Zwanger en staand werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamavanSamuel, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    #1 MamavanSamuel, 9 jan 2018
    Laatst bewerkt: 9 jan 2018
    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraag aan jullie.
    Momenteel ben ik zwanger van mijn 2e kindje en ben nu 16 weken plus 5 dagen en al een behoorlijk buikje.
    Ik ervaar deze zwangerschap als zeer prettig. Ik heb eigenlijk nouwelijks klachten, terwijl ik bij de eerste doodziek was.

    Kort na het bevallen van mijn eerste kindje heb ik toen besloten een nieuwe baan te zoeken met minder uren.

    Momenteel werk ik 24 uur per week. Dus 3 dagen 8 uur op een dag van 7:30 tot 16:30

    Een week voor ik een jaarcontract zou krijgen heb ik toch besloten er eerlijk over te zijn en heb ik met 6 weken al verteld dat ik zwanger was. Omdat ik niet wilde dat ze der eigen belazerd zouden voelen als ik eenmaal dat contract had. Ze schrokken natuurlijk even maar ze zijn zo blij met me dat ze me toch een contract aan hebben geboden :D!! super blij natuurlijk.

    Nu heb ik alleen een beetje een probleem ben ik bang. Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk door blijven werken en hoop het tot mijn verlof vol te kunnen houden.
    Op mijn werk moet ik de hele dag staan, tillen en bukken en karren inpakken met seal folie. Ik werk op een kwekerij in de palmbomen. Die ik dus klaar moet maken voor de verkoop de afmetingen van de planten zijn 80cm tot 3meter. Normaal valt dat werk me niet zwaar omdat ik gewend ben om de hele dag te staan.
    Maar nu merk ik dat ik al vanaf 12 uur pijn krijg in Mn bekken en vooral in Mn buik. Die voelt echt alsof er een heel strak corset omheen zit en me buik zelf voelt echt keihard. Dit houd de hele dag aan. Zelfs als ik thuis ben en ik heb lekker een bad genomen en ik rustig op de bak zit. Dit is pas de volgende dag over. Ook is bukken en lopen heel erg lastig naarmate de dag vorderd en bukken bijna onmogelijk door de pijn aan het einde van de dag. Maar dit baart me minder zorgen als Mn buik

    Nu heb ik net 2 weken vakantie gehad. En voor de vakantie had ik er als last van. Dus de laatste week voor me vakantie had ik besloten om maar tot half 3 te werken i.p.v. tot half 5 en hoopte eigenlijk dat het gewoon iets van tijdelijke aard was en dat het er ook mee te maken had dat ik erg moe was. In de 2 weken vakantie eigenlijk nergens last van gehad. Maar nu dus gisteren na Mn eerste dag weer werken weer zo een last en nu nog veel eerder dan voor de vakantie.
    Karren inpakken en opbouwen laat ik nu door een ander doen indien mogelijk.

    Ik maak nog geen gebruik van extra pauzes en wil dit ook eigenlijk liever niet. Tenzij ik de baby in gevaar breng. Dat is nu dus eigenlijk mijn vraag. Tot hoeverre kan dit kwaad of kan ik dit beter met de verloskundige bespreken. Of wat is jullie advies.

    Alvast bedankt :)
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik denk dat je lichaam het signaal heeft gegeven om rustiger aan te doen.
    Wanneer je daar doorheen gaat kun je veel restklachten krijgen na de bevalling en is dus niet goed om die te negeren.
    Geef op je werk aan hoe het zit. Je kunt beginnen met extra rustmomenten/pauzes of dat scheelt, en dat kan zomaar.
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Als je veel harde buiken krijgt door je werk, zou ik toch minder of aangepast gaan werken. Harde buiken zijn inprincipe niet erg, af en toe.
    Maar als je daar regelmatig last van krijgt, prikkelt het wel.
    Ook je bekken gaan het nog zwaarder krijgen dan nu. Straks zit je voortijdig geheel id ziektewet... Kun je beter nu al een stap terug doen.
     
  4. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Vroegtijdig geheel in de zw zie ik helemaal niet zitten. Dus dan ga ik het toch maar overleggen. Maar baal er enorm van. Zeker omdat ze me ivm met me zwangerschap toch een contract hebben gegeven en ik hun nu dus telleur moet gaan stellen. Maar de baby gaat voor alles. Woensdag ga ik dan eerst maar proberen met extra pauzes te overleggen. Nogmaals bedank :)
     
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Snap ik. Maar indd, baby gaat voor alles.
    En ze hebben meer aan je als je wat minder maar langer door kunt werken, dan dat je nu zo doorgaat en je eerder helemaal moet stoppen.
     
  6. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik zou ook afspraak maken bij bekkenfysio, zij kan je wat tips geven betreft tillen en ontspanningsoefeningen ed. Zo kan je het misschien langer volhouden.
     
  7. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoezo hun teleurstellen? Als t niet gaat gaat het niet en als jij ziek bent tgv van zwangerschap dan kost dit hun niks hoor.
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Fysio en in jouw geval nu al een goede ondersteunende buikband.

    Neem aan dat je wel altijd al let op goed bukken en tillen vanuit je benen en niet vanuit je rug gezien je dit werk al langer doet.
    Extra pauze zou ik ook gebruik van gaan maken.

    Ze zijn blij met je, dus willen ze je ook heel houden neem ik aan, nu en ook na je verlof.
     
  9. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    Ik lees nu pas de overige reacties van jullie . Ik heb een nieuw topic geplaatst omtrent met hoe het nu gaat voor de geintresseerde. Helaas niet al te best maar qua harde buiken gaat het wel een stuk beter. Bedankt voor jullie reacties
     

Deel Deze Pagina