Ja inderdaad dat gedraai heb ik ook in de nacht! Donderdag weer bloedprikken? Wanneer krijg je de uitslag? Hopelijk is alles dan goed. Haha, bijdehand zeg die peuter van je! Mijn dochter (ook bijna 3 ) zei laatst ook iets in de trant van wanneer komt de baby ik wil spelen met de baby toen ze zich verveelde, ook erg schattig. Ze is er wel mee bezig. Moet je nog extra ijzer slikken? Ik moet 1 keer in de 3 weken naar de gyn gok ik, ik weet niet zeker eigenlijk
@ dreamer. Nou ja ik dacht inleiden door gel en pillen in combinatie maar ze deden alleen de pillen. En vandaar dat het zolang duurde. Zal zo even mijn bevallingsverhaal posten. Over de kloofjes, ik gebruik inmiddels een tepelhoedje godzijdank dat die dingen er zijn. Ook komt mijn bv langzamerhand op gang, chalina wordt namelijk bijgevoed met fles. Ik kon haar honger niet stoppen met de beetjes bv en ze viel af, ze zat nog net binnen de 10% wat ze mag verliezen. Maar gelukkig sinds ik bijvoed groeit ze en zit ze bijna op haar geb gewicht En ik verzorg mijn tepels met bepathen. Zal even alles bijlezen want ja voor jullie is het bijna aftellen spannend hoor. Nog een foto van ons meisje, ze is zo'n schatje
Oh gossie wat een schatje is het toch Corina, kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent! Ik wil ook bv gaan geven, tepelhoedjes heb ik niet in huis dat ga ik dan maar even regelen als ik dat zo lees. Fijn dat ze nu weer aankomt. Ben zeer benieuwd naar je bevallingsverhaal!
Ja die dingen zijn super, zou ze zeker in huis halen. Net getypt, en nu te moe om bij te lezen ach weer een taakje voor morge. Dinsdag ochtend ben ik ingeleid door middel van cycotec een hormoonpil wat zorgt dat je baarmoedermond zacht wordt en een beginnetje moest maken. Het duurd een tijdje voordat het ook werkte. Ik kreeg geen gel of infuus omdat ze bang waren voor complicatie's. Woensdag mijn medicatie opgehoogd met 50 mg extra, en donderdag weer. Donderdag begonnen de weeen in de middag iets op te zetten in vorm van veel pijnlijke harde buiken ook had ik een ontsluiting van dik 2 cm en mijn baarmoedermond was aan het vervagen. Die ochtend heeft de verloskundige mij gestript. Johan en ik zijn s'middags wezen wandelen in het rozarium, hoogzwanger hihi maar ja je moet toch de tijd om hebben. De ween werden om half 7 iets heftiger dus ik ben onder de douche gegaan hier kwam ik om half 8 onder weg. Ernaar kreeg ik enorm last van rug weeen, die dingen zijn enorm KUT! om weg te zuchten. Gelukkig had ik mijn steun en toeverlaat bij me die gezellig mee ging puffen in de hoop dat ik rustig bleef. En dat lukte. Rond half 10 werd het erger en erger, dus johan gaf mij een warme kruik tegen de rug dit was erg lekker kan ik je vertellen. 22:00 een hevige rugwee, johan drukte zijn vuist in mijn rug en ineens voelde ik PLOP! en ja eindelijk mijn vliezen gebroken het begin was er! Om 23:30 zat ik op ruim 4 cm, maar nog steeds die klote rug weeen die steeds heftiger waren Ik heb geschreeuwt om pijnstilling, dus naar boven om een ruggeprik, ik kon die kerel wel kussen. Eindelijk wat minder pijn ik vernam ze nog wel maar langer niet zo heftig. Goed uit te houden daarna ben ik als een roos in slaap gevallen en heeft de vk mij wakker gemaakt om half 4 om te voelen hoever ik was, 7,5 cm! Ong een uur later kwam ze terug en ging ze weer toucheren en jaja 10 cm! Maar chalina was nog niet voldoende naar beneden dus ik mocht heel zachtjes mee persen, moeilijk met een ruggeprik maar het lukte aardig. 