moet even mijn frustraties kwijt. Ik ben nu ruim 26 weken zwanger en slaap zoooo *** . Het slapen op zich lukt wel, maar eergisteren lag ik te slapen (eindelijk nadat mijn lieve man halve bossen omzaagde) wordt ik wakker met kramp in mijn voet, dus ik spring al slaperig uit mijn warme bed om die kramp weg te krijgen, bedenk ineens dat ik naar de wc moet, zit ik daar krijg ik een bloedneus!!Bloedneus gestelpt weer mijn bed in om een paar uur later WEER wakker te springen met gigantische kramp in mijn kuit........ Vannacht was het weer raak, lag net te slapen, wordt ik wakker van het maagzuur, niet normaal echt tot achter in mijn keel, wat een pijn doet dat!!! Was er al bekend mee, slik al jaren omeprazol, maar nu ik zwanger ben gebruik ik ranitidine ipv omeprazol en vrij veel gaviscon. Echt niets hielp, melk niet, gaviscon niet, water niet, brood een beetje,(een uur later) WIE OH WIE KAN MIJ TIPS GEVEN OM DEZE KLACHTEN EEN BEETJE TE VOORKOMEN ALLE TIPS ZIJN WELKOM. Mijn kussen ligt al hoger, drink geen thee ed meer alleen maar melk en water is het enige wat ik beetje kan drinken. Alvast bedankt voor het meedenken.
Goedemorgen, Ik slaap ook zo'n beetje heel mijn zwangerschap al slecht! Ben ook iedere dag al wakker voor de vogeltjes fluiten..... Ik heb geen last van maagzuur, dus daar kan ik je geen tips in geven. Wel heb ik een tijdje last gehad van kuit kramp. Ik heb ten eerste mijn voeteinde een stukje omhoog gezet (wij hebben een electrische boxspring, maar je kan natuurlijk ook gewoon een paar kussens onder je voeten leggen), en ten tweede ben ik op advies van mijn yogadocente en verloskundige Magnesium tabletten gaan slikken. Ik moet zeggen dat ik sinds die tijd geen kramp meer heb gehad! Succes! Groetjes, Minnie
ik heb de pillen bij de reformwinkel gekocht (erica) van het eigen huismerk. Het is een combi van magnesium en vit b6. Ik zou straks in de winkel gewoon even vragen welke je het beste kunt nemen. Ik hoop dat mijn berichtje goed overkomt, want verstuur 'm met de telefoon. Heel de wijk zit vandaag zonder stroom.....! Groetjes, minnie
wat bij mij heel erg hielp was de aanschaf van een voedingskussen. Met het slapen als een worst tussen je benen doen zodat je buik eroprust en je rug ondersteund wordt. te koop voor ca 25 euro. superhandig echt mijn redding tijdens de laatste 3 maanden! succes dames!
MINNIE je berichtje is goed aangekomen, bedankt voor de tip. SUPERSTRING een voedingskussen heb ik, maar ik kan er niks mee, ik woel nogal van de ene op de andere zij en dan krijg ik dat kussen niet meegesleept heb hem 2 mnd terug aan mijn zoon van 15 gegeven, die vind hem heerlijk hahaha ik heb gewoon een klein kussentje tussen mijn knieeen dat gaat wel goed en hopelijk met de magnesium ben ik gauw van mijn kramp af, nu nog een goede tip tegen maagzuurbranden, want volgens mij heb ik alles al gedaan..... In elk geval bedankt voor jullie reacties
ik slaap de laatste tijd ook heel erg slecht! bij mij helpt antagel wel tegen het maagzuur (heeft ook een tijdje niet geholpen, maar nu ineens weer wel?) tegen de kuit/beenkramp helpt het bij mij om te blijven liggen maar mijn tenen zo ver mogelijk naar me toe te buigen (hoef je ook niet uit bed) en ja 600x naar de wc.. daar heb ik niks tegen gevonden.. haha! ik slaap ook de ene x met een voedingskussen en de andere keer met een kussentje onder mijn buik, net wat lekker ligt. en mn vriend die gaat snurken/knarsen herken ik ook, die krijgt gewoon een beuk
hier ook, manlief krijgt gewoon een douw o.i.d. , die afleiding kan ik er niet ook nog bijhebben. Maagzuur... ja ik slik dan idd antagel, en er ligt een strip rennies naast mijn bed voor 's nachts. Moet wel zeggen dat ik voor week 30 er het ergste last van had, het begint nu weer wat minder te worden (klopt af) Ik ben trouwens ook een giga woeler, maar slaap wel met een voedingskussen. Dat kleine kussentje was ik altijd te snel kwijt en met mijn bekkenklachten is het wel echt belangrijk continue iets tussen mn benen te hebben liggen. Gelukkig kan ik elke ochtend uitslapen (tegenwoordig is dat rond 9 uur wakker worden ) Ik ga trouwens elke avond voor 23.00 uur naar bed, wordt dan zo'n 4 a 5 keer wakker, maar doordat ik zo lang lig kom ik wel aan mijn rust. Succes!
