Hoi lieve verloskundigen ... vandaag heb ik een dagcurve gehad in het ziekenhuis voor mijn suiker bij de eerste test was ik nuchter 6.1 en na dat vieze suikerdrankje 11.. dat was mis nu na weken dieet vandaag de dagcurve het begon goed 5.9 nuchter na het ontbijt ging het mis ik kreeg een half uur voordat ik geprikt moest worden een paniekaanval maarja was alleen en toch maar laten prikken .. de uitslag ..7.7 dat is te hoog ! na de lunch en alles gezakt was 6 en vanavond 6.8. nu zit ik met die 7.7 kan dat echt door stress komen ik lees van wel en zo ja dan is het op zich toch een goede curve ik ben nl zo bang dat ik moet gaan spuiten .. hierdoor ging het ook mis vanmorgen ! En ik had zooooo mijn best gedaan .... mijn vraag is ook vanaf wanneer moet je eigenlijk gaan spuiten daar kan ik niks van vinden ... ik moet woensdag naar de gyn en maak me dus wat zorgen bedankt voor uw antwoord !!
Hallo, Ik durf niet te zeggen of jou suiker te hoog kan zijn door stress, want glucose word door insuline afgebroken en volgens mij heeft stress hier geen invloed op. Ik weet ook niet wanneer er besloten word om insuline te gaan spuiten, dit word geregeld door de gynaecoloog en internist. Dus je moet echt even tot woensdag wachten en bespreek daar dan ook dat je in de stress schoot en of je suiker daardoor hoger kan zijn geweest. Succes. Groetjes Ineke
Hoi Ineke bedankt voor je antwoord .. ondertussen weet ik ook wat meer en dacht ik laat het je maar even weten is wel zo netjes ... volgens de gyn kon het idd niet verhoogd zijn door de paniekaanval .. dus doorgestuurd naar de internist waar we gisteren zijn geweest ! lang gesprek met veeeel vragen .. maar hij gaf aan dat het zeker wel kan dus a.s. vrijdag nogmaals een nieuwe test .. en woensdag erop voor de uitslag ! nou is de ks al gepland en ik denk en hoop dat ik niet meer hoef te gaan spuiten ... hij heeft ook aangegeven dat alles boven de 7 bij een zwangerschap gewoon te veel is ! dus mocht iemand het nog eens vragen .... 7 is de grens ...maar dan wel eerst een dieet volgen wanneer het nu echt spuiten is hoop ik niet meer achter te komen nogmaals bedankt voor je antwoord