5:30 Werd mijn ruggeprik uitgezet toen ze mooi naar beneden kwam, heftig en wat een oerkracht wat je voelt. 6:30 het meest erger moment van de bevalling, chalina had haar hoofdje gekeerd en kon het bekende bochtje naar buiten niet maken. En had 2 optie's een KS of Ik moest op mijn linkerzijde liggen en mijn hevige persweeen weg zuchten! EEN HEL! Ik heb het uitgeroepen dat dit mij niet ging lukken. Ondertussen moest ik aan de zuurstof omdat ik geen lucht kreeg en begon hyperventileren, Maar toch doorgaan want een ks wou ik niet, ik was zover en ik wilde normaal bevallen. Gelukkig hield de gynaecoloog die mijn bevalling over nam absoluut niet van keizersnede's. Dus ik greep de kans. Naar een halfuur kwam ze weer en ze had goed nieuws, chalina lag er goed voor! en Ik mocht verder persen en ik kan je vertellen dat was zo fuckin lekker dat ik actief mee mocht doen. Al met al duurde het persen 38 minuten en werd ik geholpen met vacuumpomp (schade een boel hechtingen). En toen gebeurde er iets wonderlijks mijn meisje werd op mijn buik gelegt en ik had het niet eens door dat ik klaar was. Van dat moment ben ik ook alles kwijt en johan heeft mij het moeten vertellen. Chalina werd gewogen 4055 gr, apgar score werd gedaan 10,10,10 en alles dikke prima. Toen werd chalina aan de borst gelegt en ze hapte gelijk goed en begon stevig te zuigen, erg bijzonder heb vrijdag en zaterdag de hele tijd gehoord dat ze een natuurtalent was. Dag later werd ze gemeten 51 cm schoon aan de haak. Mijn droom werd eindelijk werkelijkheid. Welterusten meiden!
Pfff, heftige bevalling hoor Corina! Hier woensdag weer bloedgeprikt en komende dinsdag weer naar poli gyn, dus dan horen we weer hoe en wat. Maar van de schildklier verwacht ik inmiddels geen spannende dingen meer. Mijn HB was vorige keer wel wat laag. Heel gek, want normaal is die bij mij rond de 10! Maar ja....geen medium biefstukjes en rosbief op mijn brood hè.... Ohhhhh Daar heb ik zo'n zin in inmiddels....een lekkere witte pistolet met verse rosbief van de slager. Nou ja, nog ffies. Meisje lag helemaal netjes. Ook wel gezakt, maar hoofdje nog steeds niet vast. Maar zoals Dreamer ook al had gehoord hoeft dat bij een tweede ook niet per se. Gyn was tevreden. Maar vanwege de diabetes wilde ze dit keer niet over de 40 weken gaan. Pfffiew! Uk1 was er namelijk met precies 41 weken. En ik ben nu zó ongeduldig. Herken dat helemaal niet van mezelf. Maar ik heb de laatste dagen echt zoiets van 'Liever in mijn armen dan in mijn buik' Ben ook continu misselijk, al heb ik wel honger. Slapen lukt niet echt meer en lopen is een hel. Sorry voor al dit geklaag trouwens De grote broer is er hier ook helemaal klaar voor. Hij wordt over 1,5 weekje 2 jaar en voelt zich een hele bink. Elke dag klimt ie op zijn opstapkrukje bij het ledikantje om te kijken of zusje er al in ligt. Laatst klopte ie op mijn buik 'Mama, zussie uit?' Hij geeft ook kusjes op mijn buik en vindt 'Zussie lieffff' Hihi. Ben benieuwd hoor. Dat is ook wel het enige wat me een beetje zenuwachtig maakt. Ik MOET in het zkh bevallen. Als ik midden in de nacht weg moet, dan komen mijn ouders op m'n kleine mannetje letten. Tuurlijk kan ie in het ergste geval mee naar het zkh dat mijn ouders em daar weer oppikken. Maar goed.... da's zorg voor later. Nu lekker op pad met mijn ventje. Hij wil naar buiten.
Zo, heftig Corina! Je bevalling klinkt zwaar en mooi tegelijk. Nu lekker uitrusten en aansterken met je meisje. Pebbles, wel fijn dat je niet langer dan 4 weken hoeft nog dan he? Heerlijk dat je al zo kunt aftellen, ik moet er nog 10 Gister bij de gynaecoloog geweest, alles is goed met de kleine! Over 3 weken weer terug.
Jep het was zeer heftig en nu alweer een week geleden ongelofelijk! Fijn dat de controles goed waren bij jou dana. En nu afwachten wat je nieren doen etc. Ik druim mee dat je een opname zolang mogelijk kunt uitstellen. @ pebbles, klagen mag best, was ik ook goed in @ dreamer, hoe issie daar? en met die rare duizeligheidsaanvallen? Ik blijf nog wel lekker hangen hier hoor, ben natuurlijk zeer nieuwsschierig naar jullie wonders!
Jaaa Corina, gezellig als je blijft hangen!! Pebbles klagen mag inderdaad best, ik zie het niet als klagen trouwens.
Sorry meiden ff ego, Drukke week maandag bloedverlies spoed naar gyn, inwendig en uitwendig onderzoek goed. Dinsdag groeiecho: goed! Woensdag nacht vervelend gevoel in buik s nacht om 12 uur plassen en bloed, hap gebeld door naar gyn afdeling uur hartfilmpje uk, gelukkig goed inwendig onderzoek bm slijmvlies komt wat naar buiten, door te druk zijn springen vaatjes, moet meer tust nemen. Donderdag controle gyn en schildklier alles goed.. Gisteraaf ff bij help ik heb mijn vroue zwanger gemaakt geweest, vriendlief was de sjaak en werd er door bastiaan ragas uit gepikt als "slachtoffer" Nu zo enorm moe dus ik ga ff slapen
Jeetje Priscilla, dat is schrikken! Doe het rustig aan!! Wanneer wordt de aflevering waar jullie inzitten uitgezonden? Sterkte!! xx
Oh nee wat een schrik, luister vanaf nu naar je lichaam en ga lekker liggen als je vermoeid bent. Hoop dat je dat je niet weer last van bloedverlies krijgt. Rustig aan meid! En wat grappig dat je man is uitgekozen als slachtoffer hihi. Hier vandaag laatste kraamdag gehad, afscheid genomen van onze lieve kraamhulp wat een geweldig mens was dat. en jaja de kraamtranen kwamen. Morgen komt de vk langs voor controle van de hechtingen, ze trekken enorm en het lijkt wel of ik er elke dag meer last van krijg. pfff dik waardeloos dus hoop dat ze de knoopjes er af kan knippen. Hier een latertje vanavond normaal gesproken lig ik op bedje maar ben aan het wachten op voedertijd. Alleen ze laat me wachten en mijn melkfabrieken ontploffen zo wat
Dana word het uitgezonden dan? Volgens mij niet.. Corina wat fijn dat je zo'n fijne kraamhulp had! Hopelijk mogen de hechtingen er vandaag uit!!
