Zwanger en schildklierpatiënt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamerfly, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat is nierstuwing? Erg pijnlijk? en natuurlijk kan je nu niet werken en mag voor ze hopen dat ze alle begrip hebben. Beterschap!

2. Dana

Dana Niet meer actief

Corina, nierstuwing is erg pijnlijk, het is een opgezette nier doordat de urine niet goed weg kan komen door ruimte gebrek ivm de zwangerschap. ik moet nu goed in de gaten houden dat het niet een infectie wordt want dan kan het gevaarlijk worden.

mijn werkgever reageerde wel begripvol maar zit echt met de planning/het rooster dus ik moet volgende week al naar de bedrijfsarts toe om te bespreken wat ik nog kan/mag.

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Phoe dat is nog al wat, sterkte en beterschap!

4. Dana

Dana Niet meer actief

dank je ;)

5. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    He bah Dana!:( Ze kunnen je zeker ook niets goeds geven voor de pijn ivm de baby? Sterkte en kalm aan (alle reden nu niet te werken gezondheid van jou en je kind voorop) Pech voor je baas dan!

Hopenlijk kan je snel bij de gyn terecht!!!

6. Dana

Dana Niet meer actief

nee ik mag een paracetamol maar dat werkt niet dus slik ik het ook maar niet meer, hopelijk heeft de gyn een oplossing.

thnx :)

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    aaaaarrrrggggg vergeet alles!! uhm

dreamer: nog een beetje kunnen slapen??
    hihi met hun neus tegen t raam zie t voor me :D

dana had je dat met de eerste ook niet? of verwar ik je met iemand anders.. gelukkig kun je thuis blijven kleine boven alles idd!!

corina weet niet meer of je iets had gezegd... hmmm alles goed?? ;)

8. Dana

Dana Niet meer actief

ja klopt Priscilla, met de eerste had ik het op het laatst pas dus toen kon ik gelijk ingeleid worden maar dat is nu uiteraard (nog) geen optie.

vergeetachtig ben ik ook, haha! wordt met de dag erger :D

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    oew sterkte dana haha en dat onthoud ik dus weer... voor de rest vandag op t werk ook alles vergeten!!

10. Dana

Dana Niet meer actief

praat me niet over dingen vergeten op het werk, ik heb al een paar keer mensen een half uur in de wachtkamer laten zitten zonder degene te bellen met wie ze een afspraak hadden, dus zaten ze op elkaar te wachten en het ENIGE dat ik dan hoef te doen is het te melden :)

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    haha wat erg!!! ik heb al gehad dat ik van de behandelkamer naar de voorraad loop en dan vergeet wat ik ging pakken.. terug liep en het me weer herrinnerde.. naar voorraad en het weer vergat en dat dan 5 keer achter elkaar ofzo :S

12. Dana

Dana Niet meer actief

hahaha, dat is ook erg Priscilla :D hahaha!!

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Daar kan ik ook over mee praten, Ah ja vergeet ook van alles, leg dingen op de stomste plekken heen, wat dacht je van pak koffie in de koelkast :D
    of als ik niks op schrijf dan is het een ellende...

Trouwens vanochtend controle gehad bij gyn. Alles was natuurlijk dikke prima, en nog geen ontsluiting of niks, hij wou ook nog niet strippen of wat dan ook. Volgens mij zit uk nog wel prima hihi, lekker warm in haar/zijn huisje.
    Volgende week naar de verloskundige en week daarop weer naar de gyn, als er dan nog geen beeb is dan heeft ie mij beloofd de natuur een handje te helpen. Dus wordt ik ingeleid. Ondertussen bijna elke nacht flink gerommel, maar ja t zet niet door. En wil ons kleine spruitje nu wel eens bewonderen ;)

14. Dana

Dana Niet meer actief

het wordt nu echt spannend voor jullie Corina, over 2 weken dus uiterlijk, kan me voorstellen dat je er nu wel klaar voor bent ;)

ik moet ook alles opschrijven en dan nog vergeet ik het vaak te lezen :)

15. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    @Dana: Heb je al bericht van je gyn wanneer je langs kan komen? Lastig dat je nu geen goede pijnmedicatie kan slikken! Trek je de pijn een beetje? Is het continu aanwezig? Hoop dat er snel een oplossing voor je is!

@Priscilla: moest even na denken:pmaar nog een uurtje geslapen ongeveer!Nouja beter iets dan niets zeggen we maar;)

hahaha het is wat met die vergeetachtigheid. Nou had ik dat er voor ook wel, maar ben nog verstrooider. Nouja moet men maar begrip voor hebben!;)

@Corina: kan mij heel goed indenken dat je er nu wel aan toe bent! Zeker met zo veel last van oefenweeën! Duim voor je dat de kleine snel zal komen en geen inleiden. Mag/ga je thuis bevallen?Spannend hoor!!!

Onze dame is sinds een twee dagen Enorm actief!!! Van die gekke bobbel buiken, wie weet is ze van plan te gaan draaien of iets. Vorige week nog in stuit.Woensdag controle vk dus ben benieuwd:)
    Ik hoop dat ze niet zo lang blijft zitten als haar grote zus (op 1 dag na 42 weken ingeleid) Echt geen zin in met die nachten wat er vast niet beter op gaat worden. Nouja we zien wel! Voorlopig nog druk met dingen in huis!

Fijn weekend dames!

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nee mag helaas niet thuis bevallen, het wordt een zh bevalling.
    naja maakt ook niks uit zitten we meteen goed.

hihi ja dan gaat ze zich draaien, heb ik ook gehad met 30 wk, een alienbuik hihihi.

jullie allemaal een fijn weekend. Ga morgen een dagje weg met manlief, als dat maar goed gaat haha :D

17. Dana

Dana Niet meer actief

fijne dag Corina! :)

ik krijg geen afspraak met de gyn Dreamer, de huisarts heeft overleg gehad met de gyn en ik moet een week buscopan proberen, als dat niet helpt dan wordt ik doorgestuurd naar een uroloog en de gyn. eerst afwachten dus, tot nu toe helpt het niet echt, heb er alleen nare bijwerkingen van niet minder pijn.

die buiken dat de baby zo draait heb ik nog niet, lijkt me wel komisch :D is het niet pijnlijk? lijkt me op zijn minst ongemakkelijk.

18. Dana

Dana Niet meer actief

hoi,

vandaag naar de vk geweest, die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog, ik heb rust voorgeschreven gekregen en mag niet werken (deed ik al bijna een week niet meer). Vanaf nu dus controle door de gyn.

volgende week hoor ik hoe het met de schildklier staat.

19. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    @Corina: dat is ook zo, in ziekenhuis ig alles bij de hand:)En als het moet moet het!
    Haha ja gekke buiken. Ze is nog steeds druk bezig hihi. Ze ligt wel anders heb ik het idee.
    Hoe was je daggie?

@Dana:wat rot dat je alleen bijwerkingen ervaart van de medicatie. Kan mij indenken dat je nu helemaal hartstikke op bent! Knuffel voor jou!Gelukkig ben je nu doorgestuurd naar de gyn! Lijkt mij wel een prettig idee kan de baby goed in de gaten worden gehouden en hopenlijk voor jou ook snel een oplossing!!!
    Soms zijn de bewegingen idd wat ongemakkelijk soms pijnlijk maar over het algemeen valt het me. Soms schiet ik even overeind of in andere houding door een por tegen mn ribben;)
    Duim voor je dat je schildklierwaarde nu eindelijk de goede kant op gaat!Hoe voel je je er zelf bij?

Woensdagavond controle vk. Ben heel benieuwd qua ligging van ons babymeisje:D Hier gaat het verder op dezelfde tour door. Alles wordt steeds wat zwaarder, lopen etc maarja logisch wel;) Over een ruime week mn laatste dag op mn werk buitenshuis!Wat gaat het snel...

20. Dana

Dana Niet meer actief

over een week al? wow dat gaat inderdaad snel!!
    succes woensdag :)

ik weet niet hoe het met mijn schildklier is, qua gevoel heel moeilijk te peilen omdat ik ook erg moe ben van mijn nieren en de pijn.

Deel Deze Pagina