Meis, Ik wil je heel veel succes wensen!! Echt waar ik spreek uit ervaring, je moet het gewoon doen. Het geeft zo'n goed gevoel. Ik had elke sigret die ik opstak na de positieve test het gevoel dat ik iemand aan het vergiftigen was. Dat hielp me echt om te stoppen, want dat wil je toch niet. Ga anders naar de huisarts voor hulp. Heeft bij mij ook geholpen. Desnoods begin je weer als de baby er is, maar nu zit hij/zijn in jou!! Kom op meid. Veel succes en laten liggen die peuken. Je kunt het echt. Ik rookte 23 sigartetten op een dag en ik ben één op de andere dag gestopt. Mijn vriend rookt nog gewoon, maar daar heb ik geen probleem mee. Zet 'm op!!!!!
hallo, ik zit met hetzelfde probleem hoor ook ik wil echt stoppen, maar vind het erg moeilijk.. ik ben nog niet zwanger, maar wil echt stoppen voordat ik zwanger raak eigenlijk.. mijn vriend is al gestopt dus dat scheelt al, ik voel me nu schuldig als ik er 1 op steek.. ook vertel ik aan iedereen dat ik gestopt ben, dus in hun bijzijn kan je niet meer roken eigenlijk.. en als je er dan een opsteekt als je alleen ben, voel je je heel erg, je bent iets stiekem aan het doen hahaha.. het helpt mij wel, en ik zoek veel afleiding, idd schoonmaken, foto albums afmaken (lagen er al te lang) vooral de 1e tijd zal het zwaar worden, maar we komen er wel door heen.. ik rook ook bijna een pakje per dag, dus een echte roker.. wel fijn dat je weet dat je niet alleen bent.. suc6.. groetjes
Hoi, Ik ben net 4 maanden gestopt met roken. Ik wilde al stoppen, maar met de kinderwens werd dat een extra stimulans. Ik heb heel veel baat gehad bij de nicotinepleister, deze geven je niet zo'n piek-gevoel. De drang om te roken wordt minder, waardoor je beter kunt wennen aan je lege handen en het niet roken. Stoppen met roken heeft alles te maken met afleiding zoeken. Zorg ervoor dat je niet 's avonds alleen op de bank zit met een kop koffie, want dan krijg je trek. Ga op zo'n moment iets anders doen, ik ging heel veel met de hond lopen. Vond de hond ook niet erg ) En onthou goed waarvoor je het doet, die kleine kan er niets aan doen en wordt toch door jou beïnvloed. Als je het echt heel moeilijk hebt, kun je na je bevalling vanzelf weer beginnen, dan heeft je kindje er in ieder geval geen last van. Zou wel zonde zijn, maar echt stoppen kan alleen als je zelf niet meer wil. Het kan dus zo zijn dat je na de bevalling geen motivatie hebt om door te gaan. Ik hoop dat je de motivatie hebt om er mee op te houden. Ik ben nu 4 manden onderweg en ben echt heel blij dat de drang me niet meer beheerst en ik niet meer verslaafd ben. Ik heb dus wel hulpmiddelen gezocht en heb me suf geblogd op stoppen met roken websites. Wat heel fijn is, want daar krijg je net als hier veel reacties en steun van andere stoppers. Ook als je even een dipdag hebt, het niet meer ziet zitten, een trekje hebt genomen of juist helemaal top gaat. Succes, hoop dat het je lukt! Liefs Marlous
Veel gaan wandelen heb ik ook gedaan. Dan ben je even lichamelijk bezig en heb je niet zo'n verveel moment. En bedenk je dat elke dag weer een stukje beter gaat. Ik rookte ongeveer 2 pakjes per dag weg en had nooit alleen voor mezelf kunnen stoppen, maar de gedachte wat het met je kindje zou kunnen doen.... Het hoeft niet, maar je wilt toch het beste.... En daarnaast kun je dan zo ongelofelijk trots zijn op jezelf als je gestopt bent! En gewoon de eerste maanden al het geld dat je bespaard hebt aan kleertjes en spulletjes voor de baby uitgeven. Hielp bij mij ook heel goed, koopverslaafd als ik ben...
