zwangerschapsgym

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cle23, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Zijn er vrouwen die zwangerschapsgym gevolgd hebben en daar wel of niet iets aan gehad hebben?

Zijn er vrouwen die geen zwangerschapsgym gevolgd hebben en daar niks aan gemist hebben of juist achteraf spijt hebben dat ze het niet hebben gedaan?

Groetjes

2. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik volg zwangerschapsgym volgens de oefentherapie Cesar. Hier wordt voorname geleerd je lichaam zo te gebruiken dat je klachten kunt voorkomen of verminderen. Ik had al heel snel last van bekkenpijn en wilde gewoon iets doen omdat ik echt niet nog 30 weken zo verder kon.
    Ik heb zeker wat aan de oefeningen en merk ook echt wel verschil. Ook kregen we wat 'puf' begeleiding, maar moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of ik daar wat mee kan. Kortom, ja ik ben blij dat ik ben gegaan vanwege de oefeningen (in mijn geval tegen de pijn), maar bij een volgende zwangerschap zou ik niet weer gaan.

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ben op dit moment ook bezig met zwangerschapsgym, wilde het in eerste instantie niet doen maar krijg veel info en tips waar ik zeker wat aan ga hebben dus je word er nooit dommer van!!! Ook doen we oefeningen om de spieren wat sterker te maken e.d. dus het bevalt mij wel goed :D

Liefs Nelleke

4. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben net begonnen aan zwangerschapsyoga en ik vind het hartstikke leuk! Of ik wat aan die oefeningen ga hebben moet over 13 weken nog blijken, maar nu vind ik het gewoon heerlijk om met een heleboel andere "buiken" te kunnen klagen over hitte, opgezwollen voeten, vreetbuien etc.
    Ik krijg ook een hoop informatie en tips en alleen dat vind ik al toegevoegde waarde hebben.

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Mja ik had nooit verwacht dat ik dat leuk zou vinden..maar ik heb het super naar mijn zin op de gym, leuke meiden, vage juf..en vooral heeel veel klagen idd, over de hitte, noem maar op! Of ik er wat aan heb, uuh dat hoor je over een maand of 2, als die kleine geboren is hahahaha

Succes!

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik heb bij de vorige zwangerschappen geen pufclubje gehad
    en ga dat nu ook niet doen dus ik mis het niet nee

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Vanaf wanneer beginnen de meeste met gym?

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb het bij de eerste niet kunnen doen en nu weer neit omdat ik geen vervoer ernaar heb.

ergens vind ik eht wel jammer vooral om het kontakt die je hebt met andere zwangeren rond jou tijd,.

heb eht niet echt gemist, de kleine is er nu ook uit gekomen.

9. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik ben naar gym geweest en dat is prima bevallen ...... haha

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik heb het bij mijn eerste niet gedaan, ik zag mezelf daar echt niet tussen zitten. Ik heb niet het idee gehad dat ik wat gemist heb, gewoon wegpuffen en zuchten ;) Uiteindelijk doe je het toch op je eigen manier.. Bij deze zwangerschap heb ik het ook niet gedaan. Ik geloof wel dat er vast leuke/handige tips tussen zitten die je krijgt alleen of je die echt gebruikt als het eenmaal zover is, ik denk het niet.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Wel gedaan, inderdaad zijn het ook dingen die je leert rondom je zwangerschap, over je houding enzo, om klachten te voorkomen of te verminderen.
    Er zat best een hoop bij waar ik niets aan had of niet mijn ding was, maar ik heb zeker wat aan bepaalde tips gehad en dan vooral tijdens de bevalling, waar ik een arts toegewezen kreeg, die amper een aanwijzing gaf. Tja, of je er wat aan hebt of niet, ligt een beetje aan je eigen lichamelijke toestand, de situatie en de begeleiding die je krijgt. Allemaal factoren waar je van tevoren weinig van kunt zeggen.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben beide zwangerschappen niet naar zwangerschapsgym geweest. Vind dat echt drie keer niks ;)! Zag er ook gewoon tegenop om daar een beetje gezellig te gaan zitten doen tegen mensen die ik niet eens ken. Nee mij niet gezien ;)! Haha!

Maar ik heb niet het idee dat ik er ook maar iets aan gemist heb. Beide bevallingen zijn goed gegaan. Eerste bevalling ook nog 1 kindje in stuit wat prima gegaan is. Niet gescheurd of iets. Tweede bevalling bleef de kleine klem zitten, maar daar had wel naar zwangerschapsgym gaan niets aan veranderd ;)!

13. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik en mijn vriend doen het samen met 5 andere stellen, wij vinden het heel erg leuk, je bent niet vaak zwanger en om er dan extra aandacht en tijd aan te besteden vinden wij heerlijk.

Mijn vriend doet het meer zodat hij mij zoveel mogelijk kan steunen en hoopt hiervan dus te leren en dat vind ik heel erg lief!

Of we er ook echt wat aan gaan hebben weet ik binnen 12 weken en zo niet dan hebben wij iig een hele leuke tijd gehad.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    ik moet zeggen dat ik yoga ben gaan volgen en vind dit heel erg fijn. Maar het verschilt wel heel erg wie het geeft. Ik hou namelijk niet van dat zweverige gedoe enzo ... en onze yoga docent doet het echt heel leuk. Ook vind ik het leuk om met andere meiden over kwaaltjes etc. te kletsen. Voel me altijd erg opgeruimd als ik er vandaan kom en slaap die nacht erop ook erg goed. Ik kan het iedereen aanraden vooral als je fulltime werkt is het toch effe lekker relaxen.

Deel Deze Pagina