Zwanger en stoppen met roken!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hartogje, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik rookte ook altijd 1 pakje per dag tot 6 maanden geleden!
    Eerder stoppen was wel eens gelukt, maar na mijn miskraam was ik weer begonnen. De enige reden waarom ik het vol heb gehouden is mijn kinderwens. Ik was toen wel vrijgezel, maar ik wist dat ik kinderen wilde.
    Je kan beter voor die tijd stoppen als dat je al zwanger bent omdat je lichaam ook nog moet herstellen. Het richt zoveel kwaad aan.
    Ik ben absoluut geen anti roken (zoals veel ex rokers wel zijn)
    Maar ook toen ik rookte kon ik nooit begrijpen hoe zwangere vrouwen überhaupt nog durven te roken. Het richt zoveel schade aan.
    Ik weet wel als geen ander hoe moeilijk het is hoor!;)

Kom op dames, jullie kunnen het. Voor de nog niet zwangere dames, je word ook beter vruchtbaar als je stopt met roken!

2. liefdesbaby

8 jan 2012
    26
    0
    0
    breda
    Hey meiden, Ik ben nu 7 weken zwanger en ben 17 dagen gestopt met roken. Ik vond het ook heel moeilijk maar wilde er zo snel mogelijk vanaf.. ondanks dat ik het toch nog wel heel erg lekker vond/vind. Heb zelfs eerst nog lichtere sigaretten gerookt.. maar vondt dat zo een onzin dat ik ze onder de kraan heb gehouden en gewoon helemaal ben gestopt. En nu dus 17 dagen ;). Het is best moeilijk idd en ik heb nog steeds zo mijn momenten dat ik zin heb in een sigaret. En vooral de tijd die je ineens overhoud!

Gewoon stoppen, de eerste dagen zijn heel moeilijk en (ik iig) chaggerijnig! Maar je weet waar je het voor doet!

3. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik ben de dag dat ik een positieve test in handen had (op mn NOD) direct gestopt, morgen 4 weken geleden.

Natuurlijk is het stoppen opzich niet makkelijk (heb het hiervoor al 3x geprobeerd), zeker niet als vriendlief wel lekker doorrookt...(wel buiten) Maar, ik wil het gewoon niet!
    Zoek de gevolgen voor je kindje eens op en knoop dat in je oren. Ik wil dat risico gewoon niet nemen omdat ik zelf te zwak ben om die stomme stinksigaretten te laten liggen.
    Ik heb echt wel eens gedacht hoor, ach, 1 of 2 kunnen geen kwaad. Maar nee, ik wil het gewoon niet.
    Als je kindje toch iets blijkt te hebben zal je altijd denken 'wat als ik nou gewoon gestopt was'.

Al is het inderdaad zo, wanneer je er teveel stress van hebt, kan je beter iets roken, maar geef het een kans en probeer het.

Ik hoop in ieder geval dat ik de komende maanden zo sterk kan zijn als de afgelopen maand. Daarna zie ik dan wel weer :)

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meiden,

Wil jullie heel veel succes wensen!
    Rook sinds augustus helemaal niet meer en ben er nog steeds trots op!:D

5. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Hallo Dames,

Bij deze wil ik even mijn respect uitspreken voor jullie... jullie zijn allemaal goed op weg! Zelf heb ik tijdens het wachten op de test mijn laatste sigaret gerookt. Daarna, meteen gestopt.

Ik snap best dat het moeilijk is. Ik heb het ook niet altijd makkelijk ermee, bijvoorbeeld oud op nieuw. Maar ik troost me met de gedachte dat ik er nooit mee zou kunnen leven als mijn kindje iets zou mankeren. Dat kan het ook als je niet rookt, maar dan weet ik in ieder geval dat ik mijn best heb gedaan.

Ondertussen kijk ik gewoon uit naar na de bevalling. Mijn man weet dan al dat hij een broodje filet americain moet gaan halen en een pakje marlboro light ;)

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik wil jullie allemaal veel succes wensen!! en veel sterkte voor de moeilijke momenten

Hier gestopt sinds 29-08-2011, de dag dat ik positief teste
    ik heb geen moeite gehad met het stoppen met roken, rookte gelukkig al niet zoveel meer sinds ik met de pil gestopt was

7. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Hahahaha! Dat is een goede!

Eigenlijk vind ik het zonde om na maanden gestopt te zijn weer te beginnen. Ik heb er nu weinig moeite mee, maarja....straks als 'ie niet meer in mn buik zit zal het toch wel moeilijk worden.

8. Meara

Meara Niet meer actief

Ik was totaal onverwachts zwanger. Nou ja we wisten dat het kon maar die ene keer zal toch niet. Toch wel. Ik rookte toen ook een pakje per dag. Na de test heb ik de dag erna nog gewoon gerookt en toen werd ik er stront beroert van. Wilde er sowieso vanaf dus was een mooie bijkomstigheid.

Heel veel succes allemaal en jullie kunnen het hoor. Denk aan je kleine minimensje inside

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier dus ook..... erg eigenlijk he?! ;) :)
    Heerlijk pistoletje filet american, blikje red bull, en een sigaretje.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat begrijp ik niet... waarom niet gestopt blijven? De aanwezigheid van rook is voor je kleintje ongeveer net zo slecht na de geboorte als in de buik. Het gaat in jouw haar en huid zitten en op die manier komt het alsnog bij je kind. Daarbij... waarom niet zo gezond mogelijk willen blijven zodat je je kinderen oud kan zien worden en op de best mogelijke manier voor ze zorgen. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor het gezond op de wereld brengen maar ook gezond groot brengen... dat kan je alleen maar als je er ook daadwerkelijk gezond bent. Roken veroorzaakt (long)kanker.. ik zeg het maar gewoon zoals het is en wie ben jij om te denken dat het JOU niet zal treffen?

