na miskraam kortere menstruatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BlueGirl, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hoi!

    Ik heb een vraag.

    In november ben ik gestopt met een condoom te gebruiken (ben al 5 jaar van de pil af) en we waren meteen zwanger, 5 dec. had ik een licht positieve test maar op 6 dec. kreeg ik hele erge krampen en veel bloedverlies op 7 dec had ik nog lichte bloeding en op 8 dec was het helemaal weg en op 9 dec. deed ik een test met de digitale van clearblue en die zei overduidelijk zwanger. op 10 dec kreeg ik een heel klein beetje bloedverlies en weer een dag later werd het weer wat erger. Op 12 december deed ik thuis weer een test en die was weer licht positief en toen begon ik me zorgen te maken en ben naar de huisarts gegaan en die deed op 15 december weer een test en die vertelde me toen dat het een miskraam was geweest.

    Op 2 januari kreeg ik weer mijn menstruatie en die duurde ongeveer 4 dagen (mijn menstruatie is sinds ik hem heb altijd 5 dagen geweest) nu had ik afgelopen maand heel veel klachten die op een zwangerschap zouden kunnen wijzen maar helaas werd ik zaterdag (4 feb.) ongesteld maar het duurde nu maar 3 dagen.

    Mijn vraag is klopt het dat een miskraam zoveel invloed op de lengte van je menstruatie kan hebben? omdat het dus voor de miskraam altijd 5 dagen duurde en nu 4 en 3 dagen.

    En misschien kunnen jullie me ook vertellen vanaf welke datum ik nu moet tellen na mijn miskraam? moet ik 6 december aanhouden als eerste dag (toen kreeg ik de eerste bloeding). Als ik 6 dec aanhoudt dan kreeg ik na 27 dagen weer mijn menstruatie namenlijk.

    Veel vragen dus maar ik hoop dat jullie er antwoord op hebben.

    Groetjes Wendy
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Wendy,

    ook een vroege miskraam kan je cyclus behoorlijk in de war gooien. Het is niet vreemd wat er nu bij jou gebeurt.
    Je mag inderdaad 6 december aanhouden als eerste dag. En nu dus 4 februari.
    Blijf noteren wanneer je ongesteld bent en hoe lang het duurt. Hopelijk duurt het niet lang voordat je weer zwanger bent.

    Mirjam
     
  3. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je antwoord... Ik heb nog nooit een miskraam gehad dus dan wordt je wel een beetje onzeker als ook nog eens je menstruatie korter is dan je gewend bent.

    Nou misschien dat het volgende keer dan weer wat beter is haha.

    Groetjes Wendy
     

Deel Deze Pagina