Hai meiden! Over een ruim weekje heb ik mijn pretecho met 25 weken.. Nu had ik begrepen dat als je gezond bent en alles op schema loopt, dat je dan vaak geen echos meer krijgt na je 20 weken echo (of je pretecho). Hoe zit het bij jullie? Wie is er nog meer gezond en heeft toch nog echos gehad en wat was de reden? Ik zou namelijk nog dolgraaaaaaag een echo willen voordat ik moet bevallen.. Groetjess
Ik heb bij 32 weken nog een groeiecho gehad. Daarna bij 36 weken nog één om te kijken hoe ze lag. Verder niet helaas! Leuk hé even spieken naar je kindje
Ik heb afgelopen maandag een groeiecho gehad en ik krijg nu nog 2 echo's nog een groeiecho en een liggingsecho. Maar volgens mij verschilt dit per Verloskundige.
Oke wat leuk dat jullie dan nog echos krijgen. Het komt dus eerder vaak voor dan niet, dat er nog echos worden gemaakt?
Euh ik kreeg een groei echo met 34 weken en een liggings echo met 36 weken allemaal vergoed, en geen reden vanuit kindje.....Nu heb ik wel overgewicht vandaar de liggings echo om zeker te zijn en de groeiecho ook denk ik zo maar.... Weet wel dat het niet standaard gedaan word door alle vk, maar door ons vk gelukkig wel bij iedereen!
Ja ik krijg straks na me 20 weken echo nog meerdere echos 3 juni heb ik me 20 weken echo Als ik 28 weken ben krijg ik bij de vk nog een echo Als ik 30 weken ben krijg ik nog een extra groei echo bij de vk of bij de gyn (dat is nog niet zeker waar die zal zijn) Als ik 34 en 36 weken ben krijg ik nog liggings echos Maar kan zijn dat ik er nog zo veel krijg ivm ik veel over gewicht heb en ze het daarom graag in de gaten willen houden
Bij onze vk zit er het er standaard in maar weet niet ofdat dit bij heel veel vk is. Maar is wel heel leuk om het dan nog een keertje te zien. Het heeft meer dan luisteren naar het hartje.
Wat spannend allemaal meiden! Het echocentrum waar ik kom, die gaf aan dat zij niet vaak nog een echo doen.. maar zij staan los van mijn vk. Dus ga het aankomende keer wel even vragen. Maar zie het niet echt gebeuren.. mijn vk is erg moeilijk met het even van echos..
hmm... ik heb ook wel wat overgewicht, maar heb na de 20 weken echo maar 1 groeiecho gehad. (30wkn) Ik heb er wel naar gevraagd of er nog meer kwamen, maar de echoscopiste zei dat ze ze niet aanbied als er geen (medische) reden voor is, dan worden ze ook niet vergoed namelijk. het zou dan in haar ogen overkomen alsof ze er winst mee zou maken omdat het dan meer op een pretecho gaat lijken en dat het zonde van de echo is omdat je op het eind steeds minder duidelijk dingen kunt zien.
Oh wat leuk om te horen allemaal! Ben nu wel erg nieuwsgierig of ik na me pretecho nog een echo krijg!
Wij hadden met 32 weken een echo over de plaats van de placenta, omdat deze niet goed lag in het begin. Gelukkig is deze omhoog met de baarmoederwand gegroeid en mag ik op de natuurlijke wijze bevallen. En met 36 weken kregen we een groeiecho/liggingsecho.
De gyn maakt elke keer een echo en ik krijg nog twee echo's bij echo bureau. Placenta check en liggings echo.
Ik krijg met 35 wkn een liggingsecho, om te kijken hoe dit kindje ligt. Dit ivm stuitligging van de eerste. (Vind ik ook niet erg hoor, weer eventjes spieken
bij de verloskundige waar ik loop krijg je elke controle een echo.. dus heb er inmiddels al heel veel gehad
Ik loop bij de verloskundige en er is zowel met mij als met mijn baby niets aan de hand, dus wij hebben alleen met 10 weken een termijnecho gehad, vervolgens de 20 weken echo en daarna met 36 weken een groei/liggings echo. That's it. Eerst vond ik dat een beetje jammer, je leest hier namelijk continu over vrouwen die echt om iedere scheet een echo krijgen en ik was daar best een beetje jaloers op, inmiddels maakt het me eigenlijk niet zo heel veel meer uit. Ben wel heeeeeel benieuwd naar hoe ze eruit ziet.. maar goed, da's iedereen natuurlijk
Ik zou in principe ook alleen een echo krijgen met 12 en 20 weken. Echter met 20 weken liep de kleine ver voor op groei, toen doorgestuurd voor een GUO en daarna iedere 2-3 weken een groeiecho. Werd toen ook overgenomen door de gyn.
Als ik niet in het zh lag dan had ik voor het eerst met 30 weken een groeiecho dat biedt de vk sinds kort aan en een echo voor placenta ligging op medische indicatie in het zh ivm placenta die erg laag ligt.
Ik heb heel veel echo's gehad. Vanwege een hoge bloeddruk moest ik drie keer per week op controle bij de gynaecoloog (buiten mijn opnames om). Kreeg dan ook iedere keer een echo. Heb een heel boek vol met de ontwikkelingen van ons meisje... Vanaf 17 weken drie keer week een echo... Daarvoor twee keer per week dus tel maar uit... En tussendoor nog groeiecho's...
ik krijg elk bezoek een korte echo. en over 2 weken weer een medische omdat ons kindje erg groot is zijn broertje woog ook bijna 10pond bij de geboorte....