Ben als altijd weer op bed te vinden nu maar met laptopje op dubbelgeklapte voedingskussen ga ik eens weer aan te typerij @Corina: fijn dat je zon leuk kraamhulp hebt gehad, altijd maar even afwachten. Vervelend die hechtingen, hopenlijk konden ze er uit vandaag!!!!Kon dat? aha maar wel een lekker slapend meisje begrijp ik Is het om de 3 uur voeden ongeveer? Geen duizeligheidsaanvallen hier, bedoel je iemand anders? t gaat hier verder ok, controles goed, zelf voel ik mij wel steeds wat minder maarja nog een paar weekjes.... Tnx voor je verhaal!! Pittige bevalling zeg, jee... Ik weet wel dat als ik word ingeleid ik het concreet ga hebben ook over de ruggeprik. Ik had dat ook van niet meer weten hoe je moet ademhalen vd pijn...dat niet meer. Als het dan toch niet natuurlijk gaat toch? @Priscilla: Jee!! kalm aan maar meid, mag je nog wel werken? Voorzichtig aan hoor! Haha hij de pineut en wat moest hij doen/zeggen? Ken het programma vaagjes. @Pebbles: fijn dat het goed met je gaat en de kleine. Gelukkig voor jou geen doorloop naar 41 wk. Bij mij is dat als max gezegd 41 wk, ik heb tot 42 wk doorgelopen met mn dochter, het was ook meer dan op. Vervelend dat je zo veel last hebt van lich klachten. Dan mag ik geloof ik niet eens klagen, spui maar lekker hoor hier valt soms ook niet mee. En ik heb dat ook hoor kan niet wachten, wat mij betreft morgen over een week met precies 37 wkLief zeg de kleine man zo uit kijkend al naar zn zusje Zo weer even verder terug lezen
Fijn dat het nu goed gaat qua voeding en haar gewicht! Hoe combineer je dat bv en bijvoeding. Eerst bv en daarna fles er achter aan? Komt je bv meer op gang nu/ kolf je ook? Ik wil ook weer bv geven als het allemaal lukt, die tepelhoedjes is een goede tip. Ik had aan het einde vd week borstontsteking oeffff dat aanhappen danBepanthen ja dat is n goed middeltje! Ahhhh wat een lieverdje!
Ik ben vergeten te gaan prikken Dus aankomende donderdag herkansing, het was steeds stabiel dus verwacht niet veel bijzonders. Haha lief, ze kijkt er dus ook naar uit Hier idd ook van het met de baby willen spelen, alleen nog niet in volle besef dat het eerst nog geen spelen wordt Ja slik staaltabletten in principe elke dag maar vergeet het soms, dom van mezelf!
Hier verder weinig nieuws dames. Morgen al weer 36 weken!!! Ze mag van mij over een week wel komen met 37 weken Mn buik heeft geen zin meer en mn vermoeidheid wordt er ook niet beter op. (oorgonzen of hoe je t ook noemt steeds de laatste dagen) Maar laat ik maar uit gaan van 41 wk valt het altijd mee . Mn meiske is nog steeds enorm actief in de buik!Goed teken! Als ze straks bij ons maar een rustige is qua slapen hihi. Ben benieuwd wat de nacht nu gaat brengen. Dochterlief al 3 weken aan de hoesteproest en is nu ook weer erg onrustig, oogje is ook aan het ontsteken. Maandag maar even bellen voor check-up bij ha!Zo toch maar even uit bed anders suf ik in en dat zal vast de nacht niet bevorderen Goed wknd allemaal!
Hier verder weinig nieuws dames. Morgen al weer 36 weken!!! Ze mag van mij over een week wel komen met 37 weken Mn buik heeft geen zin meer en mn vermoeidheid wordt er ook niet beter op. (oorgonzen of hoe je t ook noemt steeds de laatste dagen) Maar laat ik maar uit gaan van 41 wk valt het altijd mee . Mn meiske is nog steeds enorm actief in de buik!Goed teken! Als ze straks bij ons maar een rustige is qua slapen hihi. Ben benieuwd wat de nacht nu gaat brengen. Dochterlief al 3 weken aan de hoesteproest en is nu erg onrustig, oogje is ook aan het ontsteken. Maandag maar even bellen voor check-up bij ha!Zo toch maar even uit bed anders suf ik in en dat zal vast de nacht niet bevorderen Goed wknd allemaal!