Dames, het klinkt stom maar misschien is het boek van allan Carr is voor jullie, stoppen met roken. hier in de familie heeft het goed geholpen
Nou overdag heb ik totaal geen moeite om niet te roken, alleen 's avonds heb ik behoefte aan een sigaretje. Ik heb al eerder een misrkaam gehad en toen was ik ook bezig met stoppen. Mijn manlief herinnert mij eraan dat ik moet volhouden en dat hij mij stoer vind dat ik zonder pleister stop!. Maar ik wil gewoon zo graag 1 sigaretje per dag anders wordt ik voor mij gevoel gek! Het is knap dat jullie ook gestopt en heel erg geminderd zijn, dat wil al heel wat betekenen toch?
Ik weet niet of het werkt, maar sommige vrouwen vinden alles stinken of worden misselijk als ze aan bepaald voedsel of geur denken.... Als jij dat ook hebt zou je bijvoorbeeld bij de behoefte aan een sigaret die verschrikkelijke stinkende kaas uit de koelkast kunnen pakken, word je misselijk dus meteen geen behoefte meer aan een sigaret...
Kom op dames, probeer het vol te houden!!! Jullie hebben zo'n groot wonder in je buik!!! Daar doe en laat je alles toch voor lijkt me. Jullie kunnen het!
Gelukkig dat er meerdere zijn die daar last van hebben ben nu ook nog maar pril zwanger maar stoppen levert mij zoveel stress op dat ik ook gewoon mij sigaretje neem zo af en toe hoe er idd wel rekening mee en voor de mensen die zo ineen kunnen stoppen echt waar daar neem ik me petje voor af zooo knap super. En kan je wel zeggen heb met mijn eerste kindje redelijk veel gerookt 10 per dag en die is gezond ter wereld gekomen er lag een vrouw naast mij in ziekenhuis die rookte niet en dat kindje had over al en nergens last van was best zielig . Maar vind dit geen excuus hoor om gewoon door te roken let er nu wel degelijk op
Dat is inderdaad geen excuus. Stel je voor dat je er wel iets met je kindje aan de hand is. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik me dan mijn hele leven af zou vragen: wat als ik niet gerookt had, misschien was hij/zij dan wel gezond. Bovendien zijn er genoeg dingen die later nog aan licht kunnen komen. Zoals onvruchtbaarheid bijvoorbeeld, of astma. Veel succes allemaal met stoppen, hou het doel voor ogen!
ik heb momenteel heel moeilijk om niet te roken ik probeer vol te houden maar echt heel vel moeite pfff we gaan door want de kleine spruit gaat voor alles echt waar
Vorig jaar maart gestopt met roken na 2 weken goed ziek te zijn geweest, incl longontsteking, acute bronchitus enz. dan stop je wel met roken. Daarnaast wilden we ook graag een kindje en volgens mij is dat de beste stok achter de deur die je maar kan hebben. Helemaal als je al zwanger bent. Ik ben nu inmiddels 12,5 week zwanger en ik heb de sigaret echt geen moment gemist.
ja ik ben het helemaal met Igor en Saskia1984 eens... Eerlijk, ik kon niet zonder sigaretten werd al gek bij de gedachten geen sigaretten te hebben... Ik rookte 1 a 1,5 pakje per dag, als ik het kan kunnen jullie dat ook. ik ben gestopt om de gezondheid van die kleine uk, en ben ook zeker niet van plan weer te beginnen. Iedereen heeft wel eens stress is dat een excuus? Je kind en de gezondheid daarvan gaat tog voor alles? het is ieders zijn eigen keus, maar ik vind dat je dat als aanstaande moeder 'verplicht' bent tegenover je ongeboren kind. ook weet ik dat het niet makkelijk is, maar als je wil sterk genoeg is dan lukt jullie dat allemaal.
