Nog meer dames zwanger en een myoom?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door girl13, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik ben benieuwd of er nog meer dames zijn die zwanger zijn en een myoom/vleesboom (goedaardig spierweefselgezwel) hebben.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    yup, hier! Is gezien bij een pretecho en wordt pas weer nagekeken met de 20 weken. Mij is verteld dat een kindje er echt geen last van heeft, een drieling heeft immers minder ruimte in de buik en ontwikkelt zich ook gewoon. Je kindje vind wel een goed plekkie om te liggen.
    En de myoom is ook niet heel hard ofzo, dus het kindje heeft er echt geen last van.

mijne moet er misschien wel uit na de zwangerschap, ligt er aan hoe groot ie groeit

3. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha gelukkig nog iemand!
    Dat het geen kwaad kan weet ik hoor! Ik had de myoom bij mijn eerste zwangerschap ook al. En nu dus nog steeds.
    Mijne was destijd bijna 14 cm.
    Nu is die ongeveer 7 cm (bij echo 9,4 weken)
    Hoe groot is de jouwe en waar zit die? Is het een gesteelde?

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mijne is nog niet gemeten, omdat het een pretecho was. Ik loop onder controle bij de gyn maar die vond het niet nodig om eerder te kijken dan de 20 weken echo.
    Het is geen gesteelde, hij zit echt in het spierweefsel van mijn baarmoeder. Kleine lag er op als een kussen haha

5. Margreetje

11 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij is bij de 12 weken echo een myoom gezien van 3,7 cm. Verloskundige maakte zich geen zorgen maar ik mocht voor de zekerheid naar de gyn in het ziekenhuis. Daar hebben ze met zijn tweeën gekeken maar geen myoom. Het is een bijplacenta.... Nooit van gehoord maar een soort 'flap' in de placenta. Niks ergs maar ik ben toch blij dat we er even naar hebben laten kijken.

Groetjes,

Evelyne

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik krijg morgen een extra echo voor mijn myoom. Tijdens een pretecho ontdekt, niet tijdens de medische echo's. Dus morgen gaan ze kijken waar ie precies zit en hoe groot het is enz. Met de pretecho lag de baby met haar hoofdje in mijn bekken en naast haar hoofdje zagen ze dat myoom. Maar verder is er toen niets van gezegd, ben dus erg benieuwd morgen...

7. kalli

kalli Niet meer actief

Twee jaar geleden werd bij mij de myoom ontdekt, toen was die 2cm, dus werd daar verder niets mee gedaan. Na mijn mk zagen ze dat hij 5cm was. Dit keer bij de 8-weken echo bleek hij al 6cm, maar vorige week bij 12 weken zagen ze dat het niet één bol is maar vier bollen zijn en dat de myoom nu 6x12cm is. Ze hebben me gewaarschuwd dat hij mij urineleider kan gaan verdrukken, of als hij draait ergens anders, wat erg pijnlijk kan zijn. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.

Her is trouwens een gesteelde en hij ligt boven mijn baarmoeder, waardoor ik al een behoorlijke buik heb voor 13 weken zwangerschap...

TS, heb jij er wat van gemerkt tijdens je eerste zwangerschap? En was hij 14cm aan het begin of het eind van de zwangerschap? Waarom is hij niet verwijderd na de zwangerschap? Mij is geadviseerd hem meteen te laten verwijderen na de zwangerschap.

Ik ben eigenlijk wel blij met dit topic, want ik voel me er toch een beetje onzeker over...

8. kalli

kalli Niet meer actief

Het vervolg:
    Vanmorgen werd ik om half vijf wakker met hele heftige pijnen, echt ondraaglijk. Na een half uurtje belde ik mijn man, die zit namelijk in het buitenland voor een conferentie. Hij wilde dat ik toch naar de eerste hulp ging. Zelf dus in de auto gestapt en naar de eh gereden. Na lang wachten kwam er dan toch eindelijk iemand kijken, maakte een echo, en ja hoor het is de myoom die de pijnen veroorzaakt. Tot elf uur aan het infuus gelegen met pijnbestrijders, helaas heeft dat niet echt veel geholpen, maar op een gegeven moment wilde ik naar huis, naar mijn eigen bed.

Ze kunnen er niets aan doen, mocht de pijn echt lang aanhouden, lees weken of maanden, dan kan het zijn dat ze het toch verwijderen gedurende de zwangerschap, maar dat gaat natuurlijk nooit zonder risico's. Een enorme K-dag voor mij dus...

9. kalli

kalli Niet meer actief

Ik wilde ook nog even deze link meesturen, een gesprek op een medisch forum. Het is al wat verouderd, maar een myoom is nog steeds een myoom en ik vond de informatie die de dames geven wel erg interessant:
    Zwangerschap met Myoom

Ook het AMC geeft wel wat interessante info:
    Myomen - Academisch Medisch Centrum

10. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kalli... wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad. Dat hoor je vaker bij een gesteelde myoom he! Dan draait hij om zijn eigen as, waardoor er geen bloed meer naar toe kan stromen en dat schijnt de heftige pijn te geven.
    Wat inderdaad nog wel eens gebeurt is dat je opgenomen wordt om via een infuus pijnstillers te krijgen.
    Trouwens ik dacht altijd dat t niet mogelijk was om te opereren tijden een zwangerschap. Maar dat zal wel aan het soort myoom en de ligging daarvan liggen.

Mijn myoom tijdens mijn eerste zwangerschap was vanaf 35 weken tot einde zo groot. Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Echter er was van te voren al wel bekend dat ik niet vaginaal zou kunnen bevallen omdat de myoom laag in de baarmoeder zat en voor de uitgang. Ons kindje kon dus niet indalen. Dus dat is een keizersnede geworden.

Nadien adviseerden ze me wel om hem weg tehalen. Ze hebben dit met me besproken en ik moest er maar over nadenken.
    Echter het zou waarschijnlijk in 2 operaties moeten omdat hij zo groot was en het bloedverlies dan te groot zou zijn. Verder zeiden ze dat na het verwijderen de kans op aangroeien 50% was.
    Dus na een aantal overwegingen; ik had echt geen zin om maanden onderweg te zijn hiermee en dan nog de kans lopen dat hij weer aan zou groeien. Dus ik heb de mijne laten zitten.

Ik hoop voor jou dat je niet weer van die heftige pijnaanvallen krijgt.

Deel Deze Pagina