Hallo, Even een vraagje. Wie heeft ervaring met het solliciteren naar een andere functie tijdens haar zwangerschapsverlofperiode? Een vriendin van me ziet nu een leuke vacature bij hetzelfde bedrijf als waar ze nu werkt. Ze wil een hogere functie aannemen. Ik heb gezegd dat t misschien handiger is te wachten tot ze terug is op de werkvloer en dan kan gaan verder kijken als alles goed loopt met het werk en de baby. Ze is nu een week bevallen. Maar ze denkt dat t nu ook wel kan. Heeft iemand ervaring met soliciteren tijdens zwangerschapsverlof? Is dat positief of negatief bevallen?
Ik heb intern gesolliciteerd met 39 weken zwangerschap en een paar dagen later is mijn zoon geboren. Ze belde op, een drie dagen later en kregen mijn moeder aan de lijn die vertelde dat ik net was bevallen. Ik kreeg gelijk een felicitatiekaartje in de bus van hun; met de mededeling; "Van harte gefeliciteerd! Van al je toekomstige collega's van je nieuwe baan!" Daarna na een maand, een eerste afspraak, (als ik tenminste weer een beetje op de been was, zeiden ze!) en toen steeds een afspraak gehad om de drie weken voor wat dingen door te nemen en te bespreken. Eigelijk prima gegaan. Alleen is de functie van eerst 15 uur naar nu 24 uur en dat is wel wennen. Gewoon aan de hoeveelheid uren. Maar dat wist ik ook voordat ik solliciteerde... Dus allemaal heel positief, maar dat komt omdat ze zo aardig zijn.