Zijn er meer dames die sporten? Ik ben een beginnende sorten, maar vandaag viel me zo vies tegen dat ik heel erg twijfel om door te gaan. Ik heb een kwartier op de fiets gezeten en werd halverwege al niet lekker. Toch doorgeprobeerd. (normaal een half uur) daarna een paar dingen voor de spieren, met name de arm spieren en been spieren. De dingen waarbij je op de buik moet liggen of die ik voelde in de buik heb ik gelaten voor wat t was. Toch ben ik al gauw gestopt werd echt misselijk. de vriendinnen die bij me waren zagen ook dat t niet goed ging. Ze weten niet dat ik zwanger ben en ik wil dat nog even stil houden. Nu na een uurtje rustig aan doen gaat t weer beter. al blijf ik wel een zeurderig gevoel in de onderbuik houden. Nu denk ik dus sterk dat sport op deze manier niet goed is voor mij met de zwangerschap. Hoe is dit bij jullie? Hebben jullie tips misschien zodat ik t wat beter vol houd?
Ik weet wel dat je beter niet kan beginnen als je zwanger bent. Dus als je echt pas net sport je het misschien beter uit kan stellen tot na je zwangerschap. Verder altijd (!!) naar je lichaam luisteren, dus niet verder gaan als je al aanvoelt dat het niet zo lekker gaat. Ik heb in mijn vorige zwangerschap tot 33/34 weken 3 keer per week hardgelopen. En één of twee keer per week nog naar de sportschool De eerste weken rende ik wat korter ivm misselijkheid en moeheid, na 13 weken ben ik weer langer gaan rennen. Maar als mijn lichaam me een keer een seintje gaf dan stopte ik direct.
Bij mij voelde het ook niet lekker. Met hardlopen kreeg ik steken en ik had ook wat bloedverlies de eerste weken (kwam niet door het sporten hoor) dus ik was terughoudend om volop te sporten. Daarna erg moe en paar weken misselijk en toen ben ik helemaal gestopt haha. Wel wandel ik een uur per dag met de hond en doe ik yoga. Hier voel ik mij beter bij en sporten pak ik na de zwangerschap wel weer op
Bedankt dames. Ik sport nog maar net een maand. wel actief met wandelen. Ik moet ook leren om te luisteren naar mijn lichaam, maar dat is best moeilijk vooral omdat ik het nog stil wil houden... Ik probeer t vd week nog wel een x en anders zeg ik het abo eerst op. en dan ga ik gewoon meer lopen. Bedankt in elk geval. Ben wel blij om te lezen dat jullie het in het begin ook wat zwaarder hadden met t sporten.
Ik loop nog steeds hard. Ben wel van 2x 5km naar 1x 3km gegaan. En als het niet gaat, even een tandje terug!
Ik heb tot 10 weken gesport. 2x per week zumba. Voelde niet goed springen en draaien. Daarna paar keer fitness gedaan. Ging wel, maar op een gegeven moment geen energie meer om er überhaupt naar toe te gaan. Abbo nu stop gezet en kan weer geactiveerd worden als ik er weer klaar voor ben.
Ik had in het begin van de zwangerschap dat ik heel misselijk en niet lekker werd maar nu, sinds week 11/12 gaat het weer prima. Ik denk dat je maar je lichaam moet luisteren en doen wat goed voelt. Of wellicht kun je gaan zwemmen om toch in beweging te blijven.?
Ik rij nog een aantal keer in de week een paar paarden (bijbaan)heb ik bij de eerste tot 23 weken volgehouden toen vond ik het niet fijn meer. Nu gaat het nog prima nergens last van behalve dat ik mn rijbroek bijna niet meer dicht krijg Ik heb bij de eerste vanaf 24 weken ofzo de zwangerfit cursus gedaan. Deze wordt gegeven door een (bekken)fysio en je doet dan oefeningen voor je bekkenbodem e.d. maar ook een stukje theorie, ontspanningsoefeningen en soort aerobics oefeningen op muziek. Leuk om te doen met andere zwangere en toch wat anders dan een pufcursus.
Ik heb een paar keer gesport, maar voelde me er niet prettig meer bij. Veel zweten, lichaam heel erg moe.. Nu ben ik gaan zwangerschapszwemmen en dat is echt heerlijk. Ook wandel ik een 20 minuten per dag, slakkentempo maar ik ben in beweging zonder dat het pijn doet.