Zwanger, en straks 2 of meer kids onder de 2 jaar, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danili, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij schaffel wel een duo wagen aan. ik ga graag een uurtje wandelen en denk dat het wel voor mama als voor de kleine een hele aangename beleving is als ze dan allebei in de wagen zitten

2. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoihoi,

Hier dadelijk ook 2 in 2 jaar tijd, Mari is ongeveer 21.5 maand als zijn broertje/zusje komt. Ik zit ook te denken om de baby in een draagdoek te doen, en dan mari gewoon in de buggy. En voor als mijn man en ik er samen op uit gaan, kan Mari in de buggy en de baby in de kinderwagen. Maar nu even wat anders... Ik vraag me af hoe jullie de borstvoeding hebben gedaan met 2 van die koters snel op elkaar? Ik heb bij Mari namelijk flesvoeding gegeven, maar wil bij de tweede toch graag borstvoeding proberen. Maar dan moet je toch vaak aanleggen heb ik me laten vertellen, maar dan loopt er ook al 1 rond. Dus wie kan me daar iets over vertellen? En over de aanschaf van de nieuwe babykamer... Kijk de baby krijgt dus de kamer van Mari, maar moet ik Mari dan in een peuterbedje leggen, of nog gewoon een ledikant voor hem kopen?

Kortom: veel vragen, maar heb er onwijs veel zin in, en het zal allemaal wel goedkomen. Maar vind het heerlijk om hier lekker te vragen, en ervaringen uit te wisselen.

Liefs xxx,

Debby

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier ook een duo of een tandemwagen....gyano is ongeveer 13 maanden wanneer ik uitgerekend ben ;)
    grtz Ramona

4. Female

Female Niet meer actief

Ik heb nu eindelijk de knoop doorgehakt en ga nu één dezer dagen helemaal stoppen met BV.
    Ik wilde het al een tijd maar helemaal nu ik weer zwanger ben. Ik wil graag ff mijn tieten terug voor het hele feest weer opnieuw begint :)

En BV met een kleintje erbij is best zwaarder en soms lastig, maar met wat tips en trucs en doorzettingsvermogen is dat echt wel te doen hoor!

5. Female

Female Niet meer actief

@ Amanthis'tja het is voor iedereen persoonlijk verschillend he ;)

6. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Ik heb me wel aangemeld voor een borstvoedingscursus, of het echt "helpt" weet ik niet, maar ik wil graag goed ge-informeerd die periode ingaan. En je moet het natuurlijk ook treffen met je kraamhulp, want ik heb heel verschillende ervaringen gehoord mbt kraamhulp en borstvoeding, dus bij de een dat ze echt goed hebben geholpen, maar bij de ander dat mede door de kraamhulp de borstvoeding is mislukt. Maar we wachten maar af. Ik ben van de week wel mezelf eens gaan oriënteren op een goede voedingsbh, maar die zijn duur! :confused: Ik heb nogal een grote maat, 75/80 G, en voor de Anita bh's zou ik dan toch wel een dikke €42,95 kwijt zijn...per bh. Maarja, ik denk dat dat de standaard prijzen zijn. Het kom allemaal vast wel goed! :)

Liefs xxx,

Debby

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat is niet helemaal zo, ik werd door omstandigheden min of meer gedwongen het bij 1 kind te houden, ik wilde vroeger graag 2 kids hoor maar ja....men wordt ouder en soms gebeuren er dingen die je niet verwacht.

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik wil ook weer graag BV geven, of het gaat lukken met een dreumers in huis.... we zien wel.

Op de vraag van loop je niet verder dan de supermarkt. Dat wel, ook wel naar de stad 30 min heen lopen, maar dan kan ik doen als wij met z'n tweetjes zijn. 1 in de wagen 1 in de buggy. Maar voor een snele boodschap (vaak door de weeks, dan werkt mijn man) wil ik het kindje in draagzak/doek doen of dat mijn dochtertje op zo'n ding gaat staan ( naam weer vergeten)

9. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Als je gaat wandelen, de oudste in de buggy en de baby in een daagzak/draagdoek...hoe lang mag een baby dan in de draagzak/draagdoek? Mag dat alleen voor korte wandelingen, of mag dat een aantal uur?

Liefs xxx,

Debby

10. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik meld mij ook hier. MAurits is vorige week 1 geworden en ik ben 10 weken zwanger van de 2de. Dat betekent dat Maurits ongeveer 19 maanden is als de 2de komt. Lijkt mij ideaal....

