Gemeenschap doet pijn tijdens zwangerschap..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby4, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ik ben net zwanger maar sinds afgelopen is gemeenschap erg pijnlijk :oops: . Het lijkt alsof ik veel nauwer ben geworden en achteraf heb ik last van een branderig gevoel (maar niet tijdens het plassen).
    Normaal gesproken heb k hier nooit last van.

Zijn er meerdere dames bij wie dit speelt?

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Waarschijnlijk is je vagina nu erg goed doorbloed en misschien zelfs wel opgezwollen (zoals nu bij mij) en dan kan t voelen alsof je "krapper" bent. Plus kan t gevoeliger zijn door de goede doorbloeding.
    Niks om je druk over te maken.
    Waar ik wel even een vraagteken bij zet is de branderigheid.
    Heb je die alleen als je gevreen hebt?
    En ben je dan wel nat genoeg? Want dat kan ook erg ongemakkelijk voelen en branderig voelen (je afscheiding kan wateriger zijn tijdens zwangerschap...of minder...of meer, kan allemaal ;) )
    Zo niet dan kan het n probleem zijn.
    Want tijdens de zwangerschap ben je vatbaarder voor n aantal dingen waaronder een schimmel infectie al daar. En dat kan branderig aanvoelen en jeuken op den duur.
    Als t ook nog gaat jeuken en die branderigheid aanhoud zou ik toch maar even bij de dokter langs gaan.

3. Quinta

Quinta Niet meer actief

Wat je beschrijft klinkt mij ook bekend. Ik heb hier ook last van, het lijkt na afloop wel of er een schuurpapiertje :confused: overheen is gegaan.

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    fijn om te horen ik herkende dat krappere gevoel ook! en daarna ook pijnlijk schraal!

als ik jullie toch niet had!

xx Nina

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    echt? :confused: nou dat geldt niet voor iedereen :oops:

Hier ook :oops:

dat "krappere" gevoel herken ik inderdaad wel maar dat komt denk ik door de doorbloeding waardoor je het beter voelt allemaal (zoals andere ook omschrijven)

6. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Hoi meid,

Die branderigheid heb ik inderdaad alleen na het vrijen, volgens mij is mijn vagina nu gewoon veel droger dan normaal maar weet het niet zeker. Ik heb geen last van jeuk maar alleen een branderig gevoel na het vrijen.
    Bedankt voor je reactie!

Verder hoor ik van andere dames hetzelfde, iemand beschreef het net als "schuurpapier" en dat is voor mij heel herkenbaar. Als er meerdere dames zijn met deze klachten dan kan het inderdaad met de zwangerschap te maken.
    Heerlijk toch weer zo'n forum! 8)

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    t enigste wat pijnlijk is is klaarkomen krijg ik een harde buik van komt door de samentrekking van de baarmoeder

Deel Deze Pagina