Ik wil niet uit bed springen, maar dat is het enige wat helpt erop lopen. Het zit ook niet alleen in mijn kuit, soms zijn het mijn tenen of mijn enkel. Antagel ken ik niet, gaviscon werkt normaal echt goed, maar vannacht niet denk dat ik maar antagel erbij koop. En wat heerlijk dat je uit kunt slapen, hier moet ik er door de weeks 6 uur uit om de oudste op weg te helpen naar school. Hij is 15, maar heeft een verstandelijke beperking, dus moet aangestuurd worden en als hij weg is wil nummer 2 van 21 mnd vaak alweer alle aandacht, dus uitslapen mag ik in het weekend 1 dag, de andere dag mijn man, die gaat 's morgens om 5 uur de deur uit. Oh ja en als hij snurkt krijgt hij ook een douw, maar werkt niet altijd hahaha
Hoi mamabri, ik ben (nog) niet zwanger, maar heb wel een tip tegen maagzuur. (die hierzo altijd werkt, zelfs tegen misselijkheid trouwens) Een droog beschuitje, het is moeilijk weg te krijgen en smerig en vreemd om zo droog te eten, maar hier werkt het altijd (man heeft vaak erg last van), het zou de inhoud van je maag een beetje moeten binden. Hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes cheetara
mamabri.... geen tips... maar onder het motto: gedeelde smart...... ik slaap al maanden klote.. (kan het niet anders noemen..).. idd de lichamelijke ongemakken.. (vooral bekken) maar ook het probleem is hier dat mijn kindjes "ploegendienst" draaien... en ik na het wakker worden, met geen mogelijkheid meer in slaap val.... ik krijg hier trouwens vaak kramp als ik direct na het wakker worden mn tenen strek... (niet doen dus) verder schijnt melk drinken voor het slapen te helpen.... bloedneuzen (geen tips.. ).. maagzuur: vanille vla zou je kunnen proberen en weer niet TE veel melkproducten te nemen, want die zorgen ook weer voor aanmaak van extra veel maagzuur.... (en kom je in een kringetje) enige oplossing en ECHTE wondermiddel dat ik kan bedenken (maar moet je nog even mee wachten!!!) = bevallen... Dat helpt tegen zoveel klachten..
Hahahaha tja wil ik wel maar moet ik nog 3 maandjes geduld hebben, vanillevla heb ik inderdaad ook wel eens gehoord en melk hielp wel goed maar vannacht hielp echt he le maal niks. Echt ik heb vanavond de boodschappen op mijn nachtkastje staan ipv in het keukenkastje hahahahahahah maar goed als het helpt... Ik heb het overdag ook natuurlijk maar dan kan ik er een beetje opletten en onderdrukken door rechtop te zitten gaviscon en warme melk, maar 's nachts bah. Jij bent geloof ik ook in maart uitgerekend toch?
Ik heb de boodschappen gedaan, magnesium bij de kruidvat en beschuit en vanillevla. De antagel hebben ze hier alleen in de apotheek maar die zei dat gaviscon en antagel dezelfde werking hebben dus dat heet weinig nut heeft als de gaviscon niet werkt, dus heb die nog niet gekocht.
mamabri, heb geen tips voor je, maar misschien wel een don't. Als je last hebt van brandend maagzuur of zure oprispingen, vooral 's nachts, heeft het geen enkele zin om Gaviscon te nemen. Gaviscon legt namelijk een schuimlaag over je maaginhoud. Stel je dat maar voor als een fles water met een laagje olie erop. Als je die plat legt, komt het water gewoon tot in de hals van de fles, met het olielaagje er braaf bovenop. Zo ook als jij gaviscon neemt en dan gaat liggen om te slapen... maagzuur bereikt gewoon je slokdarm! Weet niet welk middel je wel veilig en effectief kunt nemen tijdens je zwangerschap, maar gaviscon haalt in elk geval 's nachts niks uit.
Betreft maagzuur, zweer ik bij rennies. Mag je veilig gebruiken tijdens de zangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook Gaviscon, maar dat hielp mij absoluut niet. Voor het slapen gaan neem ik een beker warme melk en als ik 'snachts verder nog last krijg, neem ik 2 rennies. Kuitkramp heb ik niet, maar wel erge last van restlesslegs. Vreselijk!! Het enige dat helpt bij mij is, lopen of als het op het ergste is, een warme douche nemen. Ik slaap ook al maanden zeer slecht. Nog maar ff volhouden dus. Snurkende man, naar de logeerkamer sturen wil ook nog wel helpen. Onrustige peuter. Helaas niet veel aan te veranderen bij mij thuis. Manlief slaapt zo vast en als hij al wakker wordt, ben ik al 3x sneller mijn bed uit om te gaan kijken... Sterkte en hopelijk gaat het vannacht wat beter!
Hier ook een slechte slaper. Wordt wel tig keer wakker en moet vaak plassen. Ook slaap ik heel licht waardoor ik vaak wakker wordt van geluiden. Pff
Regla ph, heb ik uhhhh tweede zwangerschap gebruikt, hielp ook wel goed... maarja eigenlijk helpt alles maar even.... maagzuur *klop klop* heb ik nu weinig last van... (slaap ook zittend trouwens..) 20 maart idd.... @wakker worden geluiden, werd laatst zelfs wakker van mn eigen gesnurk... whahahaha, nouja sliep ik iig even...
nou meiden heb boodschappen gehaald en zit aan de magnesium en de beschuitjes en de vla maar heb nu al zo'n last ben er beetje bang voor. Ga zo denk ik maar wat gaviscon innemen en sleep alles mee naar boven en hopelijk, HOPELIJK, gaat het vannacht beter. Hoop dat jullie ook allemaal beter slapen vannacht, want het is zo vermoeiend.