Ik heb met 39 weken de laatste keer (aangepast) gesport. Een soort van aangepaste bootcamp, speciaal voor zwangeren.
Ik ben ruim 22 weken en fiets nog bijna dagelijk tussen de 30 en 60 km. Daarnaast wandel ik ook enkele kilometers maar merk dat dat steeds zwaarder en pijnlijker wordt.
Voetballen heb ik de eerste 3 weken gedaan en keepen. 3 X per week daarna na de officiële test gelijk gestopt nu 28 weken verder nog niks haha. We willen vanaf eind deze maand wel gaan beginnen aan zwangerschapszwemmen. Ivm me rug!
Ik sport nog steeds 1 keer per week. Gewoon fitness. Word ondertussen wel meer voor de aanwezigheid dan echt intensief sporten haha. Ben ook meer cardio gaan doen dan spieropbouw. Maar oefeningen voor benen en armen doe ik nog steeds.
Voor ik zwanger werd ging ik 2 a 3 keer per week naar de sportschool & soms ook nog yoga 1 keer per week. Toen doodmoe geweest tijdens het eerste trimester en nergens puf voor behalve met de hond lopen! Nu in het tweede trimester 1 keer per week zwemmen en 1 keer per week yoga. Wil eigenlijk ook de sportschool weer oppakken 1 keer per week, maar ben bang dat ik er misschien te lang "uit" ben geweest. Even kijken hoe dat gaat!
Tot 24 weken bodypump mee gedaan met lichter gewicht. Vanaf 24 weken om de dag in de sportschool te vinden. Krachttraining met aangepast gewicht en langere pauze's. Nu alleen nog om de dag half uurtje fietsen in de sportschool afgewisseld met af en toe zwemmen.
Tot 9-10 weken 2x/week hard gelopen. Vanaf toen heel moe en misselijk en geen puf meer. Nu af en toe fietsen of hometrainer. Maarwil het rennen weer heel voorzichtig oppakken.
1x in de week zumba. en 1x in de week zwangerschapsyoga. Verder doe ik thuis veel aan yoga. Doe een yoga opleiding namelijk. Voor ik zwanger werd. Deed ik meer aan zumba. Maar merk dat ik sneller moe ben.
Ik heb een hond en wandel daar dus elke dag mee. En net weer lekker naar het bos geweest, alleen ben sneller buiten adem. Ook zwem ik 2 a 3 keer in de week. Dat is heerlijk voor mijn gevoelige bekken!!
Ik moet ook wel zeggen dat ik, ook in mijn tweede trimester, sneller moe ben hoor. We zijn nu toevallig met een hele pittige dans bezig (solo tabla van ruim 7 minuten, voor de mensen die t interesseert) (oh, en van Leatana, voor de kenners), en aan t eind moet ik echt even bijkomen, haha!
Heeft iemand ervaring met tennissen? Je moet/kunt af-en-toe onverwachte bewegingen moeten maken waarbij er ook kracht op de buik komt. Ik vraag mij af welke invloed dat heeft op de baarmoeder, kindje etc. (Verder zwem ik momenteel regelmatig, inspannend en ontspannend tegelijkertijd!)