geen salaris ontvangen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sweetchocolate, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

hallo dames,

Normaal krijg ik op de 26e altijd mijn salaris gestort. Echter, nu niet. Ik heb vanmorgen weer gekeken. Ik ben sinds gister met verlof, dus dat kan het niet zijn. Men betaald eind november het salaris over de maand november. Aangezien ik hele maand heb gewerkt, behoor ik gewoon nog loon te ontvangen. Maar waarom krijg ik dat dan niet?!

Is er een maximale datum dat ze moeten betalen? Zo ja, wanneer is dat?

Ondertussen gaan de financiële lasten gewoon door.

Ik weet wel dat ik een brief moet sturen dat ze nalatig zijn. Indien ze binnen 5 werkdagen niks hebben gestort komt daar 6% van salaris bij als soort van rente.

Leuk dat zoiets in het weekend gebeurd. Kan je natuurlijk niemand meer bereiken.

En werk overigens bij groot bedrijf. Hoofdkantoor zit in Alphen aan de Rijn.

Groetjes sweetchocolate

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik werk ook bij een groot bedrijf en meestal is het loon er op de 23e van de maand.
    echter soms is het er al op de 20e soms op de 26e afhankelijk op wat voor dag de 23e is.
    Ik zou even wachten tot dinsdag (vaak storten ze niet op maandag) en daarna gelijk bellen.
    Het is natuurlijk super vervelend want je rekent er op, maar aan de andere kant. Wat is een paar dagen :)

3. sweetchocolate

Dat is ook wel zo, maar maak me zo snel ongerust. Aangezien maandlasten ook betaald moeten worden. Hmm, ik wacht dus even af tot dinsdag. Al is het dan wel 4 dagen later dan normaal:)

4. sweetchocolate

Gelukkig, net van vriendin van mij doorgekregen dat het de 29e wordt gestort. Zij werkt bij zelfde bedrijf maar ander filiaal.

Ik kan weer ademen;) Jeetje, wat een paniekzaaier ben ik toch weer he? Had al hele senario's in mijn hoofd rondlopen:) (Is overigens altijd al zo geweest hoor)

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Normaal krijg ik op de 26e altijd mijn salaris gestort. Echter, nu niet......

je schrijft dit op de 27e dat is pas een dag later en ook nog in het weekend....Bij ons wordt het ook altiijd op een bepaalde datum gestort maar het kan ook zomaar een dag eerder of later zijn. Zo komt het bij ons in dec. altijd eerder en januari later ivm het herberekenen en afsluiten van het oude jaar. Ik zou me volgend emaand dan ook mara niet druk maken....

Deel Deze Pagina