreselijk:(dat was/is mijn grootste nachtmerrie! Soms hier wel spookgedachten. Gelukkig hebben we n bewegelijke dame dus zolang ze lekker actief is:)

kan ze nog steeds niet openen! snap t niet!ligt vast aan onze pc. maar in t klein zie ik al wel die prachtige mimiek. Hier met bijna 28 weken al echt v die bollie wangen:D en hier ook n grote neus haha soms zitten ze ook met de neus ergens tegen aan gedrukt als het ware met neus plat gedrukt op raam;)

Super dat je t zo goed vol houdt en dat met 32 uur!:)

oh dat is niets he zo nuchter op de maag nu. hopenlijk is alles ok met je suikers!!!

@Dana: Ja is al snel!Die ltste 2 weken bikkel ik wel evn door;). Tnx!!!Voor jou even wat langer al zal je zien hoe snel dat ook zal gaan. Duim v je dat je t volhoudt en zo niet houdt het op. Met je klier die nog steeds niet goed is, begrijpelijk als je toch eerder zou stoppen! wel belangrijk dat je je bevalling en kraamtijd straks aan kan niet?spannend of je waarden no ok zijn, hoop het voor je, mag nu wel eens he;)?

@Corina: Nou laat maar komen Jullie zijn er duidelijk klaar voor;)Sterkte nog even!

Ik moet toe geven dat ik best druk bezig ben voor mn doen. Zou rustiger aan moeten maar er moet nog zo veel worden opgeruimd! Nouja het begint te komen nu. Tussendoor rust ik wel zo veel mogelijk. Ben welblij als het moeten lijstje af is en ik met lekkere prutsdingen bezig kan:Dwil iets voor het raam maken, voor als de kleine meid geboren is!

Met n beetje geluk kan ik nog n klein uurtje slapen dus laptoppie maar dicht;)

17. Dana

Dana Niet meer actief

oh wat vreselijk Priscilla :( met 27 weken verwacht je dit toch helemaal niet meer, dan denk je "veilig" te zijn. vreselijk voor ze!

wat een wonder is het toch als het goed gaat allemaal!! wat dat betreft ben ik blij als ik de kleine in mijn armen heb.

vandaag vrij dus even bijkomen weer, zou er wat uit mijn vingers komen vandaag? :D

18. Dana

Dana Niet meer actief

Dreamer, ja ik hoop ook dat ik het vol ga houden maar als het niet lukt dan maar niet, ik ben een controlfreak en ik heb moeite met dingen loslaten, zo ook mijn werk maar ons kindje boven alles!!

19. Dana

Dana Niet meer actief

nou dames, kom net uit het ziekenhuis, ik had pijn in mijn rug/zij en ben direct doorgestuurd door de huisarts, blijk ik nierstuwing te hebben. morgen hoor ik wanneer ik doorgestuurd wordt naar een gyn en die beslist wat er moet/kan gebeuren.

heb me nu ziekgemeld, op dit moment kan ik echt even niet werken.

hopelijk doen ze niet te moeilijk op het werk.

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Oh wat verschrikkelijk :(

Deel Deze Pagina