Contract niet verlengd

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Vlindertje1990, Jul 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje1990

Jul 12, 2015
    40
    0
    6
    Beste,

waar ik al bang voor was, is werkelijkheid geworden. Afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word. Maar nu zit ik met een aantal vragen..
    Mijn contract loopt nog tot 19 oktober, mijn verlof begint 30 juli. Nu ben ik vanaf 14 juli ziekgemeld waarna ik telefoon heb gehad en een brief heb ontvangen van het UWV over een ziektewetuitkering.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer.. Krijg ik nu tot oktober nog gewoon mijn salaris betaald via mijn werkgever, of via het UWV?
    En aangezien ik maar 2 weken ziekgemeld sta op het moment dat mijn echte verlof begint, wat heeft dat voor invloed op deze ziektewetuitkering? Want die gaat dan na 2 weken alweer over op een zwangerschapsuitkering.
    Moet ik hier zelf iets voor regelen, of gaat dit nog via werkgever?

Ik ben op het moment zo bang dat ik eind van de maand ineens voor een verrassing kom te staan en mijn geld niet gestort krijg..

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, Jul 18, 2016
    Last edited: Jul 18, 2016
    Beste Vlindertje1990,

Je wilt weten of je van UWV of van je werkgever de Ziektewet-uitkering krijgt doorbetaald. Ook wil je weten of je zelf een zwangerschapsuitkering (WAZO) moet aanvragen.

Wanneer je in dienst bent van de werkgever maakt UWV meestal de betaling over aan je werkgever die de uitkering verrekend met je salaris (tot 19 oktober). Je geeft aan dat je een brief ontvangen hebt van UWV met de beslissing van de Ziektewet. In de brief staat aan wie wij de betaling overmaken.

Je Ziektewet-uitkering stopt op het moment dat je met zwangerschapsverlof gaat. Je werkgever vraagt dit voor je aan. Dit kunnen zij doen in de periode van 2 tot 4 weken voor ingang van je verlof. Hier ontvang je een ontvangstbevestiging van op MijnUWV (mijn documenten). Vraag je werkgever voor alle zekerheid of ze dit al voor je hebben gedaan.
    Ga je uit dienst? Ook dit geeft je werkgever door aan UWV samen met je rekeningnummer. Vanaf 19 oktober ontvang je dan de resterende weken van de WAZO rechtstreeks van UWV. Is de WAZO afgelopen en ben je nog altijd ziek? Bel om jezelf ziek te melden.

Ben je wel in staat om te werken en ben je nog altijd werkloos? Dan vraag je zelf de WW aan. Dit kun je het beste doen 2 weken voordat je bevallingsverlof is afgelopen. Het aanvragen van WW doe je via www.werk.nl met behulp van je DigiD code.

Actuele informatie over een WW- of Ziektewet-uitkering na je verlof lees je hier.

Ik vind het jammer dat je contract niet wordt verlengd. Desondanks wens ik je veel succes met solliciteren in de toekomst. Ook veel beterschap gewenst en een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team

3. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#3 UWV, Jul 18, 2016
    Last edited: Jul 18, 2016
    -dubbel-

Share This Page