@ dana, officieel vanaf 4 maanden en dan mogen ze 3 volle eetlepels. Dus ik ben aan het experimenteren en heb eerst een lepeltje van haar kunstvoeding gepakt die afgestreken en door de fles heen. Wel is haar ontlasting wat harder maar ze heeft nergens last van. Dankje voor de reacties op chalina haar fotoshoot. Hij's tof he
Ik denk hier ook aan voor met een maand of 3, voor de laatste voeding. Merkte je direct resultaat bij haar met de nacht hier door?
Wat ik trouwens ook uit probeer nu. Haar voedingen rekken. In principe niet meer minder dan 3 uur er tussen. Vanmorgen mee gestart en weten te rekken tot 3,5 uur en daarna 3 uur er tussen en daarna heeft ze 2 x 4 uur (1x met wakker maken) Hopen dat ze nu de nacht niet gaat spoken Ik dacht als ik wat meer tijd er tussen laat heeft ze misschien ook minder last van de krampen en meer tijd om tot rust te komen.
Mijlpaal 2 schepjes, enne 8:15, schrok me dood om 7 uur maar mevrouwtje lag heerlijk nog te slapen. Dreamer hoe is het gegaan?
Wat goed zeg Het rekken gaat goed. Zowel gisteren als vandaag. Ik geef haar op de rekmomenten een speentje, doe haar in de draagdoek als ze onrustig is. Minimaal dus 3 uur maar ze heeft gisteren als vandaag er zelfs al een paar keer 4 uur tussen laten vallen gerekend vanaf begin voeding. Vannacht was ze na de voeding van 2.00 aan het spoken. (2 poepluiers en daarna was het huilen en niet willen slapen)Haar nog even aangelegd en ze is vervolgens naast mij in slaap gevallen (als ik ook) 5.00 weg gelegd (een uurtje door geslapen in bed) en 6.00 was haar volgende voeding. Vandaag is ze al met haar 3 e slaapje bezig en nu ook in haar bed 1 x van 3 uur, 1 x van een kleine 2 uur en nu slaapt ze sinds 17.30) Wat ik nu doe: eerste voeding weg laten lopen door de sterke toeschiet, afkoppelen zodra ze onrustig wordt of te fanatiek drinkt. Omhoog houden na borst 1,proberen boertjes te laten doen. Na de voeding een tijd omhoog houden en/of in wipper.En daarna even in de box, is ze vaak fanatiek aan het trappelen totdat ze het niet meer leuk vindt. En dus minimaal 3 uur tussen de voedingen. Ik klop maar af maar hoop dat dit het begin is van meer rust! Ze zeggen toch dat je baby's wakker moet weg leggen? Maar dat geldt voor Lysanne dus echt niet.
Klinkt alsof er al een hoop is veranderd, en dat er meer rust in komt, sommige baby's hebben veel routine nodig en volgens mij is lysanne daar een van. En knap dat ze al overdag in haar eigen bedje slaapt. Chalina wil dat bsoluut niet, krijsen. Dus leg ik haar altijd in de box of op de bank.
Wandelen met de wandelwagen, speentje/draagdoek (verder geef ik eigenlijk geen speen, heel soms bij krampen pakt ze m) in badje voor de voeding. (maar dan is het vaak wel flink huilen bij het aankleden, kan ze bijna niet meer wachten) Het is vooral een dag doorbikkelen en hopen dat ze het oppikt. Hoop zo dat ze het door zet. Tot nu toe nog steeds een "rustig"(ze is niet helemaal rustig maar gezien de afgelopen weken wel) en steeds slapend meisje na de voeding.(zou dat afkoppelen van de borst misschien ook een rol spelen?)
Dat denk ik ook, viel de kraamverzorgster ook op, maar met die borstontsteking was alles weer in de war en kom er dan maar weer uit. Ik denk ook echt dat die antibiotica een klap heeft gegeven aan haar darmen. Chalina vindt het veelste gezellig met mamaSommige kinderen willen gezellig geluid om hun heen
Hier ook een kindje die graag geluid om haar heen heeft, overdag in de wandelwagenbak slaapt ze prima maar 's nachts met de stilte huilt ze uren en uren en uren, ik ben echt moe en zo'n beetje de wanhoop nabij, waar kan dat nou aan liggen? Zodra ik haar pak en tegen me aan leg met een pink in haar mondje dan wordt ze langzaam rustiger en valt in slaap. Dreamer jij doet het echt knap zeg, mijn meisje wordt net als Milan van Priscilla gek als ze honger heeft en niet meteen drinken krijgt. Poeh, respect voor jullie, ook Priscilla, hoe is het nu met je? En Milan? Knappen jullie al op?
@ Dana is een speentje niets dan? want lijkt me dat ze met een pink zuigbehoefte heeft. Kan mij het heel goed voorstellen dat je de wanhoop nabij bent.
Hey meiden, Even een vraagje aan jullie als ervaringsdeskundige Inmiddels ben ik ruim 8,5 weken zwanger en zijn mijn waarden als volgt: TSH: 0,36 ( referentiewaarden 0,25-3,1) FT4: 13,6 (referentiewaarden 7,8-16,0) Is dit prima? en zit het niet tegen het te snelle aan door mijn lage tsh?
Corina, ze heeft een speen, die raakt ze elke 3 minuten kwijt en dan raakt ze nog gefrustreerder, ik moet dan ook zorgen dat ik naar haar toeloop en de speen erin druk voordat ze overstuur raakt anders is het te laat, dan blijft ze huilen en pakt ze de speen ook niet meer maar mijn pink wel, dondersteentje . Daantje volgens mij ziet dat er juist heel goed uit! In de 1e 3 maanden is het beter te snel dan te langzaam dus gaat top!! Gefeliciteerd .
daantje.. ik kan je niet helpen met die waardes.. ik heb nooit naar mn waardes gevraagd.. als ze in zh zeiden dat het goed was vertrouwde ik daar op! dana jij doet het toch ook goed!! hier houd het niet op.. milan blijft verkouden en geregeld voeding terug geven.. ook al is het niet veel.. ook blijft hij mega onrustig na een voeding.. ben zo een half uur aan het voeden en dan nog een uur bezig hem weer rustig te krijgen.. nou ging ik hem vanochtend verschonen en schone kleertjes aan heeft ie toch ook uitslag op zijn borst en rug.. dus cb en ha gebeld.. belde de ha me net terug.. moet morgen langs komen om te laten kijken.. dacht misschien iets van allergie in de voeding.. hoop het niet!! dan zou ik straks geen bv meer kunnen geven.. ook vermoed hij nog steeds iets van reflux omdat milan last blijft houden van keel schrapen, piepen, hik en huilen na voeding.. ook al is het spugen minder.. ikzelf ben ook nog niet fit.. maar cijfer mezelf wel weg voor milan.. gister avond wel in huilen uitgebarsten ik was zo moe en wou zo graag slapen.. maar milan bleef huilen en wou echt nog niet naar bed.. dus vriendlief heeft hem van me overgenomen en naar de woonkamer gebracht.. heb ik een uurtje kunnen slapen toen wou milan toch echt eten dus weer aangelegd.. liggend.. en toen zijn we in slaap gevallen..