Vermindering van symptomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kieken, 22 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kieken

Kieken Lid

16 aug 2021
    8
    4
    3
    #1 Kieken, 22 aug 2021
    Laatst bewerkt: 22 aug 2021
    Hallo,

Momenteel ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger. In de 4de week van mijn zwangerschap had ik last van obstipatie en voelde ik dat mijn darmen heel erg aan het rommelen waren. Ik ben dan Roosvicee Pruimen gaan drinken voor een betere stoelgang.

Afgelopen vrijdag had ik bij het afvegen een klein beetje bruinverlies. De huisarts en de persoon die ik sprak van de gynaecologenpraktijk vertelden me dat dit een innestelingsbloeding was. Enkel als het gepaard zou gaan met krampen en/of hevig bloedverlies moet ik even terug bellen.

Ikzelf heb sinds vrijdag minder tot geen krampjes meer in mijn onderbuik/rommelende darmen. Ergens ben ik bang dat er misschien iets mis is gegaan, anderzijds denk ik dat het logisch is dat ik minder symptomen heb omdat ik Roosvicee Pruimen ben gaan drinken om mijn stoelgang te verbeteren. Mijn bloedtest (hcg) van vrijdag was volgens de huisarts wel goed.

Verder slaap ik nog wel slecht en ben ik snel vermoeid + gevoelige tepels + zie ik sterretjes.

Iemand tips om met deze onzekerheid om te gaan? Ik heb pas over 3 weken mijn eerste echo.

Alvast bedankt

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Symptomen kunnen soms verminderen en dan ineens een paar dagen later in volle hevigheid terug komen. Of je krijgt er een andere voor terug. Zelfs het wel of geen hebben van symptomen zegt eigenlijk niet zoveel. Tips heb ik helaas niet. Vind die eerste weken ook altijd vreselijk spannend

3. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Tips heb ik niet, maar we zitten in hetzelfde schuitje. Ik ben nu 5+5, en zit een beetje met puntje rood, puntje bruin bloed, de afgelopen week. Ook zijn mijn symptomen minder geworden, maar ze zijn er af en toe nog wel (misselijkheid/moe/pijnlijke borsten) ik ben echt vreselijk onzeker.

veel sterkte!

4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Het is gewoon een onzekere periode. Ik zit er zelf ook in. Vanaf 6 weken had ik bruinverlies en kort daarna zelfs een week helder rood bloedverlies. Had nooit gedacht dat het nog goed zou af kunnen lopen. Maar nog steeds zijn de echo’s goed. Het bruinverlies is nu sinds een aantal dagen gestopt maar kan zomaar weer terugkomen. Ook de symptomen wisselen bij mij nogal. Soms voel ik me totaal niet zwanger en paar dagen later komt het dubbel zo hard terug. Van mij mag het eerste trimester heel snel voorbij gaan!

5. Kieken

Kieken Lid

16 aug 2021
    8
    4
    3
    Jeetje, wat lastig allemaal.

Mijn verstand weet dat zorgen maken geen zin heeft aangezien ik toch geen invloed heb op het verloop van de zwangerschap. Dit is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan..

Hopelijk komt het allemaal in orde met onze prille zwangerschappen!

Deel Deze Pagina