recht op en hoogte van WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kismacska, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kismacska

kismacska Nieuw lid

25 sep 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik werkte in loondienst t/m 30 juni 2013. Ik heb zelf ontslag genomen. Een paar dagen later ontdekte ik dat ik zwanger was. Ik krijg dus geen WW uitkering. Mogelijk vanaf oktober kan ik weer werken voor 2 maanden.

Ik ben uitgerekend voor 22 januari.

Wat is de minimaal periode dat ik moet in loondienst werken voor de zwangerschapverloof om in aanmerking te komen voor WAZO? (bijv is een tijdelijke baan voor oktober-november voldoende?)

Hoe zou de WAZO berekend worden in mijn geval? In 2013: 6 maanden loondienst; 3 maanden werkloos zonder WW, 2 maanden tiidelijke baan

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kismacska,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Recht op een zwangerschapsuitkering.
    Als je in dienst bent bij een werkgever heb je recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Hierbij wordt niet gekeken naar de lengte van het dienstverband.

Ben je uitgerekend binnen 10 weken na einde contract dan kun je ook een WAZO-uitkering aanvragen.

Hoogte van de WAZO-uitkering.
    Heb je recht op een WAZO-uitkering dan is de hoogte hiervan 100% van het voor jou vastgestelde dagloon.

Actuele in formatie over hoogte van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina