Hoi dames, ik vraag me af of dat toegestaan is om te gebruiken tijdens zwangerschap? Ik heb het vaak benauwd, en zo'n inhaler biedt wat verlichting. Ik ben heel benieuwd. Het is nu weekend, dus ik kan de vk niet benaderen. Groetjes Monica
Onder het forum zwangerschap is nu ook een topic over astma, daar staan de meeste medicijnen wel al in beschreven. Het ligt aan je medicijnen wat wel en niet goedgekeurd is. Of eigenlijk is het meer wat wel en niet getest is op zwangeren... Zelf gebruik ik: qvar ( vroeger bekend als becotide) en salbutam (ventolin). Wat wel belangrijk is om te weten is: als jij te weinig zuurstof binnen krijgt, krijgt je kindje ook te weinig zuurstof! Groet
Mijn gyn vond dat ik mijn normale medicatie gewoon door moest gebruiken. Je kindje heeft niks aan een zieke mama.
Zwangerschap Er zijn geen aanwijzingen dat het gebruik van Pulmicort Turbuhaler tijdens de zwangerschap schadelijk zou zijn voor de moeder of voor het kind. Het is belangrijk om ook tijdens de zwangerschap astma goed te behandelen. Een verergering van de ziekte kan namelijk schadelijk zijn voor zowel de moeder als het ongeboren kind. Er moet zo weinig mogelijk van Pulmicort Turbuhaler worden gebruikt, maar de astma moet wel onder controle blijven. Het wordt daarom aangeraden om wanneer u tijdens de behandeling met Pulmicort zwanger wordt uw arts te raadplegen. Aldus de bijsluiter
Pulmicort mag je gebruiken ik gebruikte eerst simbycort daar moest ik mee stoppen omdat er hormonen en antibiotica inzitten en kreeg toen pulmicort om tijdens zwangerschap te gebruiken
Ik gebruik ook Pulmicort 200!!! 's ochtends en 's avonds... Als ik minder benauwd word ga ik over op 1 x per dag... Ik had het voor de zekerheid gevraagd aan m'n huisarts en verloskundige en die hebben allebei de bevestiging gegeven dat ik het gewoon mag gebruiken! Je moet jezelf niet verwaarloze tijdens je zwangerschap!!