zwanger en solliciteren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MIss X, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik had een eerste gesprek gehad waarin ik al wel had laten vallen dat ik een kinderwens had (wist toen net dat ik zwanger was). Week later 2e gesprek en toen maar gelijk verteld dat ik al zwanger was (was toen 7 weken). Vond het op dat moment wel zo eerlijk, maar ik ben nogal van het eerlijk zijn :p

Ik kan me echter heel goed voorstellen dat mensen eerst afwachten wat het aanbod is en het pas vertellen wanneer ze weten dat ze in principe al zijn aangenomen. Dat is een keuze die je maakt op gevoel, denk ik...

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.963
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    zucht ik denk dat ik het gewoon ga vertellen.. Ik hou niet van valse starten, geheimpjes en om dingen achterwege te laten.

Lijkt me ook zo moeilijk om het dan te vertellen als je bent aangenomen.
    Ik hoop gewoon dat ze mijn eerlijkheid waarderen en anders was het misschien ook niet waard geweest.

Een beetje goed bedrijf neem mij aan voor de komende jaren..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt er uiteraard wel voor kiezen het pas na het eerste gesprek te vertellen, zeker gezien de nu nog prille zwangerschap.

4. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik ben gister aangenomen en start 1 jan bij m`n nieuwe baan. Ik ben nu niet zwanger, maar heb kort geleden een vmk gehad. De kans dat ik dus binnen nu en een jaar weer zwanger ben is heel erg groot.

Ik krijg daar een jaarcontract. Tijdens het eerste gesprek werd al duidelijk dat ik half aangenomen was. Ik zou daar geen tweede gesprek krijgen (ja, met p&o voor de arbeidsvoorwaarden).

Ik heb gedurende het eerste gesprek op een gegeven moment gezegd: "misschien een beetje raar om dit in een eerste gesprek te zeggen, maar ik heb kort geleden een MK gehad en de kans dat ik binnen een jaar weer zwanger ben is heel erg groot. Ik krijg bij jullie, als we met elkaar verder willen, een jaarcontract. Is zwangerschap voor jullie een aanleiding om het contract niet te verlengen? Want dat hoor ik liever nu, dan over een jaar. En daarbij wil ik jullie niet voor een vervelende verrassing zetten, want jullie kunnen me in di eperiode niet gebruiken voor de dienst en bepaalde werkzaamheden."

Ze waren erg blij en verrast met mijn eerlijkheid en ik had echt het gevoel dat dit in mijn voordeel heeft gewerkt. Het schetst je namelijk ook wel een beetje: als je niet eerlijk bent, waarom zou je dit dan in een gesprek melden?

Deel Deze Pagina