Beste medewerkers, Na een hele hoop ellende het afgelopen jaar en daarna HELLP-syndroom en een premature en dysmature baby ben ik een paar weken geleden ingestort. Ik heb nu thuiszorg en moet naar de psychiater en sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Ik zit nu in de 10e week van mn wazo, over 6 weken zou ik weer aan het werk moeten, maar dat zit er nog echt niet in. Waar en wanneer moet ik me ziekmelden zodat ik op tijd uitbetaald krijg? En moet ik dan ook naar een arts van het uwv? Alvast bedankt voor de antwoorden!!
Beste Foxter, Ben je na zwangerschaps- en bevallingsverlof nog niet volledig hersteld? Dan kan je jezelf ziekmelden. Heb je een werkgever? Dan doe je de ziekmelding bij je werkgever. Zijn je klachten het gevolg van zwangerschap of bevalling dan kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. Heb je geen werkgever? Dan neem je de dag na je verlof contact op met UWV telefoon 0900-9294. UWV neemt je aanvraag voor een Ziektewet-uitkering dan in behandeling. De beoordeling van je aanvraag duurt maximaal 4 weken. Je ontvangt de beslissing per post. De arts van het UWV beoordeelt of je klachten het gevolg van de zwangerschap of bevalling zijn. Hij/zij bepaalt ook of het nodig is om je hiervoor uit te nodigen op het spreekuur. Actuele informatie over ziek ná het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare