Zwanger en schildklier vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limili, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    hallo allemaal,

Vrijdag ben ik 17 weken zwanger van ons tweede wonder. Na de eerste zwangerschap (4jaar geleden) is er een trage schildklier geconstateerd en heb ik hier medicatie voor. Vlak voor deze zwangerschap ben ik met een kwart verhoogd. Nu prik ik elke 4-6 weken bloed voor de check. Laatste keer was de waarde goed. De verloskundige begon over anti stoffen . Toen ik vroeg aan de assistente of ze dit aan wilde geven op het formulier..wist ze niet waar ik het over had?

Op internet lees ik ook anti stoffen tsi/tpo maar daar is dus nof niet op geprikt. Ga morgen bellen en toch nog eens vragen of dit geprikt kan worden. Ben nu bang dat deze niet goed zijn en dat er jets mis kan zij met hef kundje ondanks dat de waardes wel goed zijn. Iemand bekend mee???

2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je een endocrinoloog waar je dit mee kan overleggen? Voor zover ik heb begrepen heb je antistoffen of niet, en als je ze hebt kan je er ook niets aan doen of veranderen. Maar check dit bij een deskundige. Ik heb ook een trage schildklier en prik ook iedere 4 weken (en ben 17 mei uitgerekend :) van ook de 2e) en heb antistoffen maar hoef die niet te controleren van mijn endocrinoloog.

3. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Nee ik heb geen endocinoloog. De huisarts heeft het altijd behandeld. Oke er worden bij jou geen maatregelen getroffen. Ga morgen wel even bellen om te overleggen. Toevallig ik 4 mei .. voel je de kleine al??

4. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet goed... soms voel ik kriebeltjes waarvan ik denk dat zou de kleine wel eens kunnen zijn maar ik ben er nog niet van overtuigd :) jij wel?

Deel Deze Pagina