Zal mijn verhaal hier ook even melden.. Ben altijd een stevige roker geweest. Rookte een pakje van 19 per dag en af en toe zelfs nog meer.. Verschillende keren geprobeerd om te stoppen maar toch al snel weer opgegeven. Wel altijd gezegd als ik zwanger ben dan stop ik pas met roken. Toen mijn mannetje en ik besloten om voor een kleine uk te gaan ben ik accuut gestopt met roken en nu nog steeds geen sigaret aangeraakt! De gedachte dat ik het voor de kleine doe heeft mij er door heen geholpen. En ik zou me de rest van me leven schuldig voelen als het door mijn roken zou komen dat de kleine iets zou mankeren. Want roken kan zo ontzettend veel schade aanrichten voor de kleine en ook al is het een keer goed gegaan dat wil niets zeggen voor de volgende keer. groetjes uk
'gewoon' in 1x stoppen, minderen helpt echt niet.. ik weet hoe kut het is en ik had het ook moeilijk om te stoppen maar je moet gewoon sterk zijn! Je weet waar je het voor doet! Mijn vriend is ook gewoon blijven roken (wel buiten) en nu vind ik het echt ontzettend stinken.. als je constant redenen blijft verzinnen waarom het nu nog niet kan of wanneer het later wel zou kunnen ben je niet goed bezig.. accupunctuur schijnt trouwens ook goed te werken? Misschien iets om te proberen Klinkt miss hard maar zo denk ik er gewoon over
Minderen is stressvoller dan in een keer stoppen! Minderen is ongeveer de ergste marteling die je jezelf als roker aan kunt doen, omdat je je lichaam blijft voeden met nicotine en het er naar blijft verlangen. Stress van stoppen met roken is veel minder erg (en van korte duur) dan de mogelijke schade voor je kindje. Het is altijd beter om te stoppen (uiteraard zware psychische problemen waar een psycholoog zegt dat je beter kunt blijven roken uitgezonderd)! Die sigaretten van Kent klinken nogal ethisch onverantwoord, dat ze dat op de markt brengen voor zwangere vrouwen vind ik wel erg kwalijk. Meiden die al gestopt zijn, supergoed, houd vol! Voor de meiden die het nog niet lukt, ik weet hoe moeilijk het is (ben echt een kettingroker geweest vroeger en mis het af en toe vreselijk), probeer het echt te doen voor je kleintje! Je kindje kan niet kiezen of het schadelijke stoffen binnenkrijgt maar jij wel.
Ik ben gestopt op 21 december 2007 toen ik positief testte voor mijn 1e kindje... Ik heb in de afgelopen 4 jaar geen enkele sigaret aangeraakt en twee heel gezonde kinderen gekregen. Ik wil nooit meer roken!
Dat is precies de reden dat ik ook ben gestopt. Totaal nergens moeite mee gehad en een maand later was ik zwanger. Nu bijna 5 jaar rookvrij
Ik weet even niet meer wie t ook weer zei: proberen iets te doen bestaat niet. Je doet t, of je doet t niet. Geldt natuurlijk niet voor alles, maar zeker wel voor stoppen met roken. Zoals velen hier al zeiden: de beste manier is radicaal stoppen! Als je t echt wil, lukt het je wel! Een rookverslaving - de onbewuste stress van "ik moet een sigaret" - levert ook meer stress op dan je denkt! Zet m op, iedereen die nog moet stoppen! Way to go, als het je al gelukt is!
Hier lukte het gelijk bij het moment dat ik zwanger wilde worden. Vanaf het moment van de mogelijke innesteling stopte ik iedere keer totdat ik ongesteld werd. Haha, dit heb ik 5 maanden volgehouden en toen was ik zwanger. Stoppen lukte bij mij makkelijk, want ik las heel veel over zwanger zijn en vooral over de ontwikkeling van het kindje in je buik. Als je weet hoeveel er gebeurt en ook hoe het mis kan gaan juist in die eerste periode (wij hebben een mk gehad voor deze zwangerschap), dan stopte ik vanzelf wel. Ik wilde dat het kindje zo gezond mogelijk zou worden, dus daar doe ik mijn best voor. In het begin is het misschien even moeilijk, maar nu denk ik niet eens meer aan een sigaret. Succes meid!
Mijn schoonmoeder is onlangs gestopt met roken met behulp van laseren. Dat lijkt eigenlijk wel heel erg op accupunctuur. Tot nu toe is ze nog steeds met succes gestopt. Alle meiden die bezig zijn met stoppen of die onlangs zijn gestopt: succes!!
Wat goed om te horen dat we met zijn allen gestopt zijn of bezig zijn met stoppen! WE houden vol!!!! Hier al bijna een week gestopt en ik moet zeggen dat vanavond de eerste avond is dat ik geen trek heb in een sigaret. Overdag had ik er al minder moeite mee, maar 's avonds verschrikkelijk! Eergister heb ik 's avonds een potje staan janken omdat alles zo een zeer deed! Een "afscheidssigaretje" en dan gelijk helemaal stoppen, dat is het beste. Ik vind dat we trots op onszelf mogen zijn!!