Fundushoogte (hoogte baarmoeder) zelfde als 4 weken geleden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NdNk, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goed. Ik heb een beetje stress nu.
    Controle gehad en nu blijkt de hoogte van mijn baarmoeder nog hetzelfde te zijn als 4 weken geleden (14+3) en nu (18+4).
    Ze heeft het ook niet opgeschreven en leek er zelf ook van te schrikken.
    Ik zei nog dat ik zo weinig gegroeid was. Maar dit was allemaal prima. Ze voelde ook alleen echt nog de baarmoeder en ook dit was allemaal prima. Hartactie (lekker snel) was goed te horen.

Door dit in de laatste 5 minuten van mijn afspraak schiet ik helemaal in de stress :(

Iemand geruststellende reacties of het ook meegemaakt?

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Soms heb je even dat je niet veel groeit, straks kan het zijn dat je baarmoeder ineens heel veel groeit, de groei gaat per persoon en per zwangerschap anders.
    Als alles verder goed was zou ik me geen zorgen maken, stress is niet gezond ;)
    en als je het echt niet vertrouwd morgen even opbellen om te overleggen en je onzekerheid uit te spreken.

Als het echt niet goed was dan was het wel gezegd en extra overgesproken en extra afspraak gemaakt

NdNk vindt dit leuk.
  3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank voor je bericht! Het was zo gek. Het was op het einde van mijn afspraak. Ze schreef de gegevens op en wou -2 op schrijven maar zag het daarboven ook staan. En toen heeft ze alleen een - opgeschreven. Er is ook geen nieuwe afspraak gemaakt. Ook vergeten denk ik.

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    had je een vaste verloskundige"? of iemand in opleiding?
    Nu weet je niet wanneer je weer heen moet? of stond er al een echo of nieuwe afspraak gepland?

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Vaste verloskundige. Ik had haar de vorige keer ook. En nu weet ik dus niet wanneer ik weer heen moet.
    Ik ga morgen maar even bellen en zal maar gaan vragen hoe het zit.

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik meen laatst ergens op het forum gelezen te hebben dat het meten van de fundushoogte niet meer door iedereen gedaan wordt omdat het niet zoveel zegt over of alles goed gaat. Maar daarnaast dacht ik ook dat iemand zei dat het sowieso pas na de 20 weken oid gebruikt kan worden. Helaas weet ik beide dingen niet helemaal zeker maar als je even op het forum zoekt, kom je het topic vast tegen.

Met deze twee dingen in m'n achterhoofd zou ik me er dus niet al te druk over maken (maar ik weet dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan!)

NdNk vindt dit leuk.
  7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank voor je bericht! . Ik zal even zoeken.

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik ben ook nooit voor de 24 week gemeten hoor met de fundushoogte ;)

Idd morgen even bellen voor nieuw afspraak, kon zijn dat er nog een echo gepland stond dat telt ook als afspraak namelijk en dan maken ze dan een nieuwe afspraak

NdNk vindt dit leuk.
  9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik werd pas na 20 weken opgemeten. Woon in Canada. Volgens mij doen ze het hier niet eerder omdat het vroeger in de zwangerschap nog niet zo betrouwbaar is. Maar als je je zorgen maakt en de indruk hebt dat de vk schrok, zou ik er even achteraan bellen. Beter dan 4 weken stress hebben, toch?

NdNk vindt dit leuk.
  10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Ik ga er vandaag even achteraan bellen. Ook om de nieuwe afspraak te maken.
    Volgende week 20 weken echo. Dus dan weten we meer.

11. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Gewoon even bellen. Je moet een nieuwe afspraak maken, en dan kun je meteen je zorgen bespreken.

Bij mij werd de baarmoeder pas vanaf 26 weken gemeten. En ik sta onder controle van het ziekenhuis en krijg extra groeiecho's ivm verhoogd risico op achterblijvende groei.. Ik denk dus dat er nu nog niet zoveel over te zeggen valt.

NdNk vindt dit leuk.
  12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bij allebei mijn zwangerschappen is de fundushoogte maar 1x gecontroleerd door de vk.
    Ik ben bij beide zwangerschappen overgedragen aan de gynaecoloog en ben 1x voor de leuk voor een echo bij de vk geweest en toen controleerde ze ook de fundushoogte.
    Die paste totaal niet bij de groei van ons kindje. Fundushoogte gaf bovengemiddeld aan terwijl het kindje ver ondergemiddeld was!

Uit eigen ervaring zou ik dus zeggen dat het totaal niks zegt over de groei van je baby.

NdNk vindt dit leuk.
  13. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb vanmorgen even gebeld met de vk.
    Ze legde uit dat voor 4 weken terug of vorige week, de baarmoeder erg hoog lag juist voor mijn termijn. Nu leek het inderdaad gelijk gebleven, maar mijn baarmoeder was wat meer de breedte ingegaan zeg maar.
    Dus goed gegroeid en nu zat ik weer precies goed ofzo.
    Ik.hoefde me geen zorgen te maken. Het mag allemaal, zei ze.
    En ze had het dus niet opgeschreven omdat ze niet de breedte enzo beschrijven. Dus dat zou dan geen goed beeld geven. Dus gewoon een - dat ie op de juiste plek zit voor dit termijn en wel goed gegroeid :thumup:
    Ik ben gerust gesteld :)

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina