Zwanger, en straks 2 of meer kids onder de 2 jaar, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danili, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Zwanger ben ik niet meer, maar wel 2 kleintjes onder de 2 jaar! Er zit 19 maanden tussen en wij hebben wel een duo wagen aangeschaft. In eertse instantie dacht ik ook aan een draagdoek oid, maar toen zag ik een leuke duo-wagen (achter elkaar) voor 99 euro en was verkocht! (eerlijk is eerlijk: hyper modern is een wagen van 99 euro natuurlijk niet en over of ie echt mooi is kunnen we ook discussieren, maar hij is ontzettend praktisch, makkelijk in gebruik, en goed te besturen) Mijn 'oude' wagen heb ik verkocht via marktplaats en toen ik de duo-wagen had gekocht (nieuw overigens) had ik nog geld over! Hij bevalt echt super. Zo makkelijk in en uit te klappen en hij past zelfs in mijn autootje (hyundai atos). We wandelen wat af! Ik vind het fijn dat de oudste ook gewoon in de wagen zit, ook in de winkel! Ze loopt wel eens 'los' maar da's niet altijd een succes...
    Verder heb ik hier het ledikant nog in gebruik voor de oudste en ligt de jongste in een vrij grote wieg (bij de oudste hadden we geen wieg). Hier kan hij tot een maand of 6 wel in en dan is de oudste 2 en wil ik gaan proberen of ze in een groot bed wil/kan slapen. Zo niet, dan zoeken we een andere oplossing.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Onze oudste zal ong. anderhalf zijn als nr. 2 zich aandient.

Wij gaan zeker voor een duowagen. Heerlijk wandelen met kids en honden. Moet er niet aan denken om dat allemaal met een kiddyboard te moeten doen. En een draagdoek gebruik ik ook best wel maar wil ook een goede wagen hebben. Vind het persoonlijk een beetje vreemd dat de uitzet voor een 1e kindje enorm veel mag kosten en dan is voor de volgende een wagen ineens te duur?

Verder hier weinig extra kosten. De baby komt eerst bij ons op de kamer in het wiegje. En daarna gaan we proberen de beide kleintjes op 1 kamer te laten slapen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Tegen de tijd dat de jongste uit de wieg is gegroeid gaan we wel kijken of we een extra ledikant aanschaffen of dat de oudste dan in een junior/peuterbed gaat.

Verder heb ik er veel zin in. Deze zwangerschap is heel veel prettiger dan mn eerste. Ik ervaar het juist als veel makkelijker. Na de geboorte zien we wel verder. Zal zeker goed komen. Mn vriend werkt parttime en de oudste is (op het slapen 's nachts na tegenwoordig) een heel gemakkelijk kind.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben zowel bij daan niet als nu niet geen nieuwe babykamer gekocht. Wij hebben een 2e babykamer aangeschaft op marktplaats. Ik vind daan nog veel te klein voor een vervolg kamer.

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou ik heb zojuist de ideale duowagen voor weinig (van Happykids serie Kees Deluxe 2008 € 239) gevonden! De babyshop waar we hem gaan kopen hebben nu vakantie dus gaan hem over 4 weekjes bestellen. En wat de babykamer aangaat... tussen onze ukkies zal net wel/geen jaar zitten dus wij hebben via marktplaats hetzelfde bedje gekocht en de ukkies gaan dus gewoon op 1 kamer.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zijn hier ook mama's bij die hun 2 kindjes op 1 kamer hebben strax?

wij zijn nog druk op zoek naar ander huisje maar dat gaat niet zo snel hier met huurwoningen
    wij hebben maar 3 kamers
    woonkamer en 2 slaapkamers
    de baby gaat eerste tijd nog wel bij ons op de kamer
    mar daarna gaat ie bij youame op de kamer
    hoe doen jullie dat

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier zit er 16,5 maanden tussen de twee meiden.
    Wij hebben wel een tandemwagen aangeschaft, van hetzelfde merk als onze enkele wagen. Wr kunnen dan ook de reiswieg gewoon gebruiken en dus geen nestje.

Voor Fay hebben we toch een nieuw kamertje gekocht, Sam is nog veel te klein voor een "groot"bed. En twee commodes is ook wel handis als ze op aparte kamers liggen.

Ritme is nu lastig, maar het begint te komen :D

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook de bedoeling om beide meiden straks op 1 kamer te doen. Baby eerst naast ons bed en als we dat zat zijn bij Jarissa op de kamer. Denk dat we dan een extra ledikantje aanschaffen maar geen extra commode. Jarissa ligt er nooit meer op.

Vandaag onze nieuwe duowagen gekocht! Winkel had 10% korting en daarbovenop nog wat extra korting gekregen! Ben er helemaal blij mee. Wij hebben gekozen voor de ABC Zoom. De enige wagen op die van Daphne na met een normaal formaat reiswieg. Goede vering en erg flexibel. Zo kun je kiezen of je de wagenbak of het buggyzitje dichtbij je hebt of juist het verst van je af. En beide kunnen zowel vooruitkijkend als achteruit op de wagen gezet worden.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hoi pendrag
    heb je een afbeelding van die wagen en als ik helemaal brutaal mag wezen was hij duur?

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Als alles goed gaat, dan komt baby nummer 2 hier als Sam 13,5 maand is.
    We hebben een duowagen (achterelkaar) gekocht op marktplaats voor 30 euro. Wilde er niet te veel geld aan uitgeven, want ik heb een hele mooie wagen, die ik wil blijven gebruiken. Sam gaat ook naar KDV, heb een goede draagdoek enz. Maarja je zal toch soms in je eentje met 2 kinderen over straat moeten....

Heb ook een zitje voor op de kinderwagen gekocht, maar moet nog maar zien of dat werkt. Op ouderwetse kinderwagens ging dat altijd prima!

Wij wilden ook eerst 2 op 1 kamer,maar na beetje wikken en wegen eerst maar even apart. De commode en kast schuiven wel door naar de nieuwe babykamer. Sam krijgt een grote ruime plank waarschijnlijk als commode en ik heb nog een oude tv-kast staan die ik kan schilderen en plankjes en hangstok erin. Ben ik toch weer van alles voorzien.. Denk ik...

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hallo!

ik ben nu ook weer zwanger. positief getest op de dag dat aidan 9 maanden werd. dus ze schelen straks 17-18 maanden als alles goed gaat. ik vind het zwanger zijn terwijl er al 1 rondloopt wel zwaar. ik ben al moe van het zorgen voor aidan en extra moe van de zwangerschap (iets wat ik bij aidan niet had) dus moe+moe=MOE hahaha

ik heb de kinderwagen van aidan nog (mutsaerts) en we hebben voor aidan al een paar maanden een quinny. dus ik koop niks nieuws wat betreft kinderwagens. aidan loopt al bijna zelfstandig dus ik denk dat ik zo'n plankje koop tegen die tijd.

ik moet wel zeggen dat ik me druk maak over de kamers. moet ik aidan in een nieuwe kamer leggen en de baby aidans oude kamer geven of andersom. en kan aidan tegen die tijd al wel in een gewoon bed ipv ledikant... pffff waar je aan denkt hé ;)

xxx kim

11. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    oh ja...
    aidan heeft de eerste 4-5 maanden ook bij ons op de kamer in een wieg gelegen en we zijn dit bij deze ook weer van plan. maar ja een eigen kamertje voor de nieuwe beeb is wel zo eerlijk vind ik.

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Kim,
    Gelukkig heb je nog even om daar rustig over na te denken.
    Ik begrijp dat je nu moeier bent. Had ik ook, maar er komen ook weer betere maanden aan als het goed is. En als je kleintje rust, moet jij ook gewoon even rusten...
    Succes

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ohhh lique80 is het echt? wanneer gaat die moeheid weg want ik ben het nu al zat hahaha, en dan vind ik zelfs dat deze zwangerschap gevoelsmatig 3x sneller gaat als bij aidan.

wanneer is het eigenlijk verstandig om aan een babykamer te beginnen? ik wilde eigenlijk eerst wachten tot ik 30 weken was omdat ik dacht dat ik tegen die tijd een redelijke indicatie had of aidan wel of niet in een groot bed kon, maar nu bedenk ik me dat dat best risky is zo laat pas beginnen.... met aidan had ik tegen die tijd al 2x aan de weeenremmers gelegen.

