pfff ik loop al een hele tijd met een probleem waar ik nu ik zwanger ben helemaal mee in de knoop zit het zit namelijk zo: wij hebben 3 honden en 1 daarvan kan ik niet meer uitstaan, dat is de hond van mijn vriend die hij ooit met zijn ex gekocht heeft.. Hij is als pup zo verwend geweest dat ie nu alles doet waar ie zin in heeft ik woon nu een half jaar samen en ben dagelijks met hem bezig om hem een beetje manieren te leren , maar uiteindelijk heeft ie altijd weer wat nieuws waar hij me mee gek maakt! Deze hond kost me zoveel woede en energie dat ik al een tijd denk van ... was ie maar met de ex van mijn vriend meegegaan en dan moet ik als mijn vriend er is ook maar altijd doen alsof er niks is , Ik weet niet wat ik hiermee moet doen maar ik weet wel dat het elke dag heel veel stress met zich mee brengt . en dat vind ik zielig voor de hond en zeker voor mezelf maar goed ik ben blij dat ik het eindelijk eruit heb kunnen gooien , en ik hoop dat alles hier in huis snel tot rust komt groetjes van Ramona
Ik denk dat die hond het prima na zijn zin heeft, aangezien jij hem de aandacht geeft. Ik weet dat een hond na een paar dagen oude dingen kan vergeten. Dus laat hem eens links liggen, geen aandacht aan hem schenken.
Poeh moeilijk hoor... Heeft het geen zin om hem stevig te heropvoeden? Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt... helemaal nu je zwanger bent worden dat soort gevoelens versterkt. Je wil orde op zaken...
dan moet ik even iets toevoegen hij pist binnen wil alleen maar rijden op de andere , springt tegen alles op mensen ,ramen , andere honden staat de hele tijd in ons gezicht te blaffen als we rustig in de kamer zitten .. blijft de hele tijd rondlopen als een zenuwpees en zit overal met zijn neus aan en alles wat ie vind is van hem bijv een balletje ... dit deed hij al toen ik um voor het eerst zag en ze hebben hem hier nooit voor gestraft! dus dit is maar een deel van wat ie bijna dagelijks doet.. hij is anderhalf jaar en gedraagd zich als een pup van 2maanden terwijl ik hier 2 pups heb van 6 en 10 maanden en die heb ik zelf opgevoed <---- en deze honden snappen het gelukkig wel ben ook erg bang als er straks een baby bij komt , dat het niet goed zal gaan in huis want ik poets me nu al dood en ben bang dat de hond dan ook alle speeltjes voor zichzelf neemt.
Hier werkt dit prima! Wij hebben een beagle die af en toe nog al 'lastig' kan zijn. Je ziet aan zijn oogjes dat hij weer wat wil uitspoken. Handdoeken door de kamer slepen of het dekentje uit zijn bench halen. Meestal negeer ik dit en dan is de lol er snel van af en gaat hij weer lekker slapen. Het leukste voor een hond is als hij aandacht krijg, ook al is dit negatieve aandacht. Negeren daar in tegen doet een hond het meeste 'pijn'.
Er zijn voor het blaffen ook blafbanden te koop. Telkens als de hond blaft krijgt hij een klein stroomschokje. (ik weet het klinkt heel zielig, maar je moet toch wat als niks meer helpt) Je mag de band nooit de hele dag omlaten! Of anders een cursus om een hond te heropvoeden?
Zou je vriend lekker samen met die hond op cursus sturen. Klinkt namelijk niet echt als iets wat je in een paar dagen hebt opgelost, vooral als hij nooit iets aan de opvoeding heeft gedaan. En anders zou ik die hond absoluut niet met je baby vertrouwen!
Ik heb zelf een Beagle thuis en het is wat Chantalk schrijft. Alles wat negatief is negeren en hem anders zonder wat te zeggen weg zetten. De hond voelt ws ook dat jij hem eigenlijk niet zo leuk vind en zal daar tegen reageren. Succes ermee en mss kan je wat info inwinnen bij een hondenforum?
ik heb het in het begin ook vaker genegeerd omdat me vriend dat ook deed , maar ik heb in de gaten dat ie inderdaad alle aandacht voor hem wilt hebben. maar ik ben nu een half jaar bezig met hem dingen aan en af te leren en het heeft wel iets geholpen maar hij heeft nu ook ontdekt dat hij een mannetje is dus die dingen komen er ook nog bij en alles bij elkaar wordt me gewoon te veel! ik wordt er gewoon de laatste tijd agressief van als hij weer wat doet ik kan er gewoon niet meer tegen! snik snik ps hij heeft een cursus gehad en kan ook goed naar commando's luisteren bla bla maar in huis is het een hel
Ik denk dat jullie hond lekker aan het puberen is. Ik heb er hier ook twee lopen, die een hele periode onwijs tegendraads waren. Dat is best een rottijd. Nu zijn ze er allebei helemaal overheen. Zijn nu 2 en 3. Verder zie ik dat het een reutje is, dat verklaart waarschijnlijk het gesnuffel enzo. Ik weet niet of de hond gecastreerd is, maar dit is wellicht ook nog een optie. Ons reutje is er een stuk rustiger van geworden.
Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Mss dat hij nog veranderd als de baby er is. Mijn schoonzusje heeft een hond met gebruiksaanwijzing. Als je teveel lawaai maakte dan werd ze agressief. Ik was met verhuizen een keer een taperol aan uitrollen en die hond stond achter me. Nou ze beet me bijna in mijn kont omdat ik teveel lawaai maakte volgens haar. Je kon nog niet eens stofzuigen met haar in de buurt want dan stonden de tanden in de stofzuiger. Toen mijn schoonzusje zwanger was wilde ze haar eerst ergens anders plaatsen, maar ze besloten om het toch eerste even aan te kijken. Nou ik sta er van te kijken hoe ze is veranderd. Het is zo'n lieve rustige hond geworden. Als de beeb huilt of lacht kijkt ze nog niet eens op of om. Ook haar agressieve buien zijn bijna helemaal weg.
ik heb inderdaad vorige week gevraagd aan mijn vriend of we hem zullen laten castreren , vind ik namelijk een top idee maar ja hij blijft maar een beetje om de vraag heen draaien helaas ik moet maar even afwachten ... ik laat hem straks dit stukje wel lezen misschien bedenkt hij zich dan nog.. groetjes van Ramona
Je kan eerst een chemische castratie proberen. Mocht dit werken kan je hem idd laten castereren. Mar als het niet werkt ben je een hoop geld kwijt aan de casteratie en ben je niks verder.
castratie kost 150 euro dus dat valt wel mee vind ik en ik weet zeker dat 1 probleem dan weg is en dat = die vieze groene rotzooi wat hij lekt :-& hahaha daar wil ik geen baby in laten kruipen hahaha
O ja, die berucht "pikvlekken" zoals ik ze noemde (sorry hoor, hahahaah). Daar was onze reu godzijdank ook vanaf na zijn castratie. Verder heb ik eigenlijk niet echt dé tip voor je. Denk dat je mannetje er eerst volledig achter moet staan. Vaak zien honden de baas als de roedelleider en gehoorzamen ze ook sneller aan hem dan aan jou. Maar de tip om je mannetje samen met de hond (nogmaals) op cursus te sturen vind ik zelf wel een goeie. En laat anders eens een gedragsdeskundige bij julie thuis komen en advies geven....
Die vieze groene rotzooi, die hoor je te behandelen. Daar haal je spul voor bij de dierenarts en dan spoel je hem 1x per week. Dat is een soort ontsteking die vooral bij puberende honden voorkomt. en verder : gedragstherapie met die hond, niet allene even een cursusje. Het is allemaal prima af te leren, als jullie leren hoe je dat kan doen. Die hond kan er iig niets aan doen ( je vriend en zijn ex uiteraard wel) Sterkte ermee
Hahaha, geloof mij: mannen staan NOOIT te springen om hun hond te laten castreren! Dat staat blijkbaar toch iets te dichtbij of zo. Ik zou een afspraak maken met je dierenarts, gewoon om even te overleggen en dan je vriend meenemen. Vaak gaan ze dan net die drempel over. En ik heb nog nooit een man meegemaakt die achteraf zei dat hij er spijt van had dat de hond was gecastreerd. En ja; die ontsteking: is wel beter als je die idd behandeld. Maar is ook sterk hormoon afhankelijk, dus vaak een terugkerend probleem als je niet laat castreren. Een goede cursus zou ik inderdaad ook aanraden; vaak geef je toch onbewust signalen af die anders op de hond overkomen dan dat je bedoelt. Succes ermee! Laat weten hoe het gaat!
Dure castratie, bij ons kost deze voor een hond boven de 50 kilo 90. Als de hond lichter is dus nog minder. Wij hebben een beagle (zoals een paar andere hier zag ik) en hij was voor mijn zwangerschap ontzettend druk. Tijdens mijn zwangerschap werd hij heel waakzaam en nu Nils geboren is, is hij superrustig geworden. Max (onze hond) hebben wij ook laten castreren, maar toen was hij nog vrij jong, dus weet niet of hij daar rustiger van is geworden. Hier een foto van Max met Nils Max is echt superlief met Nils. Hopelijk gaat het bij jullie straks ook zo goed met de honden en de kleine. Zijn ze bij jullie ook al waakser geworden? Groetjes Inge
O ja, en vergeet niet: HOE LIEF JE HOND OOK IS, VERTROUW HEM NOOIT TOE OM ALLEEN TE ZIJN MET JE KINDJE! Hopelijk denkt hier iedereen over na. Groetjes Inge