Griepprik + 11 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rainbow88, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dames ben mij een beetje ongerust aan het maken.
    Vandaag op mijn werk de griepspuit laten zetten, ben een 11 weken zwanger.
    Maar na verder lezen op Google lees ik dat het word afgeraden de 1ste 12 weken van de zwangerschap.
    Mijn huisarts bevestigde dit. Heb naar de secretaresse van de gynaecologie gebeld, zij zei dit ook maar dacht wel dat het weinig kwaad kan.

Ervaringen? Voel mij zo dom en onzeker nu.

2. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Geen ervaring mee. Enkel dat ze best niet in de eerste termijn gezet kan worden. Maar als de arts zegt dat het wss niet veel kwaad kan valt het wss wel mee. Maar kan me voorstellen dat je toch bezorgd bent. Je kan mss een paar gynea contacteren. Als ze met meerdere zeggen dat het geen kwaad kan dan ben je mss geruster. Of hopelijk zijn er hier een paar mama’s die ook de griepspuit in de eerste trimester hebben laten zetten en een gezond kindje hebben. Succes

3. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Lastig, weet wel dat in de mail van m'n werk stond dat als je binnen nu en 3 maanden van plan bent om zwanger te worden je geen griep prik mag

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja idd, maar dan denk ik, er zijn toch nog mensen die niet weten dat ze zwanger zijn en toch de griepspuit laten zetten? Ik ken er zo al eentje..

Dit vond ik net terug op een Belgische vaccinatie-site ivm de griepprik : Op basis van de beschikbare vaccins kan men stellen dat het griepvaccin veilig is tijdens de zwangerschap, zelfs tijdens het eerste trimester.

5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Verschil tussen 11 en 12 weken is toch haast niks? Bovendien heb je het al gedaan, toch? Ik zou me er niet druk om maken. Bekijk het van een positieve kant: kans op griep tijdens je zwangerschap is nu een stuk kleiner, fijn voor jou en voor je baby.

Rainbow88 vindt dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zou me er niet te druk om maken. Je bent ingespoten met een klein beetje (dood) griepvirus.
    Als je gewoon de griep krijgt heb je het levende virus te pakken.
    Zat dames die griep krijgen tijdens de zwangerschap...
    Dus relax, het gaat volgens mij vooral om evt koorts n.a.v die prik. Koorts, vooral hoge koorts, is niet heel goed voor een ontwikkelende embryo in de eerste weken.

Rainbow88 vindt dit leuk.
  7. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Hoi! Ik heb hem 2 jaar geleden ook laten zetten, er werd mij toen zelfs door degene gezegd die hen zette dat het juist goed was tijdens je zwangerschap.. mij verder toen ook niet in verdiept en nooit meer wat van gehoord/gemerkt en een gezonde dochter gekregen. Ik was toen ik de prik had laten zetten ongeveer 9/10 weken zwanger denk ik.

Dit jaar geen grieperig laten zetten inderdaad omdat ze nu wel hadden geschreven dat als je zwanger bent hem beter niet kon halen.

Deel Deze Pagina