meting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennietje, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    #1 wennietje, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
    Ik heb gisteren de nekplooi meting gehad de vrouw zij eigenlijk niet veel de nekplooi was 1,7 en dan zag je er een tabel bij en zat het ver boven groene lijntje is het dan wel goed.ons vorige kindje had een.nekplooi van 1.3 groot verschil vind ik
    En ons kindje was van kruin tot romp 5.35 cm ik was precies 12 weken is dat goed?.
    En in het begin had ze het over neusbotjes maar het handje zat ervoor daarna heeft ze er niks meer over gezegd mag ik er dan van uitgaan dat ze die toch gezien heeft de kans was trouwens 1 op 15600
    ik heb ook het kindje niet zien bewegen maar ze hield ook het beeld niet stil maar ook daar maak ik me nu zorgen om.

Ik maak me misschien wat sneller zorgen maar heb al keer kindje met 24 w verloren door slechte 20 w echo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

die nekplooi is prima maar het gaat vooral om de combinatie met de andere gegevens. De kans die er uitkomt is prima, geen zorgen dus.
    Als het kindje op het moment van de meting slaapt zie je geen bewegingen, geen probleem. Als ze helemaal geen neusbotje had gezien had ze het wel gezegd, een echoscopist vertelt het als ze iets ziet wat niet in orde is.

Mirjam

3. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    En is de grote goed van het kindje?

4. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
  5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wennietje,

ik kan niet zeggen of de grootte goed is voor de termijn, want het is nu gewoon wat er wordt gemeten. Of het kindje goed groeit komt nu pas. Tot 12 weken groeien de kindjes allemaal gelijk. Maar het aantal cm komt idd overeen met ongeveer 12 weken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina