Zwanger en schildklierpatiënt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamerfly, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Ja mijn dochter speelt nu ook lekker in de achtertuin! :) Fijn dat het de goede kant opgaat met je dochter!

Hier gaan de nachten redelijk, de ene nacht slaap ik maar 4 uurtjes bij elkaar en de andere toch wel een uur of 7. Als dat zo blijft teken ik ervoor!

Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht?

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Ook al ziek dus dreamer.. Hier ook nog niet giga hoesten gelukkig maar wel zwaar verkouden.. Tel de dagen echt af! Nog 2 weken werken tot verlof.. Vriendlief is aan t werk en ik lig al op bed!

Dana hoe zijn je nieren?

Hoe gaat t met ieders schildklier waardes?
    Hier nog steeds stabiel wiehoe!!

3. Dana

Dana Niet meer actief

Oh nog maar 2 weken tot je verlof? Heerlijk Priscilla!! Inderdaad dat gekwakkel, echt akelig! Beterschap!

Mijn nieren heb ik gister veel last van gehad, echt zo'n dag waarbij je niet normaal op een stoel kunt zitten maar alleen op de bank met veel kussens in een bepaalde houding, niet echt lekker met dat mooie weer.

Fijn dat je waardes goed zijn! Ik hoor het over 3 weken weer.

Hoe is het nu Dreamer? En de rest?

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    oei dana let op jezelf heh!!

hier net gehoord dat mn mams hartritme stoornissen heeft :( binnenkort verdere onderzoeken!

5. Dana

Dana Niet meer actief

Oh nee he? Dat is heftig Priscilla, en eng! Veel beterschap voor je moeder!

6. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Priscilla: dat is schrikken! Sterkte!!!
    Dana: Wat vervelend zeg, dan had je behoorlijk last, ook jij sterkte er mee!!!

Na nacht 3 de longen uit het lijf hoesten (tot overgeven aan toe) en zo slecht slapen, vanmorgen aan de bel en hebben ze me toch maar even bij de huisarts langs laten gaan. Bronchitus en ontstoken oren. Was goed dat ik langs kwam ivm meer kans op complicaties e.d. vanwege zwangerschap.(mocht het naar longontsteking gaan) Dus aan een penicilline kuur nu. Voel me nog minder worden dus maar in de gaten houden (koorts en kortademigheid mag er niet bij komen) en hopen dat ik vannacht een beetje meer kan slapen. Maar dat hoesten nekt de rust echt lastig hoor, ook met die buik. Nouja we gaan voor weer bergopwaarts, lig al in bed, zo slapen maar proberen!

7. Dana

Dana Niet meer actief

Oh jee Dreamer, het zit ook niet mee he? Goed dat je naar de HA bent gegaan! Veel beterschap en rust goed uit!

8. Dana

Dana Niet meer actief

Gaat trouwens vandaag alweer iets beter met me hoor :D verschilt echt per dag!

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    oh nee priscilla wat verschrikkelijk, sterkte!

dreamer, beterschap hopelijk voel je je gauw iets beter.

dana, pff een slechte dag, fijn dat het vandaag beter ging met je.

Hier gaat het weer goed, woensdag een inzinking gehad kon alleen maar janken. Oververmoeid, moet echt leren dat ik tussen de middag even goed ga uitrusten, maar ja eigenwijs he. Johan heeft mij op bed gestuurd om half 7 s"avonds en werd weer wakker om 2 uur s'nachts.
    Met Chalina gaat alles goed, ze doet het prima zowel op bv als fv, we doen nu 120 cc in de fles, en meestal drinkt ze 70 nu op, dus dat wil zeggen dat ik 50 cc heb! wanneer ik een voeding oversla bijv vanmiddag had ze honger toen ik even gauw mijn moeder naar huis toe bracht gaf johan de fles en dronk ze wel de volledige 120 cc.
    mn kleine meid is al weer 2 weekjes!

10. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Zo, hier eindelijk eens de laptop weer aan. Ik lees braaf mee hoor... Maar vind hele stukken tikken op mijn mobiel toch niet zo fijn. :p

@Dana, heftig meid, die nieren die zo blijven vervelen! Vind het knap dat je zo doorzet, al doe je het voor een heel goed doel. Hopelijk hou je het nog een paar weekjes vol.
    @Dreamer, jeetje, jij blijft ook maar tobben met allerlei kwaaltjes hè. Vervelend zeg! Hopelijk slaat de kuur snel aan. Al zeggen ze ook dat het vrouwenlichaam zich vlak voor een bevalling merkwaardig snel in topconditie kan brengen (en dat moet ook wel, want het is toch ook een topprestatie, dat bevallen)
    @Priscilla, beterschap voor je moeder. En hoe moeilijk ook...probeer niet te veel te piekeren hoor! Bij de dokter is ze in goeie handen.

