Zwanger en stijldansen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Wij doen nu onze vierde cursus, zilver ster.
    Die loopt af half januari en dan begint de volgende: goud. Eigenlijk hebben wij al besloten te stoppen, want die cursus loopt af eind mei. En ik ben uitgeteld 3 mei... De laatste lessen kunnen wij ws dus sowieso niet doen... Maar we vinden 't wel heel leuk,en bewegen is goed voor je. Je zou natuurlijk als het zwaar wordt af en toe pauze kunnen nemen en alleen nieuwe/moeilijke stukken mee doen... Maar ja, 't kost ook wel centjes en dan is 't eigenlijk zonde als je niet alles kunt doen he?
    Is er hier iemand die ervaring heeft met stijldansen tijdens de zwangerschap???;)

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb tot de achtste maand gedanst. Daarna ging het niet meer, mijn buik werd te groot en het deed pijn aan mijn banden. Na de bevalling had ik wel iets anders aan mijn hoofd :)

3. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    toen ik erachter kwam dat ik zwanger was waren we net bezig met de cuscus bronsster ik voelde me goed aleen wat misselijk tijdens het dansen toen deze cuscus afgelpoen was zat ik nog in tewijfel of ik wel of niet aan een nieuwe cuscus zou beginnnen uiteindelijk hebbeen we het wel gedaan in goed oveleg met de dansleraar we moesten wel het voledige cuscus geld betalen maar als ik tussen die tijd niet meer kon konden we zonder moeite stoppen en kregen we de helft van het cuscus geld weer terug jammer genoeg was het dat geval mijn buik begon behoorlijk in de weg te zitten en ik kreeg last van mijn rug ik was toen 8mnd zwanger
    we weten nog niet niet of we over aantal jaren weer gaan beginnen met stijldansen eerst maar genieten van onze kleine man

4. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Misschien kun je met de leraar afspreken dat jullie doorgaan voor zo lang het gaat en dan per les betalen? Dan ben je wellicht iets duurder uit, maar het is jammer om anders nu al te stoppen terwijl je het nog kunt en heel leuk vindt! En vergeet niet dat het goed is om te blijven bewegen! Ik zou het gewoon aankaarten op jullie dansschool, er is vast iets dergelijks mogelijk!
    Succes en veel dansplezier nog.
    (zelf heb ik meer dan 10 jaar gedanst, alleen niet tijdens zwangerschap, onze dansschool stopte helaas een paar jaar geleden en nog steeds geen andere gezellige gevonden.)

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij hebben 't gister met onze lerares erover gehad (die zelf zwanger is) en ''hoopten'' op een soort regeling (als we de laatste lessen niet doen goedkope cursus in de zomer ofzo) maar die regeling kwam niet, dus ik denk dat we sowieso volle geld moeten betalen en mijn man vind het zonde vh geld als we het niet af kunnen maken, waar ik het ook wel weer mee eens ben... ik denk dat we maar vlak voor de aanvang vd cursus moeten kijken hoe ik me dan voel en beslissen... maar de laatste lessen zijn sowieso niet haalbaar gezien mijn uitgerekende datum...

6. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Wat jammer dat ze niet echt wil meewerken hier aan....

Ikzelf dans samen met mijn man wedstrijden. Heb in het begin ook echt gewoon nog flink getraind en wedstrijden gedaan, tot het seizoen af liep. Ging prima, maar toen was er uiteraard nog geen buikje. Uiteindelijk heb ik tot ongeveer 21 weken gedanst omdat ik daarna accuut extreme bekkenklachten kreeg, baalde als een stekker... Ik had er zelf op gerekend dat we in elk geval een paar lesjes nog vanaf september weer mee konden doen.

Ik ben 1x eigenwijs geweest en toch geprobeerd te dansen op een dansavond, liep na 4 min huilend de vloer af en kon bijna niet thuis komen, daarna ook 2 dagen vrijwel niet kunnen lopen. Later toen mijn klachten iets minder werden doordat ze vroeg ingedaald was heb ik wel nog een beetje gedaan, ging stukken beter maar ik kan hoe dan ook niet veel...maar ik denk dat als ik die bekkenklachten niet had gehad, ik nu ook gewoon nog af en toe een beetje zou dansen, voor zover ik het vol zou houden. Maar dan uiteraard alleen de gewone les en niet de wedstrijdtrainingen enz.

Het is dus een beetje lastig in te schatten.... Als ik nog had kunnen dansen had ik het heel graag gedaan, merk echt dat ik er heel vrolijk van wordt en het is goede beweging voor je lijf. Dus als je je er goed bij voelt zou ik het proberen vol te houden... Wij hadden als regeling met onze lerares dat we achteraf zouden kijken hoeveel lessen we nog mee hadden gedaan, en dan zouden berekenen hoeveel dat ging kosten. Is dus alleen nooit zo ver gekomen.

Maar man ik mis het wel hoor.... laatst ook even thee gaan drinken op de dansschool, en bij een wedstrijd gekregen. Kan er wel gefrustreerd van raken, ik wil ook dansen!

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Haha nou wij zijn lang niet zo goed dat we in aanmerking voor wedstrijden komen, en dansavonden redden we vaak niet door andere drukte. Maar we hebben zo'n plezier erin tijdens de lessen, het is zo'n fijne dansschool... Misschien gaan ze ons tegen die tijd nog proberen over te halen;) En uiteindelijk is het wel goede beweging, wat niet verkeerd is ter voorbereiding op de bevalling...

8. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    haha, ik zeg ook niet dat je wedstrijden moet gaan dansen!! Hoewel iedereen goed genoeg is, er doen ook mensen mee die pas 1 of 2 cursussen hebben gedaan. Er zijn heel veel klasses!

Maar als je het leuk vind om te doen, is het gewoon jammer als je dan stopt...jullie danslerares gaat ook niet akkoord denk je met de regeling die wij hadden? Dan betaal je als het ware gewoon per les. Vind ik eerlijk gezegd wel een beetje flauw als ze dat niet doet... beter dat jullie een deel komen, dan helemaal niet toch!

9. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    De vorige zwangerschap heb ik het volgehouden tot week 32.
    Latin werd op het laatst wel erg zwaar.
    Nu hebben we het volgehouden tot week 10;) Haha nee we zijn afgelopen zomer gestopt, we hebben er nu ook nog een rondlopen. de combi werd te zwaar.

Deel Deze Pagina