Ik vind de zin, beter een paar sigaretjes dan de stress ook onzin. Een beetje stress kun je best handelen en roken is gewoon heel slecht. Enne...ik heb toch best veel gerookt vroeger. Ik ben echter heel veel geminderd (3-4 per dag) toen ik zwanger wilde worden en daarna heb ik eigenlijk (afgezien van een incidentele niet inhalerende hijs) niet meer gerookt. De behoefte is er bij mij ook gewoon niet en ik vind het een geweldige bijkomstigheid. Echt, als ik had geweten dat stoppen zo simpel zou zijn, had ik er niet elke maand over nagedacht en me druk om gemaakt Duzzz....als je blijft roken, ben je naar mijn idee een zware egoist, want je kunt altijd alle hulp van de wereld naar je toe halen om jou te helpen stoppen enne....je mag best een beetje hard voor jezelf zijn! xxxxxxxxx
oke, je hebt gelijk...ik had het wat subtieler kunnen zeggen. Stoppen met roken is ook niet gemakkelijk. Vergeet niet dat van 10 naar 2 ook al een hele stap is. Ik zal mijn woorden egoist terug nemen, dat was niet zo netjes van me, sorry! xxxxxx
Dames, wil het een beetje lukken met het stoppen? Of zit het verslavingsmonster jullie nog te dicht op de huid? Heel veel succes in ieder geval. En het is echt zo, de eerste drie dagen zijn het ergst, daarna wordt het langzaam steeds makkelijker!
Super reactie Geloof me ik voel me doodongelukkig en schuldig hoor pfff... Het stoppen is helaas nog niet gelukt, maar zit nu op 3 per dag. Ben vanmorgen bij de vk geweest, en met haar afgesproken om over te stappen naar light... Deze drie op de meest moeilijke momenten nemen en streven naar 0
3 per dag is al heel knap hoor! Genoeg vrouwen die nooit zover komen als jij nu al bent en een pakje blijven roken per dag. Geloof me, als je nu al op 3 zit, dan zit je straks ineens op 2, 1 en dan is het ineens helemaal over. Ik heb vooral de gewoontes moeten doorbreken, zoals roken tijdens het bellen.... Zodra de telefoon ging of ik ging bellen, dan was het eerst de sigaretten zoeken en dan gingen er in een uur zo 5 doorheen..... Nu zet ik lekker een kop thee en ga dan lekker bellen, of ik ga bellen in bad....ook lekker!!! Succes met het stoppen, en onthou, iedere sigaret minder is een gezonde stap. Nogmaal sorry voor mijn eerdere niet goed over nagedachte reactie. xxxxxxx
ikzelf vind er 3 per dag roken moeilijker dan helemaal stoppen. Als je helemaal stopt ben je er binnen no time helemaal van af en heb je geen last meer. Rook je er 3 per dag dan hou je de verslaving in stand en blijf je er mee bezig...
hey myrthe! nou bij de 1e zwangerschap had ik normale sigaretten en de 2e zwangerschap light en geloof me het helpt geen *** light is alleen nog maar slechter voor je zit bleekmiddel en troep in! in ieder geval succes meid ! xxxx
ik heb nu 3 dagen keelonsteking ! hahah lekker makkelijk stoppen nu ik vind het zelfs smerig! gatver word er gewoon misselijk van dat geluk heb ik weer
aaaaahhhhhhhhhhhhhhhh help!!!! elke morgen ga ik als manlief naar het werk is in de serre een sigaretje roken,met de pc aan zo heeft de kleine er ook geen last van, overigens ligt ie dan nog in bed. nu is manlief naar het werk, ik zit in de serre, met de computer......... en koffie... en oh oh oh wat heb ik het moeilijk!!! maar ik hou het vol:S
goed zo ik weet dit weekend of ik zwanger ben, misschien helpt me dat om dan ook echt te stoppen, vind het ook echt zwaar en vooral de ochtend en avond :S knuffel