Hier nog steeds veel hoofdpijn. Dinsdag in het zkh alleen maar het advies gehad om laagdrempelig te bellen. Met andere woorden...vlekken zien is niet goed en dan toch weer even langs komen voor een extra controle. Liever een keer te vaak na laten kijken, dan denken 'oh daar zien ze me weer aan komen' en dat het dan wel écht mis is. Mijn bloeddruk is ook stiekem langzaam hoger aan het worden. Niet hoog genoeg om nu al in te grijpen, maar wel om er extra aandacht aan te besteden.
    Verder was alles oké. Nog genoeg vruchtwater, TSH van 1,4 en FT4 van 14 (nog steeds beetje laag voor mijn doen, maar goed) Suikers dalen gek genoeg ineens. Soms zo erg dat ik extra suiker MOET eten. Het blijft toch maar een onbegrijpelijk iets soms, dat menselijk lichaam.

Al 2 keer 's nachts echt meer dan een uur lang weeën gehad, om de 8 minuten of zo. Geen harde buiken, maar echt weeën. Alleen zette het zoals ik eigenlijk al verwachtte niet door. Bij Uk1 precies idem dito. Maar toen 5 weken lang élke nacht :$ Pas nadat ik een bloeding kreeg en ze in het zkh bij 41 weken toen maar besloten om mijn vliezen te breken (wat maar net kon, want ik had pas een krappe cm ontsluiting) zette de bevalling echt door. Daar ben ik nu dus ook zo bang voor. :) Dat de weeën dus gewoon niet uit zich zelf op gang willen komen. Bij Uk1 kwam ik om 1.30 in het zkh binnen met die krappe cm en om 6.30 dus nog geen mm verder. Die 5 uur weeën telde ze niet eens bij mijn bevalling :( Want die is volgens 'het boekje' om 6.30 gestart met het breken van mijn vliezen.
    Nou ja, ik ga er gewoon maar vanuit dat ik nog 1,5 week doorloop. Als ze maar niet maandag geboren wil worden. Dan wordt de oudste namelijk 2 jaartjes :) We vieren het niet echt, alleen met opa's, oma's, zijn ooms en tantes. Later natuurlijk nog wel een groot feest!

Vind het zo jammer dat ik niet meer heerlijk hele stukken kan wandelen met dit weer. Maar ik trek het lichamelijk gewoon echt niet. Dus zoonlief moet zich idd maar vermaken in de tuin. Paps is nu zand halen voor in zijn zandbak :D
    Ik hang nog even snel een wasje op en zoek ook weer een lekker plekje in de schaduw buiten. Beentjes omhoog....heerlijk :cool:

Fijn weekend nog!

11. Dana

Dana Niet meer actief

Corina, de bekende kraamtranen :D tenminste zo klinkt het wel, hoe gaat het nu? Voel je je al iets beter? Goed naar je lichaam luisteren en rusten inderdaad, het is gewoon echt zwaar die eerste paar maanden. Maar wat heb je een prachtig meisje! En je kleed haar ook zo schattig! :)

Pebbles, ik hoop voor je dat het nu doorzet een keer, lijkt me echt vermoeiend om steeds weeen te hebben zodat je helemaal hyper wordt en je mentaal voorbereid en er dan niks gebeurt. En inderdaad bellen als je het niet vertrouwd! Mijn meisje moet zich ook in de tuin vermaken, dat vinden die kleintjes prima hoor, we leggen het onszelf op als moeder dat we dingen moeten ondernemen met ze maar de tuin is toch ook heerlijk?

Priscilla, hoe is het nu met je moeder?

Dreamer hoe is het nu met je? Voel je je al wat beter?

Geniet van jullie zondag :)

12. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    He dames! Sorry reageer later even naar iedereen, maar vanmiddag visite gehad (alvast een mini voor feestje voor onze dochter :)samen met zus zwager en broertje) en daarna was ik gesloopt! Vanmorgen ook het een en ander qua huishouden gedaan (vriendlief ook veel) maar alles bij elkaar hakt er in. Ik dacht even dat het beter ging maar eind middag werd ik flink moe en nu in de avond gaat het echt minder. Was ik bijna in slaap word ik wakker van een dikke hoestbui, maar het zit diep krijg het niet weg. De oren weer dichter en een gesuis continu door , heel vermoeiend dit al zo 4/5 dagen te "horen". Sorry voor mn klaagzang:)Dag 2,5 kuur dus het mag morgen toch echt wel duidelijk wat opgeknapt zijn anders maar aan de bel! Morgen ig vk dus die ziet me ook even, moet zeggen wel fijn hoor, even weer de check up dat alles ig goed gaat met het meiske.Al voel ik haar goed bewegen.:)

37 weken dus ik mag officieel thuis bevallen maar wat mij betreft hoe stom het ook klinkt, (want ik was er al wel aan toe;)), nu mag het van mij nog wel eventjes wachten. Zo echt geen puf om een bevalling in te gaan! En mocht het wel op gang komen, dan zie ik thuis gezien mn conditie nu denk ik niet zitten, zou jammer zijn!
    Hopen dat ik vannacht ig weer eens wat goede uurtjes slaap pak!

Ps: mijn schildklierwaarde was goed. Hb nog niet dus wat verhoogd qua staaltabletten!

13. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Dan maar even wat afleiding zoeken...;)

@Dana: jij een fijne zondag gehad? Hopenlijk lekker buiten kunnen genieten!:)

@Pebbles: ik wacht op de goede conditie, zou fijn zijn;)
    Vervelend dat je zo veel last hebt van hoofdpijn! En de bloeddruk die stijgt, de vlekken, pas goed op jezelf en idd liever dan een keer vaker aan de bel!Zeker met een stijgende bloeddruk!Nou ik hoop voor jou dat je dat niet weer 5 weken moet verdragen, lang zeg! Dat ze maar snel mag komen, dinsdag ofzo na het feestje van je zoon:DGrappig zijn er hier dus drie met een kindje die dicht in de buurt van de zus of broer geboren zal worden. Maareh hij is nu jarig bedenk ik mij hahaha Gefeliciteerd!!!En een hele fijne dag!:DHopenlijk bllijven je vandaag de klachten een beetje bespaard!
    Snap wel dat je het jammer vindt dat je met dit weer niet meer zo veel kan doen, maar ach lekker in de tuin met deze zon, kijkend naar een lekker spelend kind en papa die mag opdraven is ook zo gek nog niet;):D

@Corina: ach wat een moppie toch!:) Fijn dat ze het zo goed doet. Klinkt heel herkenbaar wat je beschrijft, goed je rust gaan pakken waar het kan, het is ook niet niets allemaal ineens!

@Priscilla: hoe gaat het met jou? Weer een beetje aan de opknap? En met je moeder?

Zo, nu maar weer een slaappoging!

14. Dana

Dana Niet meer actief

Nog steeds slapeloze nachten dus Dreamer? ;)
    Hoe was het bij de vk? Is alles goed?
    Fijn dat je nu weer een mijlpaal hebt bereikt, je mag thuis bevallen :D

Ik kan me voorstellen dat je fit wil zijn voor je bevalling, dat zou ik ook willen!

Sterkte nog even met de laatste loodjes!

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal!

Ik heb me net aangemeld en kom even inbreken in dit topic. Mijn schildklier is ook te traag, maar wel stabiel, vorige week een TSH van 0.55. Ik ben nu nog maar 5/6 weken zwanger, en vind het wel extra spannend met al die verhalen over miskramen. Ik had geen enkele moeite met zwanger worden, we waren nog niet eens serieus aan het proberen, en poef, gelukt!

Vooralsnog lijkt de garnaal er nog te zitten. Ik woon niet in Nederland en helaas krijg je hier tijdens je zwangerschap doorgaans maar 1 echo, dus ik moet nog een flinke tijd in spanning zitten.

Er is hier volgens mijn huisarts wel een speciaal behandelingsplan voor zwangere vrouwen met schildklier problemen, maar ik moet me nog aanmelden bij de verloskundige. Ik ben benieuwd naar eventuele verschillen met Nederland!

16. Dana

Dana Niet meer actief

Hoi tumtum,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :)

Mag ik vragen in welk land je woont? Wie weet kunnen we iets vinden over het protocol daar?

In NL is het de gewoonte dat je, zodra je zwanger bent, wordt doorgestuurd naar een internist, laat prikken op je TSH en T3/4 en antistoffen. Als dit stabiel is en je hebt geen antistoffen dat blijf je onder begeleiding van de verloskundige en periodiek de internist. Heb je wel antistoffen dan wordt je doorgestuurd naar een gynaecoloog. Het is heel belangrijk dat je schildklier behandeld wordt als het niet stabiel is, daarmee verklein je de kans op complicaties al aanzienlijk, omdat je schildklier nu stabiel is en je medicatie slikt (denk ik?) is de kans op een miskraam ook niet groter dan bij ieder ander, alleen bij een onbehandelde schildklier die niet goed werkt zijn deze complicaties van toepassing.

Ik geloof dat het zo wel in grote lijnen duidelijk is. Succes! en geniet van je zwangerschap :)

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owh misschien wel handig om dan te zeggen dat ik in Zweden woon idd :) Ik slik inderdaad medicijnen, 100 mg Levaxin.

Op zich maak ik me geen zorgen over de zorg hier hoor. Doorgaans zijn de dingen hier beter geregeld dan in Nederland, dus dat komt vast wel goed. Hier wordt je volgens mij niet zo snel doorgestuurd naar een gynaecoloog, je hebt hier een soort van 'moederzorgpraktijken' waar verloskundigen en artsen werken, en daar wordt je begeleid. Het hoe en wat ga ik morgen vast achterkomen, dan bel ik voor een eerste afspraak :)

18. Dana

Dana Niet meer actief

Ah okay ja in Zweden zit je goed :D
    Succes morgen!!

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    Dreamer nog bib?

Dana hoe ist mt jou?

Tumtum welkom!

Hier met mn ma gaat redelijk en met mij ook wel knap al iets op.. Ben wel al aan t aftellen hoor!

20. Dana

Dana Niet meer actief

Priscilla, gelukkig langzaam beter met je moeder en met jou.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al aan het aftellen ben, zeker als ik veel pijn heb dan kan ik soms wel janken van het idee dat ik nog een week of 8 moet.

Verder alles goed hier :D

Deel Deze Pagina