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    tja dat moet je dan toch echt even van je gevoel af laten hangen Kim.
    Wij zijn nog helemaal niet begonnen, maar ben komend weekend wel 30 weken. Gaan we beginnen hoor van het weekend en ik heb nu voor de zekerheid een wiegje. Vorige keer gewoon alleen een ledikant, maar daar kan Sam nu echt nog niet uit.

En wat de vermoeidheid betreft, ik hoop voor je dat het niet al te lang duurt, en anders gewoon aan toegeven, het is niet anders. Op mijn vrije dagen ga ik ook even liggen als Sam slaapt tussen de middag.

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Onze kleine zal 15 maanden zijn als hij grote broer word. Momenteel werk ik nog fulltime en draag ik zorg voor huishouden en onze zoon. Gelukkig is onze zoon een goede slaper en kan ik op vrije dagen tegelijk met hem even een dutje doen en s'avonds tja vroeg op bed. Als onze zoon zijn vervelende momentjes heeft dan kan ik er ook niet altijd even goed tegen vanwege vermoeidheid. Nog 6 weken werken en dan heb ik verlof :D, Ik vind deze zwangerschap wel ontzettend snel gaan. Ik begin te twijfelen over wel of niet een duowagen. De oplossing van draagzak vind ik ook wel wat. hmm toch nog even overdenken.

groetjes

16. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ow ja iemand vroeg een plaatje van de genoemde duowagen. Ik weet niet meer door wie. Ik heb hem even opgezocht. bij deze een link
    http://www.baby-s.nl/index1.html

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Fleur: babsie heeft al een link gegeven. Prijs in de winkel is EUR 549,00 en EUR 119,00 voor een wagenbak. Ik kan hem in Nl alleen bij Babypark vinden en die hebben deze week 10% korting op alles. Via een Duitse site is de wagen online te bestellen voor EUR 449,00 en de wagenbak voor EUR 99,00.
    Babypark heeft mij gisteren extra korting gegeven. Heb nu EUR 25,00 meer betaald dan online maar dat vind ik het wel waard omdat ik nu naar de winkel toe kan als er iets mis is.

18. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    De twee oudste slapen hier op 1 kamer en dat gaat prima

De kleine heeft nu de kamer nog voor zichzelf en dat zal de eerste 3 maanden als de baby er is ook zo blijven daarna zal ook hij zijn kamertje moeten delen

Maar zie daar helemaal geen probleem in hoor! Kijk eens hoe ze dat vroeger deden? ;)

19. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ons zoontje is nu 18 maanden en ben bijna 30 weekjes zwanger van de 2e :D

Wij hebben een duowagen gekocht via marktplaats, ik loop erg veel met Jayden en wil dit straks ook lekker doen!
    Ik heb zelf een hele mooie quinny kinderwagen, vind erg jammer dat ik deze niet kan gebruiken maar denk dat het voor Jayden nog te vermoeiend word op zo'n kiddyboard.

Wij hebben ook een nieuwe babykamer gekocht, Jayden heeft al wel een stapelbed van ikea er staan, kan hij nu onder spelen en wanneer hij er aan toe is slapen en willen we zijn kamer verkopen via marktplaats.

Het lijkt me ook best druk, ben soms aan denken hoe ik doe met voeden, slapen enz....

Kim, hier ook ontzettend vermoeid hoor, zou goed de rust nemen als je zoontje slaapt.
    Zodra Jayden slaapt kruip ik ook in bed.

20. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey Kim,

Wij dachten ook aan een 'groot' bed voor Mick, maar we zijn laatst op stap geweest om eens te kijken of we wat leuks konden vinden en hebben Mick toen in zo'n bedje gelegd en .......da's toch wel groot hoor :( . Dus we kopen er nog maar een klein bedje bij.

Wat betreft de vermoeidheid; heel herkenbaar. HEb er ook last van. Gisteren ben ik om half 8 gaan slapen en vanmorgen moest ik er om 7 uur uit, dus bijna klokkie-rond. Tja, het is best aanpoten met zo'n kleine hummel en dan ook nog eens zwanger zijn.

Deel Deze Pagina