Zwanger gehandicaptenzorg/BHV diensten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miek83, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek83

Miek83 Lid

12 okt 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

ik werk als begeleider en draag tijdens mijn dienst zowel een escalatie pieper als BHV pieper.
    Elke dienst heb ik de escalatie pieper aangezien wij vaste achtervang zijn bij escalaties (agressie) .
    Nu weet ik dat ik deze diensten gewoon niet meer kan draaien, omdat het niet veilig is, mijn baas is inmiddels 2,5 week op de hoogte en ik heb nog steeds niks gehoord van hoe of wat nu verder?? toch vreemd
    morgen wil ik naar hem toe gaan, om te kijken of hij even tijd heeft.

Ik zit namelijk ook nog met het draaien van de BHV diensten,
    Wie is bekend met het draaien van de BHV pieper/telefoon als het gaat om gehandicaptenzorg? mag je deze diensten draaien? ja of nee?
    bij ons ben je dan verantwoordelijk voor het hele terrein als het gaat om brand, medicatie, calimiteiten, wegloopacties van clienten, reanimatie etc.... het is een soort van oproepdienst in geval van nood.

ik wil dit verhaal morgen graag mee nemen in het gesprek dus ik hoop dat er iemand hiervan op de hoogte is.

Ik heb het cao erbij gehaald en daar staat zelfs in dat je geen onregelmatigheid diensten hoeft te werken en dat je ook niet bereikbaarheidsdiensten hoeft te draaien, valt BHV onder bereikbaarheidsdiensten?

iemand? :) alvast bedankt! :D

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    BHV dienst valt niet onder een bereikbaarheids dienst, bij mijn weten. Wel is het zo dat je werkgever er voor moet zorgen dat jij niet in situaties terecht kunt komen die schadelijk kunnen zijn voor jou of je baby. Ik kan alleen even niet vinden waar dat staat.

En het is gewoon ook slim om het niet meer te doen. Nog even en je bent fysiek ook bijna niet meer in staat om te reageren op een calamiteit. Ik zag mezelf tenminste niet met een dikke buik naar een reanimatie rennen... ;)

3. helma85

helma85 Niet meer actief

Miek83: ik werk ook in die sector en kom ook regelmatig escalaties tegen. Ik blijf daar werken tot mijn buik zichtbaar werd. Want dat kan voor spanningen zorgen bij sommige clienten.
    Nu is het zichtbaar, heb vorige week een gesprek met mn baas gehad en zij vond het beter voor mij dat ik die diensten daar niet meer werk.
    Dus misschien een gesprek aangaan met je baas of/en het bespreken met je collega's.
    Veiligheid gaat voor alles.
    Suc6!!!

4. Miek83

Miek83 Lid

12 okt 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx!

Nou ik heb allang een gesprek gehad met mijn baas en ik blijf niet op mijn afdeling werken, maar waar ik dan wel heen ga is nog steeds niet bekend, tot die tijd zit ik dus nog wel op deze afdeling, ik wil liever niet weg, aangezien dit echt wel mijn plekkie is, maar de escalaties waar ik op loop zijn echt heavy, zware agressie en meerdere keren per dienst en soms zitten we met 8 pers op iemand, dus het liegt er niet om, ik weet dat mijn werk niet veilig voor mij is en dat het geen mogelijk is om daar te werken aangezien ik mijn diensten ook alleen draai.

Betreft BHV, als het goed gaat gaat het goed, maar is het mis, zoals brand, dan is het goed mis, dus tja, lastig...

ik zal dat BHV gebeuren nog ff mee nemen... ;)

ik hoop snel te weten waar ik aan toe ben, want ivm veiligheid zou ik gewoon (helaas) niet meer op deze groep kunnen werken.. maar ik sta nog wel de hele maand ingepland... dus afwachten...

5. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    hey,

Werk ook in de gehandicaptenzorg en heb te maken met agressie. Zodra het bekend is dat je zwanger bent wordt je bij ons tijdelijk(tijdens zwangerschap)overgeplaatst naar een groep zonder agressie of andere zorgvragen waarbij je last van kunt krijgen.

Succes en hoor graag hoe het is afgelopen!!!

Deel Deze Pagina