Anyway: ik ga wel een duowagen kopen! Ik vind het teveel gedoe anders met touwtjes, draagdoeken, plankjes e.d. Rond de 2 willen de meeste kids in ieder geval nog veel zitten. Dus als ik bijvoorbeeld een keer boodschappen wil doen, zie ik geen andere oplossing! Die wagens heb je in alle prijsklassen. Ik zag er bijvoorbeeld 1 van rond de 250 bij Babypark. Vond ik nog wel te doen, zeker als je bedenkt dat mijn Stokke helemaal compleet 1250 heeft gekost....

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Veel verder en de boodschappen doe ik allang niet meer zelf --> Albert.nl wordt alles voor je deur afgezet! :)

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

als de tweede komt is Sam 2o maanden,

Ik zit nog heel erg te twijfelen Duo of een goede buggy met zo'n "meerijgeval" naam kwijt :)

we willen ook een wagen voor de fiets kopen, die je ook gewoon in de stad kunt gebruiken als buggy..
    Wij hebben namelijk GEEN auto. en moeten dus alles met het OV doen..!
    Dus dan is een goede enkele buggy wel goed.. voor Sam, en de kleine in mijn draagdoek!

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

@cellie...,
    JA hoor wij lopen ook wel wat veder dan de supermarkt hoor..

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Hahaha, ik bedoelde alleen met 2 kindjes, dus zonder partner.

Albert.nl is ook handig idd, maar voor kinderen is het ook leuk om buiten te komen toch, ook als papa niet thuis is ;)

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja, maar er is meer dan de supermarkt!
    Ik laad ze in mijn auto en hup: dierentuin, kinderboederij, oma e.d.

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Onze oudste zal 15 maanden zijn als de tweede komt. Ook wij zijn nog zoekende naar goede oplossingen voor het er-op-uit, verzorging, kamerinrichting enz. Ik denk wel dat wij een tandemwagen kopen. Ik ga namelijk veel lopend naar het centrum en met een duowagen kom je geen winkel door. Kopen jullie een nieuwe babykamer of krijgt te oudste een nieuwe kamer en wat voor een bed koop je dan (formaat). We zijn al veel op stap geweest, maar we hebben nog niets gezien waar we helemaal happy van worden....

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ach, ik moet zeggen, het is in het begin wel druk maar net als bij de eerste went het wel snel hoor.

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Ja dat bedoelde ik dus ook :rolleyes:

En hoe loop je alleen door de dierentuin met 2 kleintjes? :D

Is echt precies wat ik juist bedoelde, het leek net of de wandelingen niet verder gingen dan de dichtsbijzijnde supermarkt! ;)

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik ben zwanger van de 2e, Sofie zal bij de geboorte van baby 2 19 maanden zijn.
    Wij zijn op zoek naar een tweeling/duo wagen, Sofie kan nog lang niet lopen (denk ik).

Overigens, voor de mama die er eentje heeft en een tweeling verwacht, ik heb hele mooie drielingwagens gezien op internet, even het linkje zoeken.

http://www.babyjungle.nl/p4-duowagens.htm
    en dan omlaag scrollen.

Groetjes Lisette

20. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Luca is 5 jaar ruby is 3,5 dus die twee liggen al dicht op mekaar, dan is djamai gekomen die is nu 13 maanden en oktober ben ik uitgerekend van nummer 4 dus daartussen zit dan ook maar 18 maanden ;)

Ja ze liggen dicht op mekaar en het is soms zwaar, maar moet zeggen ik woon sinds 3 jaar in belgie en hier gaan kleuters met 2,5 naar school wat heel erg scheelt in drukte voor mij en ook het sociaal effect op de kids. De twee oudste zijn al heel zelfstandig kleden zichzelf aan, drogen zichzelf af enz enz.
    djamai heeft dan natuurlijk wel nog alle zorgen helemaal nodig. Maar het is gelukkig een makkelijk ventje en is snel tevreden is geen handenbindertje. En wanneer de twee oudste uit school zijn spelen ze net zo veel met hun kleine broertje.
    Alleen het ochtendritueel en het avondritueel zijn heel hard aanpoten hoor.

Met het weggaan heb ik gewoon een kinderwagenbak en we willen een duo aanschaffen omdat djamai echt nog te klein is straks om verre afstanden te lopen.
    Maar moet zeggen bij de eerste twee heb ik hem nooit gebruikt, ging niet zo vaak alleen de stad in of zo, dus was er altijd wel iemand die een buggy extra kon duwen haha.

Och jah druk is het zeker maar het is heerlijk, ik ben thuis doe thuiswerk als de kleinste slaapt en in de avonduren en de rest van de dag is voor het huishouden en genieten! van 3 en straks 4 jonge bengels bij mekaar

leuk toppic trouwens :)

Deel Deze Pagina