Zwanger en schoonmaakster, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mamvannu, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik ben schoonmaakster van beroep.
    Zijn er hier nog meer dames die dat ook doen?
    Wanneer stoppen jullie met werken voor de bevalling?
    4 of 6 weken?
    En zijn er nog bepaalde regels,
    iets wat je niet zou mogen doen bijvoorbeeld.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik werk ook meestal als schoonmaakster,als ik zwanger word blijf ik zo lang mogelijk werke messtal kan je ook tijdens je verlof nog wel 2 dagen gaan hoor!! het is gelukkig geen zwaar werk,ik zou wel handschoenen gaan gebruiken nu..
    ik heb altijd zo een gedachte van god weet wat ermee gebeurt is en zo hahaha..

maar opzicht kan je dat gewoon zo lang mogelijk blijven doen hoor!!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom zou je tijdens je verlof nog 2 dagen gaan werken?

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Ja dat wil ik ook wel weten.. Vind het best grappig als ik het zo lees..

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Misschien kan je die gewerkte dagen bij elkaar optellen en dan na de bevalling langer thuis blijven?

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    haha waarom zou je dat niet doen als het nog kan????
    schoonmaak is geen zwaar werk toch!!

ok verlof is verlof,maar als jij het nog aankan en wil waarom niet toch:)
    och ja mischien denk ik wel zo,want zwangerschap is nou eenmaal geen ziekte hahaha
    ik bedoel zolang jij je goed voelt enhet aankan en geen klachten hebt en je vind het fijn om te doen zou ik dat dus gewoon doen hoor!!

7. Mamvannu

ja maar daar krijg je dan niet na betaald he haha
    en als het goed is word er vervanging geregeld.
    En ik heb me eigen huis ook nog schoon te maken haha

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja jij vroeg iets en ik geef er mijn mening op,,ik vind dat schoonmaak werk niet zo zeer zwaar is dus ja je kan het nog best lang doen toch,ok je hebt ook een eigen huishouden tuurlijk

ik bedoelde alleen te zeggen dat je schoonmaak langer volhoudt dan bijvoorbeeld in een fabriek.
    en ja je hebt niet voor niks verlof gekregen,ik heb niet gezegd dat je het moet doen ik heb gezegd dat als je je nog goed voelt aan het einde dat ook een mogelijkheid is..

maar goed succes met alles;)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha, ik geloof ook niet dat zwangerschap een ziekte is en voel me zowel deze zwangerschap en de vorige gelukkig erg goed. Maar dat ik met 35+ weken nog ga stofzuigen, dweilen en toiletten ga schoonmaken van anderen.. no way!

Toen hier op het einde de boel thuis gestofzuigd had en gedweild was ik blij dat ik kon gaan zitten, net zoals met bukken etc.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    umm ik snap je heel goed,vandaar dat ik ook zei als je het nog aan kan:)

kan me niet voorstellen dat als je zeg maar 5 weken zwanger bent je dan al kan weten hoe je je over 30 weken voelt snap je,daarom zeg ik stel dat ik zwanger word nu ik blijf tot het einde gewoon de dingen doen die ik kan,maar lukt het niet dan houd het ook op:)

och ja het enige wat to nu kan doen is handschoentjes aandoen en eventueel met iets ruilen van haar collegatjes qua afdeling dan..

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    ik werk ook in de schoonmaak maar vind het erg zwaar veel bukken rekken en strekken ben nu 25 weken zwanger en zit thuis. Veel harde buiken en pijn in mijn buik. Mijn verloskundige vroeg het zich vanaf het begin al af hoe lang ik dat ging volhouden. Misschien dat jullie makkelijke panden hebben :(:(:(. Ik niet. Als je in de ziektewet gaat moet je je verlof zes weken voor de uitgerekende datum in laten gaan. Ps help af en toe nog wel op kantoor maar daar hebben ze niet zo veel werk.

groetjes kim

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vanaf 4 weken (tot, ik dacht, 6 weken na de bevalling) voor de bevalling màg je wettelijk gezien niet eens werken. Mocht er dan iets met je gebeuren heb je denk ik wel een probleem, qua verzekering enz. En waarom zou je gaan werken, je hebt je rust hard nodig tegen die tijd. Je krijgt je geld toch wel en je baas krijgt geld voor vervanging.

TS: je zou even op deze site kunnen kijken, daar staat precies op wat wel en niet mag tijdens je zwangerschap.

En verder is het natuurlijk kijken hoe je je voelt. Ik heb met Jelle vanaf de 5 maanden 50% in de ziektewet gezeten omdat mijn werk te zwaar werd (zorg, revalidatieafdeling) maar met Jitte heb ik doorgewerkt tot 4 weken voor de bevalling. (nu werkte ik in een verzorgingshuis, veel minder zwaar) HEt hangt heel erg af van jezelf en hoe je je voelt.

13. Mamvannu

Ik werk bij mensen thuis
    en ook bij iemand waar alles op rolstoelhoogte is,
    nou ik moet eerlijk zeggen dat dat me nu
    al vies tegen valt!
    Weet nog niet wat ik daar mee ga doen,
    ik was er gister gewoon ziek van, zo'n last van me buik en rug.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat een onzin dat schoonmaak geen zwaar werk is! Ik werk in het ondewijs, dat is fysiek helemaal niet belastend, maar mooi wel dat ik met 34 weken met verlof ga! Ik vind uberhaupt de dag doorkomen soms al een opgave. Dat is voor iedereen natuurlijk anders...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.788
    3.323
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou dan lekker met 6 weken van te voren met verlof gaan. Zeker als je nu je lichaam al voelt. Ik werk in het zwemonderwijs, maar tijdens toezicht uren hoort schoonmaken er ook bij. Ik moet nu al goed op mijn houding etc letten om mezelf niet te veel te belasten omdat ik dan al last krijg.
    Vorige keer dacht ik ook eerst van: Zo lang mogelijk door werken! Maar na een tijdje dacht ik: Waarom eigenlijk? Als je na de bevalling zo lang thuis gezeten hebt, wil je misschien ook weer wel eens werken. Ik wel tenminste. Dus ik vond het prima, 6 weken ervoor en 10 weken erna. Ik hoefde niet perse 12 weken erna vrij te hebben.
    Deze zwangerschap mag ik al met 32 weken met verlof. Dat is sinds vorige zomer zo geregeld in onze CAO, omdat het werk dus ook fysiek vrij zwaar is (of kan zijn, hangt er wel een beetje vanaf wat je precies doet) . We krijgen dus 2 weken extra verlof, die we op moeten nemen vóór de bevalling.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je kunt doen is nu aangeven dat je 4 weken van te voren met verlof gaat. Mocht je in de ziektewet komen of toch gewoon teveel klachten hebben om tot die tijd door te kunnen werken, mòet je 6 weken van te voren met verlof.

Met dit soort dingen is het altijd makkelijker het zo te doen, dan dat je bij 7 weken van te voren denkt, "hè, het gaat goed, ik kan nog wel even 3 weken doorwerken" want dan heeft je werkgever alles al geregeld.

17. Mamvannu

@Bluesky: kijk dat is wel een goede tip!
    Bij de vorige zwangerschap werkte ik in de winkel,
    dagen van 8 tot 6 en heb tot 4 week van te voren gewerkt
    ben volgens mij ook nooit ziek thuis gebleven.
    Als ik wou zitten , nou dan ging ik wel achter de kassa.
    Maar ja dit is wel weer heel ander werk.
    Ik denk dat ik je tip opvolg,
    ik moet het volgende week laten weten.

Deel Deze Pagina