Hallo lieve moeders en moeders in spe Ik moet dit echt even kwijt dus hoop niet dat jullie me gewoon en aansteller vinden. Ik ben nu 36+2 wkn zwanger en heb het nu echt zwaar en dan lichamelijk en geestelijk. Vanmorgen kwam ik mezelf zo kei hard tegen dat ik echt zoiets heb van nu Is het genoeg. Bracht me dochtertje naar de psz en kon het amper opbrengen om in en uit de auto te komen. Slapen Is al de hele zwangerschap een kriel dus moe ben ik al de hele tijd. Probeer zoveel mogelijk me rust momenten te pakken maar ook dat is me niet altijd gegund. Me vriend is internationaal chauffeur dus ook heel veel van huis dus sta er ook echt heel veel alleen voor me ouders werken beide en me schoonmoeder geniet van haar leven met haar nieuwe vriend (geef ze eens ongelijk na al die zware jaren die ze heeft gehad) Vrienden heb ik maar weinig en er op bouwen kun je ook niet echt. Dus mijn vraag aan jullie hebben jullie nog tips zodat ik die laatste weken toch iets sterker in me schoen kan gaan staat want zo trek ik het niet langer????? ( huis houden en beestenboel) Wil nog zoveel doen poetsen etc spelen met me dochter want ze is heel erg actief en kan dus nu haar ei niet kwijt. Alleen spelen kan ze niet lang dus die moet je ook veel bezig houden dan hebben We hier ook nog een hond die haar nodige uitloop moet hebben maar zelfs lopen Is nu teveel voor mij fietsen kon ik al gouw genoeg niet meer dus dat valt ook al af. Pffff wat een geklaag maar hoop echt op goede tips want dit kan zo niet langer voel me echt niet happy zo dit ben ik niet please help me
Wellicht is het een idee dat je je slaap even goed pakt. Ik heb een tijd gehad dat ik moeilijk kon 'inslapen' en heb ik tabletten voor gekregen. Weinig slaap kan leiden tot zoveel ongemakken, heb het allemaal meegemaakt. Buiten een lekker slaapje is het wellicht een idee om te beginnen met 'Kleurboek voor volwassenen' of haken. Beiden super ontspannend!
Idd probeer slaap te pakken, ik heb zelfs 3x nachtje in het ziekenhuis geslapen bij mijn zoon....omdat ik zo weinig sliep dat ik er echt beroerd van werd! Voor je hond....hondenuitlaatservice! Doe ik ook rond die tijd! Voor je dochter, misschien( weet niet of ze dat bij jou in de beurt hebben) naar een omheind speelveld/tuin/ kinderboerderij, ballorig....dat soort dingen... Zelf kun je zitten en kindje speelt en kan haar energie kwijt...
Misschien voor de laatste weken een schoonmaakster nemen die jou huishouden doet? De was wegwerkt, bedden opmaakt etc. De zware dingen in ieder geval zodat jij dat niet hoeft te doen, meer tijd voor je dochter hebt of dan juist kan rusten.
Die hondenuitlaatservice zou ik ook proberen, of misschien iemand van de buren vragen om je te helpen. Of misschien dat je man eens een dagje vrij kan nemen zodat jij wat kunt bijslapen. Of oppas voor je dochter nemen en dat die dan iets leuks met haar kan doen?
Schoonmaak student | Studenten helpen in de huishouding! voor de schoonmaak? En misschien aan ouders van de psz vragen of je dochter na de psz met hun mee mag om te eten en nog even te spelen zodat jij even plat kan?
Dank jullie wel voor deze tips. Ik heb eens rond gekeken wat een hondeuitlaat service kost maar sorry daar heb ik het geld niet voor vond het nogal prijzig. En voor t huis houden daar heb ik me moeder voor maar als ze er dan Is wil je ook mee helpen en wil je het haar niet allemaal alleen laten doen (tenminste ik) Daar bij probeer ik me wel steeds meer er toe te zetten dat te straks allemaal wel goed gaat komen als ik me "lijf" weer terug heb. Vrijdag mag ik weer voor controle naar het ziekenhuis bij de verloskundige en zal ik het eens aankaarten dat het slapen zo slecht gaat mis dat ik dan iets krijg voor te weekend om ffe te kunnen bijtanken. Wie weet??? De vorige afspraak was zo'n haasje repje gesprek dat het er gewoon niet van kwam. Ik denk dat dat al een hoop scheelt inderdaad ik heb vanacht wat meer geslapen en voelde me vandaag ook beter als gister. En heb weer een fijne zwangerschapsyoga les gehad vanmorgen. Al met al Is het nu gewoon aftellen geblazen maar tips zijn nog altijd welkom bijvoorbeeld tips om nog meer te slapen??? Dank jullie wel in ieder geval