Zwanger gehandicaptenzorg/BHV diensten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miek83, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek83

Miek83 Lid

12 okt 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

ik werk als begeleider en draag tijdens mijn dienst zowel een escalatie pieper als BHV pieper.
    Elke dienst heb ik de escalatie pieper aangezien wij vaste achtervang zijn bij escalaties (agressie) .
    Nu weet ik dat ik deze diensten gewoon niet meer kan draaien, omdat het niet veilig is, mijn baas is inmiddels 2,5 week op de hoogte en ik heb nog steeds niks gehoord van hoe of wat nu verder?? toch vreemd
    morgen wil ik naar hem toe gaan, om te kijken of hij even tijd heeft.

Ik zit namelijk ook nog met het draaien van de BHV diensten,
    Wie is bekend met het draaien van de BHV pieper/telefoon als het gaat om gehandicaptenzorg? mag je deze diensten draaien? ja of nee?
    bij ons ben je dan verantwoordelijk voor het hele terrein als het gaat om brand, medicatie, calimiteiten, wegloopacties van clienten, reanimatie etc.... het is een soort van oproepdienst in geval van nood.

ik wil dit verhaal morgen graag mee nemen in het gesprek dus ik hoop dat er iemand hiervan op de hoogte is.

Ik heb het cao erbij gehaald en daar staat zelfs in dat je geen onregelmatigheid diensten hoeft te werken en dat je ook niet bereikbaarheidsdiensten hoeft te draaien, valt BHV onder bereikbaarheidsdiensten?

iemand? :) alvast bedankt! :D

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    BHV dienst valt niet onder een bereikbaarheids dienst, bij mijn weten. Wel is het zo dat je werkgever er voor moet zorgen dat jij niet in situaties terecht kunt komen die schadelijk kunnen zijn voor jou of je baby. Ik kan alleen even niet vinden waar dat staat.