baan opzeggen tijdens/na zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Sijke, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

Weten jullie hoe het zit met opzeggen van een baan? Ik werk nu op 2 plekken en wil na de bevalling en verlof nog op 1 plek gaan werken. Ik wil natuurlijk wel tijdens het verlof mijn inkomsten houden, dus lijkt het me slim om na de bevalling pas mijn baan op te zeggen. Maar ik wil het wel alvast bespreken, of zou dat niet slim zijn? Zijn hier regels voor? In mijn CAO kan ik er niets over vinden.

Groetjes

2. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

Oct 8, 2006
    551
    0
    0
    Hoi Sijke,

Officieel wordt je gehouden aan je opzegtermijn. Dus als je een maand opzegtermijn hebt, dien je je dienstverband 1 maand van te voren op te zeggen. Dit zou de laatste maand van je verlof kunnen zijn of je eerste maand na je verlof (en hopenlijk heb je nog voldoende verlofdagen en hoef je die maand ook niet te komen en heb je nog een extra maand inkomen).

Ik kan mij wel voorstellen dat je werkgever hier natuurlijk erg van baalt, dus het is ook afhankelijk op welke voet je staat met je werkgever. Wellicht toch van te voren (of desnoods tijdens verlof) zachtjes aan al iets laten vallen bij werkgever...

Nou succes!

Gr Cindy

Share This Page