Ook jij veel succes! Geloof mij ik ben extreem anti-roken tijdens de zwangerschap. Maar het feit dat je je schuldig voelt en je je realiseerd wat de gevolgen kunnen zijn maakt jouw situatie toch anders dan normaal. Ik hoop echt van harte dat jij kan stoppen met roken! Ik zie zoveel mensen (mijn familie zijn er heel veel) die gewoon leuk en aardig doorroken en dan zeggen, tja er is zoveel slecht.. Of mijn moeder deed het ook en ik ben gezond enz... Daaaar kan ik niet tegen. Maar jij hebt de belangrijkste stap al gemaakt. Het onder ogen komen van de situatie. En het realistisch bekijken! Supergoed! Echt mijn duimen draaien dat het jou gaat lukken! @TS, jij ook natuurlijk
Heel erg moeilijk maar niet onmogelijk.Ik rookte 40 sigaretten per dag,een positieve test en een echo heeft me er van af geholpen.O wat ben ik blij,ik was roken!Ik deed niks anders. Tip:richt je dagindeling anders in(je hersenen moeten de gewoonte doorbreken) Hou je voor dat het tijdelijk is(na de zwangerschap zie je wel weer) Denk aan je kindje,bij iedere hijs stopt het kindje met ademhalen(gelezen stivoro) Succes en iedereen kan het geloof in jezelf,uiteindelijk wordt het beter en besef je dat je er niet meer aan denkt!
heeey! hier ook een stopper haha! vanaf de dag dat ik een positieve test had ben ik meteen gestopt. had het een paar dagen even moeilijk, want ik wist echt niet hoe ik die tijd op moet vullen. ik ben maar begonnen met winkelen en heel veel schoonmaken in huis. en nu vergeet ik gewoon de momenten dat ik rookte. Af en toe zou ik nog wel eens willen hoor, maar ik weet waar ik het voor doe!! Heel veel sterkte met stoppen! Je kunt het wel, eigenlijk gewoon proberen te vergeten dat je nog geen sigaret hebt gehad!!
Heel veel succes! En Myrthe, het is ook heel erg lastig, vooral de eerste week. Ik ben nu 4 maanden gestopt, maar zit nog dagelijks op een stopsite. Beetje mijn verhaal kwijt als ik iets leuks meemaak, beetje steun geven aan de nieuwe stoppers. Het is een vertrouwde omgeving, net zoals deze site dat begint te worden. De steun van iedereen om je heen maakt het een stuk draaglijker. Succes! Groetjes Marlous
ik vond het ook heel moeilijk. Ben uiteindelijk helemaal gestopt met 5 weken en 6 dagen... wat mij hielp was dagen aftellen. Ik hield me voor dat na 3 dagen het makkelijker zou zijn. Na 1 dag volgehouden was het zonde om weer opnieuw te beginnen. En inderdaad na 3 dagen was het makkelijker...
nou mensen hier een filmpje dat mij acuut liet stoppen met roken! sinds vandaag dus het is puur toeval dat ik dit vond ik was leuke echos aan het kijken op youtube en toen stond dit filmpje ertussen met andere woorden als je een gezonde baby kan krijgen doe er dan ook alles aan..dit is echt een soort boodschap voor mij geweest YouTube - Premature birth xxxxxjes ik hoor graag jullie reacties na het kijken van het filmpje tip: zet je boxen aan!
Ik ben bij deze zwangerschap gelijk gestopt toen ik erachter kwam dan ik zwanger was, ongeveer met 5á6 weken. (was niet geplant, maar uiteraard heeeel welkom) Me vorige 2 zwangerschappen heb ik ook niet gerookt en toch 2x veel te vroege bevallingen gehad. Had niks met roken te maken. Bij me zoontje geen oorzaak gevonden en bij de dochter zwangerschapsvergifteging. Heel veel succes, het gaat je echt wel lukken.
Ik was ook een fervente roker, maar toen ik wist dat ik zwanger was met 4 weken, in ieder geval geminderd tot 3 per dag en nu sinds n week helemaal rookvrij, had een enorm schuldgevoel als ik er 1 opstak. Heb er ook geen moeite mee en dat had ik niet gedacht van te voren.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Goed dat je min of meer gestopt bent met roken. Meid, je kunt het! Ga voor je kleintje en stop!
Je bent nooit te laat om te stoppen, dan kun je de schade nog beperken! Als je door blijft roken, kun je er zeker van zijn dat het niet goed is voor je kindje! Tuurlijk is het ook goed voor jouw lijf om niet meer te roken, maar je doet het niet voor jezelf... En het is ook heel erg moeilijk, maar als je begint met 1 dag en die volhoudt dan kun je dat nog wel een keer en heb je ineens 2 dagen niet gerookt. Ga zo de eerste week door, met veel afleiding en het wordt vanzelf een beetje makkelijker. Doe het stapje voor stapje, en denk aan je kindje. Zoek steun bij andere stoppers of van die speciale coaches en ga ervoor! Heel veel succes!
Ik lees hier nu weer de zin liever een paar sigaretjes dan stress is beter voor de baby? dit vind ik de belachelijkste reden om door te blijven roken. Was was een verstokte rookster nu drie keer zwanger geweest en ook drie keer gestopt. Zal niet zeggen dat ik direct bij de posi test gestopt ben maar wel snel erna. Dan stond ik even drie dagen stijf van de stress en ellende maar daarna werd de drang wel minder. Denk toch dat drie dagen stress en stuk minder schadelijk is dan domweg de hele zwangerschap door te roken? Ik ben niet heilig ook niet direct gestopt zoals ik al zei maar wel vlak erna. Ook tijdens de borstvoedingsperiode van mijn oudste twee heb ik niet gerookt. Nu net weer bevallen en geef borstvoeding dus zal niet roken. Nu maar hopen dat ik het volhoud na het stoppen met de borstvoeding
Ik ben ook gelijk gestopt toen ik positief teste en ik was een stevie roker hoor Kop op meiden, jullie kunnen het! Het is moeilijk en stressvol, dat zal ik niet ontkennen maar de beste tip die ik kan geven... Je kan daarna zo énorm trots op jezelf zijn! Plus de voordelen die je straks ook gaat zien, je stinkt niet meer, je hoeft je nooit meer zorgen te maken of je nog wel genoeg sigaretten hebt, nooit meer naar buiten maar gewoon lekker gezellig binnen blijven en noem maar op. Maar boven dat alles, je eigen gezondheid en dat van je kindje
hier meteen gestopt met roken toen ik een posi test in handen had.. het is het enigste wat je goed kunt doen voor je kindje!! ik wist dat als ik zwanger zou zijn ik moest stoppen met roken.. ik heb het voor gehad (rook nog steeds niet en ga ik ook niet meer doen) maar eigenlijk weet je het al van tevoren dat als je wel zwanger raakt je het beste kan stoppen met roken... en daar heb ik echt geen filmpje voor nodig
Vanaf het moment dat ik een positieve test in mijn handen had, geen sigaret meer aangeraakt. Daarvoor nog wel flink gerookt, maar ik wist nog niet dat ik zwanger ben, en toch voel ik me daar al schuldig over. Voor mij is mijn zwangerschap een enorme stok achter de deur, in het begin snakte ik soms nog wel naar een sigaret, maar het was gewoon geen optie voor mij om er eentje op te steken, en dat heeft me sterk gemaakt in het stoppen. Mijn behoefte telt in dit geval niet meer, de behoefte van het kindje dat in mij groeit staat op nummer 1 voor mij! Het is lastig, en voor de een wat meer dan voor de ander. Onthoud waar je het voor doet. Niet voor jezelf, maar voor je kindje! Voor iedereen die probeert te stoppen, heel veel succes!!!