Ik ben in december 2007 gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Stoppen was voor mij geen vraag, het moest gewoon. Gestopt blijven doe ik voor mijn eigen gezondheid, de wens om lang bij mijn kinderen te kunnen blijven en een gezonde omgeving te creëren...

Stoppen tijdens de zwangerschap is MAAR het halve werk!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En geef nou toe... als je 8 maanden niet kan roken.. dan kan het de dagen erna ook nog wel.. Elke dag je voornemen 'vandaag rook ik niet'... en DAT de rest van je leven!

12. danip

danip Niet meer actief

Succes allemaal! Ik hoop heel erg dat het jullie allemaal lukt.

Mijn moeder zei tegen mij dat het vast wel wat meeviel met het roken tijdens de zwangerschap, want zij had dat bij ons alle 3 gedaan, en wij zijn gezond, en de placenta's zagen er goed uit. Maar ik vind het eigenlijk heel heel erg dat ze dat risico heeft genomen. Ben er nog steeds verbaasd om (ze heeft ook wel eens een wijntje gedronken :$ snap dat echt niet!) Daarnaast ben ik dus verminderd vruchtbaar, hebben over deze zwangerschap 4 jaar gedaan. Vraag me soms wel eens af of het toch daarmee te maken heeft. Zo zijn er nog wel meer dingen die niet meteen aan het licht hoeven komen.
    Dus hoeveel gezonde kinderen er ook geboren worden bij rokende ouders, het is het risico echt niet waard. Later vraag je je misschien af of bepaalde dingen nou toch door het roken zijn gekomen (denk ik)

Dus doe jullie best! :) De eerste dagen/ nou ja misschien weken zijn het ergst, daar moet je doorheen. Maar als je dan heerlijk rookvrij bent dan voel je je zo ontzettend goed! Heerlijk! Die paar weken afzien is het dus echt gigantisch waard allemaal. Voor jullie kleine ukjes, en voor jullie zelf! Succes!

13. sjak

sjak Niet meer actief

Cygnet: roken VERHOOGT de kans op longkanker... Het veroorzaakt het niet....

Groetjes,

(een niet roker)

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Pfff lastig he, stoppen met roken! Weet er alles van. Ik kon helaas niet stoppen bij mijn dochter en heb doorgerookt tijdens mijn zwangerschap. Ze is 5 weken te vroeg geboren. Je kon zien aan de placenta dat ik had gerookt. Wellicht was ze ook te vroeg geboren als ik niet had gerookt, maar...ik weet het niet... Ze is gelukkig prima gezond maar mocht ze ooit nog iets krijgen zal ik altijd in mijn achterhoofd hebben dat ik gerookt heb toen ze in mijn buik zat... dat is het he... je weet niet of ze er iets aan overhouden en dus dat schuldgevoel blijft.

Reden voor mij om nu met de tweede zwangerschap accuut te stoppen met roken. Wat ik ook gelijk gedaan heb na de eerste positieve test. En wat een opluchting! Niet meer dat nare weeige gevoel in je buik omdat je weet dat je iets fout doet. En ook praktische zaken: Niet meer vooruit hoeven denken om voorraad sigaretten, heerlijk de raampjes dicht laten in mijn auto die heerlijk fris ruikt. Niet meer in de tuin hoeven te staan. wat een opluchting zeg!

Ik hoop dat jullie wat hebben aan bovenstaande en het misschien motiveerd om ook te stoppen of niet meer te beginnen!

15. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hoi dames, ik ga me bij jullie voegen.. Hier ook een verstokt roker en het lukt me nog geen eens om echt te minderen..

Heel stom, bij elke echo zie ik dat ons mannetje het heel goed doet en dan is er een stemmetje die zegt, ach kan geen kwaad..

Maar ik ga me steeds schuldiger voelen..

Heb hier het boek van Alan Carr liggen, heb daar al eens uit gelezen, maar heb de laatste pagina's steeds vooruit geschoven..

Dus weer helemaal op nieuw beginnen

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik was 6 weken zwanger toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Een halve week later was ik gestopt. Raar maar waar had en heb ik het er eigenlijk amper moeilijk mee gehad.

De dagen dat ik het ietsjes moeilijk had, kon ik maar aan een ding denken en dat is dat ik het niet alleen voor mezelf deed maar ook voor onze kleine frummel. Dit hielp bij mij heel goed!

Manlief heeft dezelfde tactiek toegepast en is ruim 14 dagen na mij gestopt.

Dames jullie kunnen het!!

17. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Toen ik zwanger raakte rookte ik ook gewoon nog ( mede omdat ik het nog niet wist ) maar goed ik heb tegen mijzelf en mijn partner gezegt dit pakje rook ik op en dan is het klaar dan stop ik er mee
    alleen de volgende dag stak ik een sigaretje op en daar ben ik zo misselijk van geworden dat ik heb de sigaret uitgemaakt en pakje weggegooid en daarna nooit meer een opgestoken moet ook wel zeggen dat ik er nu niet de behoefte meer aan heb dus eigenlijk was die misselijkheid die ik kreeg een gelukkie zeg maar

Deel Deze Pagina